  • 11. Data: 2018-05-23 09:30:38
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 09:08, Janusz pisze:

    > Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od elektryka
    > a benzyna 10razy
    > a olej 9 razy od elektryka.

    I tu się nasuwa pytanie dlaczego pseudo ekolodzy nie ukochali sobie LPG
    tylko srają elektrykami na lewo i prawo.
    Wszak...
    Jesteśmy krajem na dorobku i nie stać nas na ...
    na razie...
    w najbliższej przyszłości...

  • 12. Data: 2018-05-23 09:33:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 maja 2018 09:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Aaa, to wiadomo o co chodzi.
    >
    > A Mietek jest z KOD czy PiS ?

    Czort wie, brzmiał jak bezpartyjny ale ja tam się nie znam ;)

    L.

  • 13. Data: 2018-05-23 09:36:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 maja 2018 09:30:41 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > I tu się nasuwa pytanie dlaczego pseudo ekolodzy nie ukochali sobie LPG
    > tylko srają elektrykami na lewo i prawo.

    No to raczej oczywiste. LPG ma każdy Janusz, ludzie się z tym oswoili
    i nie jest to żaden szpan ani nowość. A elektryki już tak :]
    Żeby nie było, jednego złoma w domu mam na LPG a elektryka też chętnie
    bym przytulił ;)

    L.

  • 14. Data: 2018-05-23 09:45:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-05-22 o 22:08, Bolko pisze:
    >Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
    >"wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
    >skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w
    >wyniku wzrostu
    >stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto
    >za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez
    >całe życie (70 lat)."

    Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie
    zagadnienie - od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow,
    przez sprawnosc katalizatora.

    >i tak:
    >Benzyna 30,3
    >olej 27
    >CNG 7,7
    >LPG 7
    >elektryk 3
    >hybryda 16
    >85% benzyny +15%metanol 16
    >85% benzyny +15%etanol 31,5

    >Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od
    >elektryka a benzyna 10razy

    Az tak bardzo zaskakujace to nie jest - LPG prosty weglowodor, zeby
    tam cos rakotworczego powstalo, musi zajsc ambitna synteza
    (ha ha - sprawdzic ile tego nawaniacza).

    Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
    No i elelektryka - jak go liczyli ...

    J.

  • 15. Data: 2018-05-23 20:57:39
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-22 o 18:38, Lisciasty pisze:
    > Dzisiaj w radio jakiś Mietek ze stowarzyszenia czegoś tam i gazu
    > twierdził, że CNG jest ekologiczny a LPG to samo zuo. Jest w tym
    > jakaś racja czy bredził? Dyskusja była w kontekście nowych przepisów
    > podatkowo-celnych odnoszących się do gazu ziemnego w celach napędowych.

    Ekologiczność CNG (w porównaniu do LPG) polega głównie na tym, że to
    paliwo jest odnawialne.
    http://ekoenergia.pl/index.php?id_akt=149&plik=Metan
    _i_biogazownie.html

    Oczywiście na razie taniej jest wydobywać metan niż go produkować, a LPG
    i tak powstaje jako skutek uboczny. Jednak chyba lepiej mieć w zanadrzu
    napęd na paliwo odnawialne, niż nie mieć.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2018-05-23 21:07:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 May 2018 19:57:39 +0100, Kviat napisał(a):

    > Ekologiczność CNG (w porównaniu do LPG) polega głównie na tym, że to
    > paliwo jest odnawialne.
    > http://ekoenergia.pl/index.php?id_akt=149&plik=Metan
    _i_biogazownie.html

    A gdzie tam - zobacz na ilosci.

    > Oczywiście na razie taniej jest wydobywać metan niż go produkować, a LPG

    To jest o tyle ciekawe, ze moze produkowac ze smieci.

    > i tak powstaje jako skutek uboczny. Jednak chyba lepiej mieć w zanadrzu
    > napęd na paliwo odnawialne, niż nie mieć.

    No to mamy jeszcze etanol, metanol i olej rzepakowy.

    J.

  • 17. Data: 2018-05-23 21:57:08
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 22 May 2018 23:31:31 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

    >Instalacji CNG praktycznie nikt nie robi bo brak dystrybutorów
    >z CNG. https://cng.auto.pl/stacje-cng-w-polsce/

    I auta na CNG to jak elektryki - do jazdy po mieście ;) Ducato 3.0 CNG
    ma zasięg na gazie około 300 kilometrów. A to duże auto i duże
    zbiorniki. To jaki zasięg może mieć osobówka?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 18. Data: 2018-05-23 22:47:59
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 09:30, z pisze:

> [...]
    > tylko srają elektrykami na lewo i prawo.
    > Wszak...
    > Jesteśmy krajem na dorobku i nie stać nas na ...

    Z czego by żyli jakby problem został rozwiązany ?

  • 19. Data: 2018-05-23 22:49:35
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 21:57, j...@i...pl pisze:

    > I auta na CNG to jak elektryki - do jazdy po mieście ;) Ducato 3.0 CNG
    > ma zasięg na gazie około 300 kilometrów. A to duże auto i duże
    > zbiorniki. To jaki zasięg może mieć osobówka?

    Gorzej, w garażu nie nabijesz raczej

  • 20. Data: 2018-05-23 22:56:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 09:45, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie -
    > od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc
    Robili to amerykanie
    "Za emisję toksyn powietrza (ang. Air Toxics Emissions) uważa się w USA
    emisje tych
    zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie
    zdrowie. Sporządzona
    przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska)
    lista czterech
    najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
    o Benzen;
    o 1,3 Butadien;
    o Formaldehyd;
    o Aldehyd octowy; "
    jak widać podeszli do tematu kompleksowo.

    "Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District
    wyników
    badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby
    nowotworowe
    spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka
    zachorowania na tę
    chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3
    butadien, w 7 %
    benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede
    wszystkim ze źródeł
    stacjonarnych). W świetle tych badańw zupełnie inny sposób należy
    patrzeć na silnik o
    zapłonie iskrowym zasilany CNG. Brak emisji cząstek stałych i sadzy w
    spalinach oraz
    mniejsza blisko dwudziestokrotnie emisja butadienu i benzenu czynią ten
    rodzaj silnika
    naprawdę,,czystym".

    Okazuje się że problemem są weglowodory nienasycone które powstają z
    benzyny i oleju a w gazach ich prawie nie ma, są silnie toksyczne przez
    to że sie rozpuszczają w wodzie i są łatwo wchłaniane w przeciwieństwie
    do nasyconych, które też trują ale się ciężko wchłaniają.

    > Az tak bardzo zaskakujace to nie jest - LPG prosty weglowodor, zeby tam
    > cos rakotworczego powstalo, musi zajsc ambitna synteza
    > (ha ha - sprawdzic ile tego nawaniacza).
    >
    > Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
    "Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
    benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi
    w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z
    dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek
    toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu
    znacznie poprawia wskaźnik CURE. "

    > No i elelektryka - jak go liczyli ...
    Tego nie piszą.

    --