  • 11. Data: 2014-10-18 13:50:20
    Temat: Re: LGT8F88A klon ATMega88
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-17 o 11:25, Maciej Milinkiewicz pisze:
    > Chińczycy zrobili swoją ATMegę.
    > http://www.mcugreen.com/?page_id=5074&lang=en
    > Jest podobno szybsza, więcej I/O i pinowo zgodna. Nie chwalą się
    > zużyciem prądu.

    Co tam dodali/zmienili poza:
    - Up to 12-channel capacitive touch key input
    - 30 programable I/O w obudowie 32pin
    - 32kHz i 32MHz RC wewnętrzny ?
    Jak z software/gcc/avrstudio zgodnością? Bo to chyba najważniejsze.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2014-10-18 13:58:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Więc na czym polega ta innowacja? Bo nie załapałem :) Chodzi o start
    > zawsze z RC podczas programowania?

    Tak, doczytałem.
    http://www.lgtic.com/wp-content/uploads/2013/12/migr
    ating_from_atmega88_to_lgt8f88a_v1.0.pdf
    Fajna sprawa.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2014-10-18 13:59:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    BartekK <s...@d...org> napisał(a):
    > Jak z software/gcc/avrstudio zgodnością? Bo to chyba najważniejsze.

    Chwalą się, że zgodne.
    AVR Studio 4.18, AVR Studio 6.0 build 1843 & 1996 (support hardware debug)
    IAR Workbench for AVR (any version, support hardware debug)
    Image craft compiler for AVR
    Code Vision AVR C compiler
    WinAVR (support debug by GDB)
    CrossPack for AVR (for Mac OSX)
    AVRGCC tool chain (for Linux)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 14. Data: 2014-10-18 14:00:31
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Ale z programatorami gorzej:

    But for development hardware support, the difference comes again. You cannot
    use debug or ISP
    hardware for ATMega88 to connect with LGT8F88A. Instead, we provide our own
    debugger and ISP hardware.
    We provide SWDICE_mkII hardware to support debugger & ISP. This is only
    hardware you need to do
    debug and program.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2014-10-18 16:04:29
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Więc na czym polega ta innowacja? Bo nie załapałem :) Chodzi o start
    > zawsze z RC podczas programowania?

    Aplikacja użytkownika ma możliwość przestawienia na inny niż domyślny
    zegar 32MHz. STM32 podobnie mają.

    --
    Michał

  • 16. Data: 2014-10-20 01:02:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    A mnie się nie podobuje.
    Jeszcze gdyby było w 100% zgodne, ale szybsze, to widzę jakiś sens.

    Chociaż, czułbym się bezpieczniej wybierając po prostu jakiś lepszy MCU
    od Atmela, niż coś chońskiego...

  • 17. Data: 2014-10-22 19:07:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > A gdzie, ja się pytam, sprzetowe usb ?

    Spokojnie, to jest Atmega... Tam się już nie da *mniej* wsadzić,
    więc każdy dodatkowy moduł i tak jest gigantycznym postępem...

    Sam się "na maluchach" przesiadłam z AVR na PIC i się teraz
    zastanawiam, jakim cudem wytrzymałem tyle z Atmelami...
    PIC ma muzealny rdzeń, ale za to jakie peryferia*...

    Pozdrawiam, Piotr

    *) W świecie 8-bitowym. Wiem, wiem, do ARMa nie podskoczy.

  • 18. Data: 2014-10-22 19:11:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Więc jak to dokładnie działa? Jak ustawię fusy na kwarc, to ta chińska
    > ATmega sprawdza czy on jest faktycznie podłączony, i jak nie ma, to
    > startuje z RC?

    Niektóre PICe dokładnie tak mają.

    The Fail-Safe Clock Monitor (FSCM) allows the device
    to continue operating should the external oscillator fail.
    The FSCM can detect oscillator failure any time after
    the Oscillator Start-up Timer (OST) has expired. The
    FSCM is enabled by setting the FCMEN bit in the
    Configuration Words. The FSCM is applicable to all
    external Oscillator modes (LP, XT, HS, EC, Secondary
    Oscillator and RC).

    Pozdrawiam, Piotr