  • 21. Data: 2018-04-24 08:12:15
    Temat: Re: Ładowarka everactive nc-1000 plus
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-04-22 o 21:34, Czarek pisze:

    > Jest też szansa, że na akumulatorach, zwłaszcza tańsze myszki będą
    > działały bardzo krótko lub wcale ze względu na niższe napięcie nominalne
    > akumulatora (1,2 zamiast 1,5 V)

    A co powiedzielibyście na myszkę z LiIon i ładowarką QI ?
    odkładasz myszkę na podkładkę lub podstawkę monitora i masz zawsze
    naładowaną :)

    Wcale nie obraziłbym się gdyby produkowano takie szczoteczki do zębów
    ładowane indukcyjnie z cewki którą można sobie przykleić pod blatem
    stołu lub umywalką (zero kabli na wierzchu )

  • 22. Data: 2018-04-24 16:03:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 18:36, cezar pisze:

    > Chodziło o sens uzywania tego urzadzania:  https://www.batteroo.com/
    > Jest to nakładka na baterię AA, z boost'em na poładzie która zawsze daje
    > 1.5V na wyjsciu.
    Aa słyszałem o tym, ale wg mnie bez sensu bo przy wył urządzeniu
    przetwornica i tak
    cyka i prąd bierze, więcej niż samorozładowanie.

    > Tworcy twierdzą że przedłuża czas działania praktycznie wszystkiego. W
    > rzeczywistości, większość współczesnych urządzeń ma juz swoje boost
    > convertery i potrafią rozładować baterię do 0.8-0.9V
    > Producenci zamiescili w sieci duzo filmikow, pokazujących nieprawdziwe
    > dane lub takie, które przedłużały życie jakis niszowych produktów.
    Tak się robi marketing :) odpowiednio dobrana grupa losowa :)

    > Wyniki róznych testów tutaj:
    > http://www.eevblog.com/forum/projects/batteroo-testi
    ng/
    Ok, dzięki za wyjaśnienie.
    Już na drugim wykresie fajnie widać jakie to g..o, bez kolejka działa
    165minut
    a z 90 minut :(

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2018-04-24 16:38:13
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 24/04/18 15:03, Janusz wrote:

    > Aa słyszałem o tym, ale wg mnie bez sensu bo przy wył urządzeniu
    > przetwornica i tak
    > cyka i prąd bierze, więcej niż samorozładowanie.

    Akurat to maja dosc dobrze dopracowane (IC został zaprojektowany przez nich)
    Prąd spoczynkowy to chyba kilka nA i próbkuje co sekunde
> [...]
    ng/
    > Ok, dzięki za wyjaśnienie.
    > Już na drugim wykresie fajnie widać jakie to g..o, bez kolejka działa

    To akurat zły przykład o ile silniki zadziałają jeszcze ponizej
    0.7V/baterie o tyle baterro juz nie wystartuje.
    Wyobrazam sobie urządzenie, w którym to pomoże. Moze nie w 800% ale pomoze.
    Np stare aparaty fotograficzne, które wyłączają się przy 1.1-1.2 per cell

    c.