    From: smb <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Laptop
    Date: Thu, 23 Feb 2012 13:50:33 -0800 (PST)

    Witam,

    Planuję zakup laptopa/notebooka, a że od dawna nie śledziłem nowinek w świecie PCtów,
    potrzebuję pomocy w wyborze.

    W pracy używam Lenovo T500 i jestem z tego sprzętu zadowolony. Także pierwszym tropem
    był jakiś sprzęt Lenovo. Niestety z tego co widziałem, większość ma błyszczące ekrany
    i dyski 5400rpm.

    Preferuję:
    - matowy ekran,
    - dysk >= 7200rpm,
    - karta nie-zintegrowana, raczej nVidia niż AMD/ATI,
    - procesor Intel, raczej i7 niż i5,
    - RAM >= 4GB.

    Później trafiłem na Della Vostro V3750 i7-2670QM - kiedyś Dell miał dobre opinie...
    tylko ten model jest dosyć drogi, ale spełnia większość wymagań.

    Może sprecyzuję, do czego planuję używać takiego komputera (kolejność raczej
    przypadkowa):
    1. Programowanie.
    2. Granie :) - na razie na oku mam Wiedźmina jedynkę i dwójkę.
    3. Codzienne sprawdzanie poczty i innych dupereli w sieci.
    4. Trochę grafiki (raczej GIMP niż Photoshop).

    System operacyjny to będzie Windows i Linux. Pytanie: czy warto dopłacać do Windows 7
    Professional, czy też wystarczy Windows 7 Home Premium (nie używałem Windowsa od
    czasów XP-ka) - patrzyłem na tabelkę porównawczą na Wikipedii i niewiele mi to mówi?

    Maszynę planuję skonfigurować do DualBoota, ale dodatkowo pod Win uruchamiałbym
    VirtualBoksa (albo inną wirtualizację), żeby uruchamiać Linuksa na drugim ekranie -
    taki plan. Dlatego myślę o Intelu i7, ale jest droższy niż i5. Pytanie: czy i5
    pociągnie taką konfigurację? Nie marzę o odpalaniu jednocześnie gry na Win + Linuksa
    na VB. :)

    Co możecie polecić? Co odradzić?

    Będę wdzięczny za (p)odpowiedzi,

    smb