  • 11. Data: 2016-02-05 10:07:50
    Temat: Re: Ladowarka indukcyjna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
    W dniu 04.02.2016 o 15:37, J.F. pisze:
    > Wszyscy to oferuja ... ale jak to liczyc ?
    > Mamy cewke 1, zasilana z generatora, prawdopodobnie z kondensatorem
    > rezonansie,
    > mamy w poblizu niej cewke 2, odbiorcza, zapewne tez z kondensatorem
    > i w
    > rezonansie ...
    > no i jaka moc jest przenoszona ?
    > Napiecie, prad ?
    >
    >mam i używam QI do samsunga s4. z racji ze telefon cały czas lezy na
    >[...]
    >Więc mnie *) udaje się wynegocjować 640mA ale czasami tylko 170 :( Co
    >chcesz wiedziec więcej?

    Jak podejsc do analizy.
    Indukcyjnosc cewki "nadawczej" powiedzmy ze znam, dobroc zalozmy ze
    tez,
    napiecie zasilajace tez, prad w rezonansie powiedzmy ze jestem w
    stanie policzyc.
    Pole magnetyczne cewki tez.

    Ale jak z tego policzyc co sie wygeneruje po stronie odbiorczej ?
    I jak wplynie obciazenie na strone nadawcza ?

    > *) mam super grube gumowo plastikowe etui na telefon, które dość
    > mocno ogranicza to bezprzewodowe ładowanie. to napewno obniża
    > wartość

    Tam rozmiary cewki sa rzedu centymetrow i rdzenia/magnetowodu chyba
    nie ma.
    To tych pare mm nie powinno IMO miec az tak wielkiego znaczenia...

    J.

  • 12. Data: 2016-02-05 15:38:01
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 05.02.2016 o 10:07, J.F. pisze:

> [...]
    > policzyc.
    > Pole magnetyczne cewki tez.
    >
    > Ale jak z tego policzyc co sie wygeneruje po stronie odbiorczej ?

    Trzeba by znać indukcyjność wzajemną, chyba najlepiej to zmierzyć a nie
    liczyć.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 13. Data: 2016-02-05 17:04:54
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Ale w sumie mało tej mocy. Albo inaczej: sprawność wydaje się być mała.
    Jeżeli porównać to z kuchenką indukcyjną to szału nie ma. Sprawność kuchenki
    jest na poziomie 90%...

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2016-02-08 14:23:59
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.02.2016 um 21:10 schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > Dlaczego? Wiem, że to pasma niestrzeżone. Martwi mnie to, że sieje
    > jednak ta druga harmoniczna :(
    No sieje. Ale większe problemy są jednak z różnymi pilotami i zabawkami
    na 433MHz. Miałem kiedyś sąsiada, który mnie wku***. Postawiłem nośną
    433MHz i nie mógł ruszyć swoim samochodem. Na szczęście w nowych
    samochodach piloty i blokady chodzą w okolicach 860MHz.

    > Teraz już mniej - więcej jest zgrzewania ultradźwiękami niż zabawek
    > indukcyjnych.

    U mnie w robocie stoją lasery chirurgiczne CO2 z pompowaniem na
    13.56MHz. W każdym razie mają słuszną moc, bo przyłącze do nich
    trójfazowe ;-)

    Waldek

  • 15. Data: 2016-02-08 14:56:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

> [...]
    > 433MHz i nie mógł ruszyć swoim samochodem. Na szczęście w nowych
    > samochodach piloty i blokady chodzą w okolicach 860MHz.

    Nośnej "w okolicach 860MHz" nie da się postawić?

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-02-08 16:33:14
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.02.2016 um 14:56 schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Nośnej "w okolicach 860MHz" nie da się postawić?

    Da się, ale jest nielegalne. To moje "postawienie nośnej" było jak
    najbardziej legalne, bo robiłem z kolegą testy ATV.

    Waldek, aka DL7ANQ & SO6ANQ

  • 17. Data: 2016-02-08 17:32:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > Da się, ale jest nielegalne. To moje "postawienie nośnej" było jak
    > najbardziej legalne, bo robiłem z kolegą testy ATV.
    >
    > Waldek, aka DL7ANQ & SO6ANQ

    A jak wygląda legalność użycia urządzeń pracujących "w okolicach 860MHz"?
    Czy za nią odpowiada producent, a jak od niego kupię, to staję się tym
    samym legalny? Pytam nie bez przyczyny -- mam właśnie przed sobą garść
    takich diwajsów (a małe są one), do których producent dał mi soft, który
    pozwala na wystawienie dowolnej niemodulowanej nośnej. Niby w celach
    testowych, ale jednak.

    --
    Jarek (bez znaku)