    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Ladowanie smartfona w samochodzie
    Date: Sun, 19 Jun 2016 10:59:47 +0000 (UTC)

    Potrzebowałem ładowania ciagłego w samochodzie do ładowania pewnego
    urzadzenia.
    Poprosiłem elektryka o podłączenia rozgałęznika wtyczki zapalniczki (3
    wtyki zapalniczkowe + USB) bezpośrednio pod aku.
    Zaproponował, ze podlaczy mi gdzies tam pod lampke. OK.

    Ostatnio chciałem pierwszy raz podładowac smartfona. Podłączyłem pod USB i
    kom pokazał mi komunikat ze zbyt wysoki voltarz. Podłączyłem miernik - 9V.
    Rozumiem, ze powinno byc 5? Rozumiem, ze to tylko dowód na to, ze
    rozgałęznik daje prąd wprost (to co dostanie, to wyrzuca na wtyczke?)

    I teraz:
    przeczytałem na grupie ze ktos polecał:
    http://allegro.pl/ladowarka-samochodowa-2x-usb-griff
    in-kabel-micro-
    i5698575206.html

    a ja kupiłem od tego samego sprzedawcy:
    http://allegro.pl/ladowarka-samochodowa-usb-usams-3-
    1a-kabel-micro-
    i5424650933.html

    Podłączyłem kabelkiem z zestawu i rzeczywiście komórka ładuje sie lepiej
    niz na stardardowym zestawie - bierze ok 1A
    Połączyłem kilkoma innymi kabelkami i oryginalny, 15cm kabelek nokii oraz
    długi kabelek chinski z zestawu od chinskiej komórki pokazały nawet pobór
    około 1,5A. Pozostałe kabelki biora około 1A.

    Co ciekawe, stacjonarna, sieciowa ładowarka od tego kabelka ktory przesyła
    1,5, tez jest opisana jako 1,5A ale daje tylko 0,7A...
    Ładowarka Nokii opisana jako 0,85A daje 0,7-0,8A

    Wszystko mierzone chinskim mierniczkiem :)
    Czyms takim
    http://allegro.pl/miernik-napiecia-i-pradu-portu-usb
    -bte-027-
    i6056813473.html