  • 1. Data: 2016-02-03 14:39:12
    Temat: kalibracja tv
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś korzystał z serwisu http://skalibrujtv.pl/ i i mógłby się podzielić
    wrażeniami po takiej kalibracji?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-02-03 15:58:04
    Temat: Re: kalibracja tv
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Czy ktoś korzystał z serwisu http://skalibrujtv.pl/ i i mógłby
    > się podzielić wrażeniami po takiej kalibracji?

    Ostatnio jacyś próbowali klaibrować telewizję po swojemu. Wrażenia
    nie najlepsze.

    Jarek

    --
    W telewizji czterej znawcy
    Od nawozów i od świata

  • 3. Data: 2016-02-03 16:04:26
    Od: v...@g...com

    400PLN:) i kroim łosiów.

    Po pierwsze, różnica będzie niewielka między między
    dobra kalibracją "na oko" a sprzętową za pomocą
    urządzeń zewnętrznych.

    To czym powinieneś się zadowolić w domu:
    do kontrastu:
    http://farm1.static.flickr.com/149/341580181_016ea48
    edb_o.jpg

    gamma: http://www.bykyny.hu/images/articles/rawtherapee/gam
    ma_3.gif
    Mrużysz oko i z odległości ustawiasz jasność zewnętrznej
    części z wewnętrzna. Trzaby poszukać 3 takich kwadratów
    dla 3 składowych RGB, tylko czy twój tivi ma możliwość
    regulacji dla każdego koloru oddzielnie?

    Poza tym za 400PLN można sobie kupić:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&bmatch
    =s0-uni-1-4-0203&search_scope=&string=kalibrator%20m
    onitora

  • 4. Data: 2016-02-03 16:05:19
    Od: v...@g...com

    użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Ostatnio jacyś próbowali klaibrować telewizję po swojemu. Wrażenia
    > nie najlepsze.
    >
    > Jarek

    Włącz właściwy kanał.

  • 5. Data: 2016-02-03 16:11:53
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-03 o 16:05, v...@g...com pisze:

    > Włącz właściwy kanał.

    Czyli jaki? Bo ja włączam Wiadomości, a leci Dziennik Telewizyjny. Widać
    taka moda na retro. Ma być Sonda i Pegaz, to może być i DTv.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2016-02-03 18:46:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Czy ktoś korzystał z serwisu http://skalibrujtv.pl/ i i mógłby się
    > podzielić wrażeniami po takiej kalibracji?

    Ja zawsze robiłem to sam. Na stronę zajrzałem i z miejsca mi zaśmierdziało
    mamoną, choć podobno pecunia non olet.
    Wiesz, jestem wyczulony na pewne szczegóły, które mogą sugerować, że hurra,
    hurra, a się okaże, że dupie dziurra, bo tyle z tego wyjdzie.
    Nie twierdzę w zadnym razie, jakoby ludkowie mieli nie znać sie na swojej
    pracy, jednakże, stawiam pytanie, czy, POPPROSTU, będzie warta skórka
    wyprawki?
    Co, jeśli jednego dnia zechcę oglądać obraz na chłodno, drugiego na ciepło,
    a trzeciego jeszcze inaczej, bo mi się nastrój zmienia, a także przez zmianę
    pory dnia, gdy dany obraz inaczej się komponuje, gdy świeci słońce, inaczej,
    gdy jest buro i pochmurno. Wolę tę 3-cyfrową sumę wydać jednak na coś
    bardziej potrzebnego dla życia. A i o... np. kumpel był na dalekiej
    wycieczce w Afryce/Ameryce/Azji, niepotrzebne skreślić i jego aparat ma to,
    że w dzień dość mocno zażółca fotki, a wieczorem robią się bardziej
    sinobure, bo AWB mu nawala, a nie chce mu się wszystkich pięciuset
    korygować, bo nie ma czasu. I co po kalibracji w takim razie? Kalibracja w
    dupę poszła, kasa wyszła, a efekt w rezultacie niemal żaden, bo odchyłka
    parametrów zdjęcia będzie większa, niż zmiana wynikła z korekcji.

    Wydaje mi się, że sens tego zaistnieje jedynie dla urządzeń stosowanych
    przez grafików i filmowców, gdzie rzeczywiście, nawet drobna odchyłka barwy
    może mieć znaczenie. Dla przecietnego "Kowalskiego" uważam, ze to jest
    odmiana "audiovoodoo" w wersji dla obrazu.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 7. Data: 2016-02-03 20:14:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 3 Feb 2016 18:46:02 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
> [...]
    przez zmianę
    > pory dnia, gdy dany obraz inaczej się komponuje, gdy świeci słońce,

    To nie o to chodzi o co aktualnie wolisz i się bardziej subiektywnie
    podoba. Chodzi o to by obraz był taki jaki chciał realiizator
    kontentu jaki się ogląda, jeśli np. w danej scenie sukienka aktorki
    ma być alizarynowa to na ekranie ma być azilarynowa a nie róż
    wpadający w beż.
    Oczywiście można dysktutować, czy warto za to extra płacić.
    Zauważyłem, że np. zachodnie sajty zajmujące się oceną i testowaniem
    tv każdy tv wpierw kalibrują a później dopiero oceniają.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-02-03 21:42:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 3 Feb 2016 07:04:26 -0800 (PST), v...@g...com
    wrote:
    > To czym powinieneś się zadowolić w domu:
    > do kontrastu:
    > http://farm1.static.flickr.com/149/341580181_016ea48
    edb_o.jpg

    I co trzeba z tymi kwadratami zrobić?

    > gamma: http://www.bykyny.hu/images/articles/rawtherapee/gam
    ma_3.gif
    > Mrużysz oko i z odległości ustawiasz jasność zewnętrznej
    > części z wewnętrzną.

    Mógłbyś bardziej łopatologicznie? Mi chodzi o to by tv ustawić a nie
    oczy.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-02-04 00:12:14
    Od: v...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > I co trzeba z tymi kwadratami zrobić?

    Zgrywasz na pena, wyświetlasz na tv i regulujesz kontrast
    tak by ciemne pola ciemne i jasne w zakresie 0-5 i 250-255
    nie zlewały się w całość.

    > Mógłbyś bardziej łopatologicznie? Mi chodzi o to by tv ustawić a nie
    > oczy.

    Środkowe kwadraty (RGB 128)maja taką samą jasność jak
    uśredniona jasność obwódki, regulujesz gamme
    tivi tak by zlały się w całość, pi x drzwi oczywiście.
    Jak nie ma opcji gamma, możesz spróbować jasnością.

  • 10. Data: 2016-02-04 00:56:40
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > podoba. Chodzi o to by obraz był taki jaki chciał realiizator kontentu
    > jaki się ogląda, jeśli np. w danej scenie sukienka aktorki

    Yyy... kontent, a cóż to? Bo na "polaku" miałem "zadowolony"...

    > ma być alizarynowa to na ekranie ma być azilarynowa a nie róż wpadający w
    > beż.

    Cóż, gdyby ekran nie odbijał światła z pomieszczenia, czyli był doskonale
    czarny, to jest o co kruszyć kopię. Poza tym, trójkąt barw dowolnego
    monitora, niestety, jest ograniczony i choćbyś podskoczył wiadomo powyżej
    czego to i tak wszystkich barw nie oddasz.

    > Oczywiście można dysktutować, czy warto za to extra płacić.
    > Zauważyłem, że np. zachodnie sajty zajmujące się oceną i testowaniem

    sajty... przepraszam, co to? Tego już mnie nie uczono...

    > tv każdy tv wpierw kalibrują a później dopiero oceniają.

    No, więc ta sukienka ma być taka jak siedzę w jasnym pokoju, czy jak oglądam
    z wyłaczonym światłem, co niszczy wzrok, czy jak mi świeci pomarańczowa
    lampka (bo np. mniej mnie głowa rano boli) i diabelsko się odbija w
    ekranie...? Bo, żeby ta cała kalibracja nie była rzucaniem pereł przed
    wieprze, jeśli gdzieś padnie matrycowanie, liniowość któregoś ze
    wzmacniaczy, czy sterownik pikseli "wystarzy się" i cuś tam nie do końca
    zechce sterować pikselami, korekcja gamma, takie tam... Uwzględnij też fakt,
    że ludzka soczewka w oku niemal na pewno z wiekiem zmienia proporcje
    przenoszonego widma światła, o takich ludziach też należy pomyśleć.
    Uważam, że za dużo czynników decyduje o potrzebie i skuteczności takich
    działań, najpierw należało by choćby najważniejsze rozeznać, a potem
    działać. Inaczej, to jak wspominałem, będzie rzucanie pereł przed wieprze.
    Niepotrzebne wyrzucanie forsy w błoto. Do tego wielu ludzi preferuje
    indywidualne ustawienia i nie ładujmy im się między wódkę a zakąskę,
    narzucając, jak mają oglądać. Dlatego uważam, ze sens ma to tam, gdzie
    rzeczywiście, a nie dla idei, ważne jest, aby barwa po obu stronach była
    jednakowa. Chcę mieć wyidealizowany obraz? OK, zbieram kasę i płacę. Ale,
    mimo, że kolory widzę wyjątkowo dobrze, nie odczuwam potrzeby, aby każdy
    kolejny monitor miał idealnie te same nastawy. Na obecnym lapie mam hmm...
    jakieś 5500 oK, ale nic mi nie było, jak na jednym miałem 3200, a na drugim
    9500. Jedne rzeczy lepiej się oglądają na ciepłym, inne na zimnym. I niech
    mi będzie pozwolone samemu wybrać, z której opcji chcę skorzystać. Tak sobie
    życzę.

    PS "kontent" i "sajt", tak głupio brzmią, przecież mamy polskie
    odpowiedniki... O to mi chodziło, nie o czepienie się.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.