  • 1. Data: 2011-04-06 18:11:33
    Temat: Laboratoria EMC
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Cześć wszystkim,

    Mam problem ze znalezieniem laboratorium, które wykonałoby badania na
    zgodność z normą EN 50065 i wystawiło papier poświadczający zgodność.
    Gdyby ktoś pytał, EN 50065 dotyczy komunikacji po sieci energetycznej.

    Najchętniej pojechałbym do kogoś, kto takie badania ma "w karcie" - już je
    robił i wie jak to robić. Możecie kogoś polecić? Im bliżej Gliwic, tym
    lepiej.

    Pozdrowienia,
    Andrzej Ekiert

    PS:
    <rant>
    Też zauważyliście, że ostatnio nieodpowiadanie na maile stało się jakimś
    dziwnym standardem w wielu polskich firmach? Piszę do dystrybutora sprzętu
    pomiarowego, proszę o ofertę i cisza (a ten sam dystrybutor regularnie
    mnie spamuje jakimiś ofertami specjanymi i promocjami). Piszę do
    laboratorium EMC z pytaniem czy mogę u nich zrobić badania - brak odzewu.
    Trochę mnie to szokuje - wydawałoby się, że dotarcie do klienta jest
    najtrudniejszą częścią zadania, a tu ignorują klienta, który sam
    przychodzi.
    </rant>

  • 2. Data: 2011-04-06 18:34:10
    Temat: Re: Laboratoria EMC
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > dziwnym standardem w wielu polskich firmach? Piszę do dystrybutora sprzętu
    > pomiarowego, proszę o ofertę i cisza (a ten sam dystrybutor regularnie

    Dokładnie dzisiaj mam to samo z kilkoma firmami gdzie wysłałem jakieś
    pytania.
    To jest selekcja negatywna personelu. Oni nie potrafią korzystać z maila,
    przeoczą coś natomiast spamują od czasu do czasu.
    Kupować należy zacząć samemu w Chinach.

  • 3. Data: 2011-04-06 19:05:33
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Mam problem ze znalezieniem laboratorium, które wykonałoby badania na
    > zgodność z normą EN 50065 i wystawiło papier poświadczający zgodność.
    > Gdyby ktoś pytał, EN 50065 dotyczy komunikacji po sieci energetycznej.

    Kiedyś robiłem badania na EMC w IASE we Wrocławiu. Niestety nie wiem, czy
    robią badania na zgodność z normą EN 50065, ale możesz zapytać. Laboranci są
    mili i służą pomocą podczas badań.

    R.

  • 4. Data: 2011-04-07 11:11:01
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Trochę mnie to szokuje - wydawałoby się, że dotarcie do klienta jest
    najtrudniejszą częścią zadania, a tu ignorują klienta, który sam

    Zauważyliśmy. Ewentualnie są jeszcze odpowiedzi zupełnie od czapy.
    Generalnie jest to upadek profesjonalizmu wywołany m.in. głupiomądrym
    cięciem kosztów przez pracodawców.

    e.

  • 5. Data: 2011-04-07 12:00:32
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Zauważyliśmy. Ewentualnie są jeszcze odpowiedzi zupełnie od czapy.
    > Generalnie jest to upadek profesjonalizmu wywołany m.in. głupiomądrym
    > cięciem kosztów przez pracodawców.

    Zauważyliśmy. Zdarza się, że na maila nie ma odpowiedzi i trzeba dzwonić po
    dwa razy i normalnie prosić o jakąś odpowiedź.

    Przykład sprzed tygodnia. Napisałem do firmy do działu technicznego, czy ich
    urządzenie poradzi sobie w konkretnych warunkach. Brak odpowiedzi.

    Zauważyliśmy także, że na Automaticonie pytamy wystawcy o pewien parametr
    falownika (na tyle istotny, że przesądza, czy weźmiemy do rozruchu falownik
    za kilkadziesiąt tysięcy złotych, czy zamówimy opornicę), a on opowiada
    bajki i podaje ogólniki z instrukcji -- konstruując pytanie na trzy różne
    sposoby, podając przykłady nie uzyskujemy odpowiedzi.

    Ale są też firmy w porządku. Ostatnio kupowałem oscyloskop i zauważyłem
    różnicę w parametrach w dwóch dokumentach na stronie producenta. Nasz
    warszawski dystrybutor na własną rękę przeprowadził badania, żeby sprawdzić,
    jak jest w istocie.

    R.

  • 6. Data: 2011-04-07 12:38:28
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Robbo" <y...@m...com> wrote in message

> [...]
    > falownik za kilkadziesiąt tysięcy złotych, czy zamówimy opornicę), a on
    > opowiada bajki i podaje ogólniki z instrukcji --

    Fajnie to wygląda jak "starszy specjalista do spraw technicznych" zapytany o
    produkt bierze ulotkę i zaczyna szukać tego o co pytasz :-)

  • 7. Data: 2011-04-07 12:42:20
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote in message

    > Zauważyliśmy. Ewentualnie są jeszcze odpowiedzi zupełnie od czapy.
    > Generalnie jest to upadek profesjonalizmu wywołany m.in. głupiomądrym
    > cięciem kosztów przez pracodawców.

    Z firm takich jak Elhurt to odeszło kilka fal pracowników zakładając własne
    firmy :-)
    Zostali w robocie chyba tylko ci mało kumaci :-) Natomiast ich szefom odbiło
    i pobudowali sobie siedziby z tysiącami metrów kwadratowych, kosztami na
    poziomie setek tysięcy złotych rocznie. Długo tak nie pociągną.

  • 8. Data: 2011-04-07 12:57:05
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisał w wiadomości

> [...]
    odbiło
    > i pobudowali sobie siedziby z tysiącami metrów kwadratowych, kosztami na

    No bo co taki pracownik może być wart. A budynek to budynek!

    e.

  • 9. Data: 2011-04-07 13:33:47
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > No bo co taki pracownik może być wart. A budynek to budynek!

    Ale budynek wymaga gazu GZ-50 w ilościach kosmicznych i prądu w ilościach na
    całą wieś. To straszliwie kosztuje. Klienta też irytuje podnoszenie cen w
    związku z tymi ich kosztami.
    Ja sie lepiej czuję jak mnie firma przyjmie w przesłowiowym garażu i da
    niższą cene niż w przepychu z konwenansami.

  • 10. Data: 2011-04-07 13:52:21
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Ja sie lepiej czuję jak mnie firma przyjmie w przesłowiowym garażu i da
    > niższą cene niż w przepychu z konwenansami.
    Przykład idzie z ZUZu ;-)
    P.G.