eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć? › Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 9 Nov 2017 01:29:23 -0800 (PST)
    Subject: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka
    możliwosć?
    From: a...@g...com

    Witam,

    Jeżeli jest to nie odpowiednie miejsce na takie pytania to sorry.

    Mam Napęd paralotniowy /silnik spalinowy który wytwarza prąd 80W przy 5500 rpm. W
    manualu jest informacja że z regulatora napięcia wychodzi 14,5V +/- 0,5V.

    Moje pytanie do Was czy jest możliwość aby zastosować lekki akumulator/baterię czy
    pakiet który byłby ładowany bezpośrednio z regulatora i jednocześnie służył jako
    zwykły akumulator?
    Lub może zupełnie pominąć akumulator i jest jakiś sposób żeby wyprowadzić z tego
    wyjścia USB z prądem na port 5V 2,4mA - takie jest chyba standardowe?

    Myślałem o takiej baterii: http://stary.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzA3MDAzNQ=
    =&t=ytx4l-bs

    ale tu też jest potrzebna specjalna ładowarka do prądu stałego a z silnika będzie
    raczej zmienny w zależności od obrotów.

    Rozważam też podłączenie bezpośrednio pod to samochodową ładowarkę USB żebym miał
    wyjście do ładowania telefonu i do wyprowadzenia oświetlenia pod usb z poborem prądu
    5V i ok 1,6mA.

    Są ładowarki na prąd 12-24V ale ta co ma 4 wyjścia po 2mA jest tylko na 12V -
    musiałbym zastosować jakiś opornik żeby miało prawo do funkcjonować?

    Zależy mi bardzo na wadzę, bo dźwigam wszystko na plecach dlatego im lżej tym
    zdrowiej.

    Pozdrawiam,
    Kamil