  • 11. Data: 2011-04-07 18:02:42
    Temat: Re: Laboratoria EMC
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-04-07 14:38, Lelek@ pisze:

    > "Robbo" <y...@m...com> wrote in message

    > Fajnie to wygląda jak "starszy specjalista do spraw technicznych"
    > zapytany o produkt bierze ulotkę i zaczyna szukać tego o co pytasz :-)

    Jeszcze lepszy jest "inżynier d/s sprzedaży" gdy zapytany o jakiś
    parametr na wcześniej umówionym spotkaniu nerwowo przegląda kserówkę
    folderu w poszukiwaniu odpowiedniej tabelki :)

    Agent.

  • 12. Data: 2011-04-07 18:03:04
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > No bo co taki pracownik może być wart. A budynek to budynek!

    Kiedyś czytałem o prelekcji, którą miał właściciel sieci MC Donald's ze
    studentami. Zapytał studentów, na czym polega jego biznes. Któryś ze
    studentów odpowiedział: sprzedaje pan hamburgery. Padła odpowiedź mniej
    więcej taka: Nie, ja inwestuję w nieruchomości. Posiadam lokale, budynki,
    działki w najlepszych lokalizacjach wszędzie na świecie.

  • 13. Data: 2011-04-07 18:17:41
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Andrzej Ekiert napisał:
    > Trochę mnie to szokuje - wydawałoby się,
    > że dotarcie do klienta jest najtrudniejszą częścią zadania, a tu
    > ignorują klienta, który sam przychodzi.

    Błąd - sam im podesłałeś swój adres do bazy spamu :-) Znaczy cała praca
    działu marketingu wykonana. Oni Ciebie nie zignorowali - co to to nie.
    Teraz jeszcze tylko spersonalizowany mail reklamowy i gotowe.
    Czego byś oczekiwał od zatrudnionego tam absolwenta socjologii, czy
    jakiegoś marketingu? Tak samo jest w różnych call center - mają
    scenariusze rozmów i biada Ci, jak wyjdziesz ze swoim problemem poza
    ustalone ramy. Masz mieć standardowe problemy.
    Podam inny przykład - dawno, dawno temu chciałem kupić samochód.
    Zainteresowały mnie pewne szczegóły ubezpieczenia, czy coś takiego i jak
    skończony frajer wszedłem na stronę krajowego przedstawiciela. Grzecznie
    wpisałem treść maila w formatkę i zonk - nie wyślę, jeżeli nie
    zaakceptuję dopisania mnie do bazy reklamowej! Zawsze odznaczam zgodę i
    po prostu nie zostaję wpisany do bazy ale mail idzie i nawet otrzymuję
    odpowiedź a tu za potencjalne kilkadziesiąt tysięcy zostałem
    potraktowany jak gówniarz.
    Takie życie.
    Maciek

  • 14. Data: 2011-04-07 18:41:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2011 20:03:04 +0200, Robbo wrote:
> [...]
    >więcej taka: Nie, ja inwestuję w nieruchomości. Posiadam lokale, budynki,
    >działki w najlepszych lokalizacjach wszędzie na świecie.

    A McDonald dziala we wlasnych nieruchomosciach, czy ma dochodowa
    franczyze ?

    J.

  • 15. Data: 2011-04-07 18:51:32
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > A McDonald dziala we wlasnych nieruchomosciach, czy ma dochodowa
    > franczyze ?

    ZTCW wszyscy franczyzobiorcy to najemcy. Właścicielem nieruchomości
    jest McDonalds.

    Aby było w temacie. Ja sobie chwalę współpracę z laboratorium
    EMC Instytutu Logistyki i Magazynowania, w Poznaniu (choć to było
    parę lat temu). O komunikacji w sieciach energetycznych nie
    rozmawialiśmy, ale panowie sprawiali wrażenie bardzo kompetentnych.
    Wyposażenie laboratorium też robiło wrażenie.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 16. Data: 2011-04-07 19:05:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Apr 2011 20:51:32 +0200, MKi wrote:

    >ZTCW wszyscy franczyzobiorcy to najemcy. Właścicielem nieruchomości
    >jest McDonalds.

    W niektorych przypadkach bym sie zdziwil.
    Takie centrum-galeria handlowa, w srodku restauracja, w niej kilka
    fastfoodow - i co - odsprzedali jedna kanciape McD ?

    No chyba ze McD posiada cala galerie :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-04-07 19:20:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-04-2011 o 20:34:10 Lelek@ <r...@i...iw> napisał(a):

    > "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl> wrote in message
    >
    > <rant>
    >
    > Dokładnie dzisiaj mam to samo z kilkoma firmami gdzie wysłałem jakieś
    > pytania.
    > To jest selekcja negatywna personelu. Oni nie potrafią korzystać z
    > maila, przeoczą coś natomiast spamują od czasu do czasu.
    Ja miesiąc tem zadałem pytanie firmie z Poznania na temat kamer
    przemysłowych,
    ale że mi się śpieszyło to po paru godzinach tam zadzwoniłem, dowiedziałem
    się że kolega już przygotowuje odpowiedź :) no to jeszcze coś się chciałem
    dowiedzieć to odpowiedzieli że telefonicznie to nie ale na oficjalny mail
    odpowiedzą, chodziło o ofertę kamer, rejestratora i drobnicy na parę tys
    zł.
    Do dzisiaj nie odpowiedzieli, mają w d.. potencjalnego klienta.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2011-04-07 19:29:26
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > A McDonald dziala we wlasnych nieruchomosciach, czy ma dochodowa
    > franczyze ?

    Okazuje się, że jest inaczej w USA, a inaczej w Europie. Oto cytat z
    Wikipedii:

    [http://pl.wikipedia.org/wiki/McDonald%27s_Corporati
    on]
    "Oprócz zwykłych opłat franczyzowych i procentu od sprzedaży, dochodem
    McDonald's są również czynsze, częściowo powiązane ze sprzedażą, w USA
    McDonald's jest bowiem zawsze właścicielem nieruchomości, na której znajduje
    się bar będący przedmiotem umowy franczyzowej. Jak stwierdził Harry J.
    Sonneborne, jeden z założycieli McDonald's: Jesteśmy biznesem w dziedzinie
    nieruchomości. Jedynym powodem, dla którego sprzedajemy hamburgery, jest to,
    że przynoszą największy dochód płatnikom czynszu[potrzebne źródło]. W
    Europie model jest odmienny; np. w Wielkiej Brytanii McDonald's jest
    właścicielem jedynie ok. 30% placówek; także w Polsce franczyzobiorcy często
    najmują powierzchnię od innych wynajmujących."

    R.

  • 19. Data: 2011-04-07 19:45:22
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Agent Orange" <a...@g...com> wrote in message

    > Jeszcze lepszy jest "inżynier d/s sprzedaży" gdy zapytany o jakiś parametr
    > na wcześniej umówionym spotkaniu nerwowo przegląda kserówkę folderu w
    > poszukiwaniu odpowiedniej tabelki :)

    Ostatnio jest moda na "inżynierów aplikacyjnych" w firmach handlujących
    częściami :-) To jest komedia :-)

  • 20. Data: 2011-04-07 19:47:32
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "MKi" <e...@t...op.pl> wrote in message

    > ZTCW wszyscy franczyzobiorcy to najemcy. Właścicielem nieruchomości
    > jest McDonalds.

    Franczyza kosztuje $250.000 na 25 lat. Musisz jechać na własny koszt na
    szkolenie do USA do "Hamburger City" :-)
    Dostajesz w zamian bar na te 25 lat.