  • 1. Data: 2012-02-23 21:50:33
    Temat: Laptop
    Od: smb <r...@g...com>

    Witam,

    Planuję zakup laptopa/notebooka, a że od dawna nie śledziłem nowinek w świecie PCtów,
    potrzebuję pomocy w wyborze.

    W pracy używam Lenovo T500 i jestem z tego sprzętu zadowolony. Także pierwszym tropem
    był jakiś sprzęt Lenovo. Niestety z tego co widziałem, większość ma błyszczące ekrany
    i dyski 5400rpm.

    Preferuję:
    - matowy ekran,
    - dysk >= 7200rpm,
    - karta nie-zintegrowana, raczej nVidia niż AMD/ATI,
    - procesor Intel, raczej i7 niż i5,
    - RAM >= 4GB.

    Później trafiłem na Della Vostro V3750 i7-2670QM - kiedyś Dell miał dobre opinie...
    tylko ten model jest dosyć drogi, ale spełnia większość wymagań.

    Może sprecyzuję, do czego planuję używać takiego komputera (kolejność raczej
    przypadkowa):
    1. Programowanie.
    2. Granie :) - na razie na oku mam Wiedźmina jedynkę i dwójkę.
    3. Codzienne sprawdzanie poczty i innych dupereli w sieci.
    4. Trochę grafiki (raczej GIMP niż Photoshop).

    System operacyjny to będzie Windows i Linux. Pytanie: czy warto dopłacać do Windows 7
    Professional, czy też wystarczy Windows 7 Home Premium (nie używałem Windowsa od
    czasów XP-ka) - patrzyłem na tabelkę porównawczą na Wikipedii i niewiele mi to mówi?

    Maszynę planuję skonfigurować do DualBoota, ale dodatkowo pod Win uruchamiałbym
    VirtualBoksa (albo inną wirtualizację), żeby uruchamiać Linuksa na drugim ekranie -
    taki plan. Dlatego myślę o Intelu i7, ale jest droższy niż i5. Pytanie: czy i5
    pociągnie taką konfigurację? Nie marzę o odpalaniu jednocześnie gry na Win + Linuksa
    na VB. :)

    Co możecie polecić? Co odradzić?

    Będę wdzięczny za (p)odpowiedzi,

    smb

  • 2. Data: 2012-02-24 22:48:38
    Temat: Re: Laptop
    Od: smb <r...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2012, 22:50:33 UTC+1 użytkownik smb napisał:
> [...]
    pociągnie taką konfigurację? Nie marzę o odpalaniu jednocześnie gry na Win + Linuksa

    Dodam, że ekran 17" 1600x900 byłby spoko.

  • 3. Data: 2012-02-25 12:37:52
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "smb" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ion-forums@vbtv22...
> [...]
    >
    > Będę wdzięczny za (p)odpowiedzi,
    >
    > smb

    >Dodam, że ekran 17" 1600x900 byłby spoko.

    No i żeby akumulator trzymał tydzień a cały sprzęt ważył 30 deko ;)

  • 4. Data: 2012-02-26 11:59:20
    Od: smb <r...@g...com>

    W dniu sobota, 25 lutego 2012, 13:37:52 UTC+1 użytkownik Santana napisał:
    > No i żeby akumulator trzymał tydzień a cały sprzęt ważył 30 deko ;)

    Tydzień to za krótko, a 30 deko za dużo ;)

    A tak na poważnie - Vostro i7 wydaje się idealny, pytanie jest raczej, czy i5 też
    dałby radę do opisanych przeze mnie zastosowań? I czy potrzebuję Windows 7 Pro, czy
    mogę zaoszczędzić i wybrać Windows 7 HP?

    A poza tym, tak ogólnie to jakie jeszcze firmy, poza Dellem i Lenovo są godne
    polecenia? A może macie jakieś uwagi do Della i Lenovo?

    Btw. mała uwaga na boku: najszybciej zrezygnowałbym pewnie z matowego ekranu na rzecz
    błyszczącego - jak będzie trzeba.

    Pozdrawiam,
    smb

  • 5. Data: 2012-02-28 00:00:38
    Od: krzychu <k...@p...okay.pl>

    ja z braku kasy kupilem cos takiego

    ACER Notebook

    15.6 LED

    Intel Pentium B960 2.2 GHz

    Intel HD Graphics

    320 GB HDD

    DVD

    3 GB RAM

    Windows 7 64 bit

    co sadzicie o takim sprzecie ?

  • 6. Data: 2012-02-28 06:39:52
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 28-02-2012 o 01:00:38 krzychu <k...@p...okay.pl> napisał(a):

    > ja z braku kasy kupilem cos takiego
    >
    > ACER Notebook
    >
    > 15.6 LED
    >
    > Intel Pentium B960 2.2 GHz
    >
    > Intel HD Graphics
    >
    > 320 GB HDD
    >
    > DVD
    >
    > 3 GB RAM
    >
    > Windows 7 64 bit
    >
    > co sadzicie o takim sprzecie ?

    Jak na brak kasy - wypas!

    --
    Brak sygnaturki.

  • 7. Data: 2012-02-28 08:04:37
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    smb nabazgrał(a):

    > Dodam, że ekran 17" 1600x900 byłby spoko.

    Załóż nowy pożądny temat a nie podpinasz się pod jakieś starocie .... to
    może ktoś ci coś podpowie.