  • 1. Data: 2010-05-22 17:28:02
    Temat: mostek H sterowany IR2184 działa dziwnie
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Stopień wyjściowy wg schematu

    http://brak-tu-sensu.pl/upload/Scheme_4.GIF

    Chodzi tylko o tą część z IR2184 i IRFP260 (u mnie są właściwie IRFP240)
    + procesorek i stabilizator 5V który go zasila (78l05).

    Po wysterowaniu tych driverów silnik włącza się na jakiś ułamek sekundy
    i stoi. Potem przełączeniu kierunku i znowu chodzi ułamek sekundy i stoi.

    Całość tymczasowo zasilam z napięcia 12V. Próbowałem zwiększania
    napięcia silników i nic to nie daje. Zasilacz ma odpowiednią wydajność.

    Zauważyłem, że całość zaczęła działać prawidłowo po zwiększeniu napięcia
    zasilającego całość do około 18V (nie wiem od jakiego napięcia zaczęło
    działać).

    Wtedy napięciem takim zasilane były i silniki i układy IR2184.

    Wie ktoś co może być przyczyną ?

    Sprawdzałem na wejściach tych IR2184 czy sygnały są prawidłowe i wygląda
    na to, że wszystko pasuje.

    Wg wszystkich podobnych projektów jakie oglądałem te IR2184 zasilane są
    tak samo.

  • 2. Data: 2010-05-22 20:17:40
    Temat: Re: mostek H sterowany IR2184 działa dziwnie
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 22.05.2010 19:28, bagno pisze:
> [...]
    >
    > Po wysterowaniu tych driverów silnik włącza się na jakiś ułamek sekundy
    > i stoi. Potem przełączeniu kierunku i znowu chodzi ułamek sekundy i stoi.

    Sprawdzał Kolega jakie są napięcia na bramkach górnych mosfetów ? A
    dokładnie napięcie między źródłem a bramką. Względem masy napięcie na
    bramce włączonego górnego mosfeta powinno być o ok 11V większe od
    napięcia zasilania mostka H.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2010-05-23 19:11:28
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4bf83be4$0$17086$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > dokładnie napięcie między źródłem a bramką. Względem masy napięcie na
    > bramce włączonego górnego mosfeta powinno być o ok 11V większe od napięcia

    Nie sprawdziłem jeszcze. Wyczytałem natomiast, ze ten driver tak ma i to
    jest zachowanie poprawne. Dopiero odpowiedni przebieg na wejściach
    IR2184 spowoduje obracanie sie silnika.

  • 4. Data: 2010-05-23 20:03:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 May 2010 21:11:28 +0200, bagno wrote:
    >Nie sprawdziłem jeszcze. Wyczytałem natomiast, ze ten driver tak ma i to
    >jest zachowanie poprawne. Dopiero odpowiedni przebieg na wejściach
    >IR2184 spowoduje obracanie sie silnika.

    Bootstrapowa generacja napiecia. Musisz go przelaczac.

    J.

  • 5. Data: 2010-05-23 20:43:27
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    > Bootstrapowa generacja napiecia. Musisz go przelaczac.

    No dobra. Tylko, że teraz wrzuciłem program który jest udostępniony
    razem z tym projektem i silnik zachowuje się podobnie. Dziwne.

  • 6. Data: 2010-05-23 20:46:59
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 23.05.2010 21:11, bagno pisze:

    > Nie sprawdziłem jeszcze. Wyczytałem natomiast, ze ten driver tak ma i to
    > jest zachowanie poprawne. Dopiero odpowiedni przebieg na wejściach
    > IR2184 spowoduje obracanie sie silnika.

    Wszystkie drivery z układem bootstrap tak działają. Najpierw choć na
    chwilę musi się włączyć dolny tranzystor, aby kondensator bootstrap
    (zasilający górny driver) miał się jak naładować. Potem w zależności od
    upływności układu trzeba co jakiś czas ten kondensator podładowywać
    wyłączając górny tranzystor i włączając dolny.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2010-05-23 21:00:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 May 2010 22:43:27 +0200, bagno wrote:

    >No dobra. Tylko, że teraz wrzuciłem program który jest udostępniony
    >razem z tym projektem i silnik zachowuje się podobnie. Dziwne.

    Wcale nie dziwne. Zobacz do pdf, albo do jakiegos starego wzmacniacza.
    W okresie gdy otwarty jest dolny tranzystor laduje sie kondensator
    (c9, c10) napieciem zasilajacym, a potem z niego zasilana jest bramka
    gornego tranzystora. Jak widac na dlugo nie starcza.

    J.

  • 8. Data: 2010-05-23 21:38:41
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 May 2010 22:46:59 +0200, Grzegorz Kurczyk napisał(a):

> [...]
    > upływności układu trzeba co jakiś czas ten kondensator podładowywać
    > wyłączając górny tranzystor i włączając dolny.
    ...albo dodajac pompe ladunkowa, jezeli konieczna jest praca ze 100%
    wypelnienia dolnych trasiow. Niektore drivery maja ja wbudowana

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski