eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć? › Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
  • Data: 2017-11-09 16:42:49
    Temat: Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > 2. Zależność napięcia na wyjściu od obrotów silnika nie nazywa się że
    > jest to prąd zmienny. To prawdopodobnie jest prąd stały tylko o
    > wahającym się napięciu.

    Pytanie na ile to napięcie się waha. U mnie w motorze z silnika wychodzą
    trzy fazy, na jałowych obrotach ok. 20V, po mocnym odkręceniu gazu nawet
    80V, ale regulator ładnie to prostuje i zmienia na 14.5V.

    Zakładając, że jest tam prądnica z kołem magnesowym, tak jak u mnie, a nie
    z uzwojeniem wzbudzenia (nigdy nie mogę zapamiętać, która jest samowzbudna
    a która obcowzbudna) :)

    > 3. Normalnie w instalacji samochodowej napięcie może dochodzić do 14,5V
    > więc samochodowe 12V ładowarki USB są dostosowane do tego napięcia (te
    > 12V-24V muszą wytrzymać około 29V.

    Ten regulator daje 14,5V +/- 0,5V, więc zakładałbym 15V, ale i przy takim
    napięciu ładowarka powinna działać...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]