  • 11. Data: 2018-04-22 21:56:37
    Temat: Re: Ładowarka everactive nc-1000 plus
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    > Ile teraz ten "plus" kosztuje? Tanie, chińskie ładowarki są już poniżej
    > dychy!

    ok. 100 zł + przesyłka.

    ps. a co sądzicie nt. ładowarek technoline i varta ?

  • 12. Data: 2018-04-22 22:04:31
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    > Jest też szansa, że na akumulatorach, zwłaszcza tańsze myszki będą
    > działały bardzo krótko lub wcale ze względu na niższe napięcie nominalne
    > akumulatora (1,2 zamiast 1,5 V)

    aktualnie używam takiej myszy
    https://www.morele.net/mysz-tracer-fokker-rf-tramys4
    4910-733838/

  • 13. Data: 2018-04-22 22:25:44
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 22.04.2018 o 22:04, Grzegorz pisze:

    > aktualnie używam takiej myszy
    > https://www.morele.net/mysz-tracer-fokker-rf-tramys4
    4910-733838/

    Ta informacja nie jest mi (ani pewnie nikomu tutaj) do niczego
    potrzebna. Chyba, że masz takie hobby i wymieniasz się informacjami o
    tym kto jakie myszki posiada, to mogę ci podać trzy modele których
    używam ale jednak mi się nie chce ;-)

    Dostałeś już chyba wszelkie możliwe informacje na temat wad i zalet
    używania akumulatorów/baterii w myszce oraz wiele o ładowarce o którą
    pytałeś, ale sam nie chcesz wyciągnąć żadnych wniosków.

    --
    Czarek

  • 14. Data: 2018-04-23 10:07:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-22 o 21:34, Czarek pisze:

    > Jest też szansa, że na akumulatorach, zwłaszcza tańsze myszki będą
    > działały bardzo krótko lub wcale ze względu na niższe napięcie nominalne
    > akumulatora (1,2 zamiast 1,5 V)

    Mam logitecha M175 i wysysa aku do 0.9V, więc da się znaleźć myszki co
    dobrze
    współpracują z aku.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2018-04-23 11:57:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Mam logitecha M175 i wysysa aku do 0.9V, więc da się znaleźć myszki
    >co dobrze współpracują z aku.

    Da, ale kolega ma taka, co wysysa aku do polowy.
    Co jest o tyle ciekawe, ze w NiMH nie ma jakiejs wyraznej roznicy
    napiecia - musi byc strasznie czula, jakies 1.15V

    Ciekawe - tak wyszlo, czy jakis spisek z producentami baterii ?

    J.

  • 16. Data: 2018-04-23 15:44:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 11:57, J.F. pisze:
> [...]
    > napiecia - musi byc strasznie czula, jakies 1.15V
    >
    > Ciekawe - tak wyszlo, czy jakis spisek z producentami baterii ?
    Pewnie projektant się nie przejmował i projektował pod baterie, a tam
    1.1V to już
    prawie pusta, a w aku to hohooo. Miałem też stary aparat cyfrowy na dwie
    baterie i z nim też były cyrki, tak ssał że mało która bateria
    wyrabiała, kilka zdjęć
    i się wyłączał, akumlatorki zwykłe też niewiele lepsze były, a jak się
    go zostawiło
    to szybko się same rozładowywały więc przed zdjęciami trzeba było zawsze
    świeżo ładowane dawać, dopiero enelopy załatwiły sprawę. Co ciekawe mają
    znacznie mniejsze R i aparat potrafi wyssać je do końca nie wyłączając
    się jak bywało to w przypadku zwykłych aku czy baterii.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2018-04-23 16:08:35
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 23/04/18 14:44, Janusz wrote:

> [...]
    > znacznie mniejsze R i aparat potrafi wyssać je do końca nie wyłączając
    > się jak bywało to w przypadku zwykłych aku czy baterii.

    temat często poruszany na eevblog forum (głownie przez historię z
    batteriserem).
    W skrócie - 99% obecnie uzywanych urządzeń potrafi wycisnąć z baterii i
    akumulatorków prawie wszystko a reszta powinna byc wymieniona na nowe.

    prawdopodobnie występuje tam chwilowy większy pobór prądu i wtedy w NiMH
    spada napięcie do poziomu w którym układ monitorujący baterie wykrywa to
    jako zbyt niskie niapięcie i się wyłącza.

    c.

  • 18. Data: 2018-04-23 16:16:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Myszka z podłączonym na kablu battery packiem z 18650, ale czad.
    >;)

    W zasadzie to sie nazywa "myszka USB". Battery pack w laptopie :-)

    Aczkolwiek niektorym do stacjonarnego komputera mogloby byc wygodniej
    myszke bezprzewodowa, niz sie bawic z kabelkami gdzies za biurkiem ...

    >Wiesz jakie ma wymiary taki akumulator?

    Na oko w sam raz do myszki.
    Ale przeciez sa i mniejsze.

    J.

  • 19. Data: 2018-04-23 18:05:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 16:08, cezar pisze:

    > temat często poruszany na eevblog forum (głownie przez historię z
    > batteriserem).
    A mógłbyś w dwóch zdaniach napisać o co chodzi?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2018-04-23 18:36:21
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 23/04/18 17:05, Janusz wrote:

    > A mógłbyś w dwóch zdaniach napisać o co chodzi?

    Chodziło o sens uzywania tego urzadzania: https://www.batteroo.com/
    Jest to nakładka na baterię AA, z boost'em na poładzie która zawsze daje
    1.5V na wyjsciu.
    Tworcy twierdzą że przedłuża czas działania praktycznie wszystkiego. W
    rzeczywistości, większość współczesnych urządzeń ma juz swoje boost
    convertery i potrafią rozładować baterię do 0.8-0.9V
    Producenci zamiescili w sieci duzo filmikow, pokazujących nieprawdziwe
    dane lub takie, które przedłużały życie jakis niszowych produktów.

    Wyniki róznych testów tutaj:
    http://www.eevblog.com/forum/projects/batteroo-testi
    ng/

    c.