  • 1. Data: 2016-02-04 15:37:32
    Temat: Ladowarka indukcyjna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wszyscy to oferuja ... ale jak to liczyc ?

    Mamy cewke 1, zasilana z generatora, prawdopodobnie z kondensatorem w
    rezonansie,
    mamy w poblizu niej cewke 2, odbiorcza, zapewne tez z kondensatorem i
    w rezonansie ...

    no i jaka moc jest przenoszona ?
    Napiecie, prad ?

    J.

  • 2. Data: 2016-02-04 15:47:00
    Temat: Re: Ladowarka indukcyjna
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Wszyscy to oferuja ... ale jak to liczyc ?

    Na siebie...

> [...]
    > rezonansie,
    > mamy w poblizu niej cewke 2, odbiorcza, zapewne tez z kondensatorem i

    Pojedyncze waty.

    > Napiecie, prad ?

    Podam Ci tylko częstotliwość: 13.56MHz - tak dobrana, żeby druga
    harmoniczna wpadała w sam środek pasma CB :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2016-02-04 15:52:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    >Na siebie...

    >Pojedyncze waty.

    No ba, ale co musi poplynac, zeby choc ten 1W byl ?

    Ewentualnie w druga strone - jakie musza byc parametry, aby 20W
    przeplynelo :-)

    >Podam Ci tylko częstotliwość: 13.56MHz - tak dobrana, żeby druga
    >harmoniczna wpadała w sam środek pasma CB :(

    Ale moze drugiej harmonicznej ma nie byc :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-02-04 16:07:09
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 04.02.2016 o 15:37, J.F. pisze:

> [...]
    > rezonansie,
    > mamy w poblizu niej cewke 2, odbiorcza, zapewne tez z kondensatorem i w

    mam i używam QI do samsunga s4. z racji ze telefon cały czas lezy na
    ładowarce, jest zawsze naładowany. ładowarka pobiera maksymalnie 1.5
    ampera. ile z tego dostaje telefon - nie wiem, ale nie całość, bo jest
    mocno gorący.*) Samsyngi nie podają prądu ładowania tylko zakres
    wynegocjowany. Więc mnie *) udaje się wynegocjować 640mA ale czasami
    tylko 170 :( Co chcesz wiedziec więcej?

    ToMasz
    *) mam super grube gumowo plastikowe etui na telefon, które dość mocno
    ogranicza to bezprzewodowe ładowanie. to napewno obniża wartość
    przekazywanej energii i powoduje grzanie się urządzeń. ładowarka i
    odbiornik z ebaya

  • 5. Data: 2016-02-04 16:34:34
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > Hello J.F.,
    http://www.jarzebski.pl/arduino/komponenty/bezprzewo
    dowe-moduly-zasilania.html
    tu masz w artykule test modułu i jak spada mu sprawność w stosunku do
    odległości

  • 6. Data: 2016-02-04 16:43:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Feb 2016 15:47:00 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Podam Ci tylko częstotliwość: 13.56MHz - tak dobrana, żeby druga
    > harmoniczna wpadała w sam środek pasma CB :(

    Hyhy dobre :)

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-02-04 17:25:34
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.02.2016 um 15:47 schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > Podam Ci tylko częstotliwość: 13.56MHz - tak dobrana, żeby druga
    > harmoniczna wpadała w sam środek pasma CB :(

    Szukasz sprzysiężenia? ;-)

    A tak na serio, to i 13.56MHz i 27.12MHz to częstotliwości ISM. Na
    częstotliwości 13.56MHz zasuwają aparaty o słusznej mocy, jak zgrzewarki
    czy lasery CO2. w zakresie 27MHz jest też trochę tego.

    Waldek

  • 8. Data: 2016-02-04 21:10:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    > Szukasz sprzysiężenia? ;-)

    Dlaczego? Wiem, że to pasma niestrzeżone. Martwi mnie to, że sieje
    jednak ta druga harmoniczna :(

    > A tak na serio, to i 13.56MHz i 27.12MHz to częstotliwości ISM. Na
    > częstotliwości 13.56MHz zasuwają aparaty o słusznej mocy, jak zgrzewarki
    > czy lasery CO2. w zakresie 27MHz jest też trochę tego.

    Teraz już mniej - więcej jest zgrzewania ultradźwiękami niż zabawek
    indukcyjnych.

    --
    Best regards,
    RoMan