  • 11. Data: 2018-04-24 17:29:27
    Temat: Re: Leafy się sprzedajo
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Apr 2018 08:05:03 -0700 (PDT), Lisciasty

    > To wszystko jest zależne tylko od dochodów. Gdybym dostawał swoją pensję
    > w przeliczeniu na Niemcy czy choćby USA, to w ciemno brałbym takie
    > jeździdło, nawet nowe, na raty czy inny leasing, bo wtedy miesięczna rata
    > w wysokości 1500-2000 zł byłaby odczuwalna, ale do zaakceptowania.
    > Ale w obecnej sytuacji coś takiego nie wchodzi w grę. Chyba, że poczekamy
    > tradycyjnie jak za dziada pradziada na używki z Niemiec ;)

    Mnie najbardziej boli że kasa wydana na auto (niezlaeżnie czy elektryczne,
    hybrydowe czy spalinowe) się będzie kompletnie marnować. Gdybym jeździł,
    tak jak kiedyś, 30 tys./rok to bym się wcale nie zastanawiał na tym OL --
    ale obecnie jeżdżę 10x mniej i zakup auta jest kompletnie bez sensu...

    Z drugiej storny moja Mazda to diesel którego mam już serdecznie dosyć za
    każdym razem jak odpalam, do tego z manualem którego też mam dosyć (ten kto
    oferuje jeszcze auta z manualem powinien do piekła trafić), do tego zaczyna
    rdzewieć z każdej możliwej strony (w słupku drzwi kierowcy to zaraz będzie
    dziura na wylot) no i ogólnie po 10 latach już trochę auto się zeszmaciło i
    rozklekotało. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2018-04-24 17:47:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 17:05 Lisciasty <l...@p...pl> pisze:

> [...]
    > w wysokości 1500-2000 zł byłaby odczuwalna, ale do zaakceptowania.
    > Ale w obecnej sytuacji coś takiego nie wchodzi w grę.

    W jakiej branży pracujesz?

    TG

  • 13. Data: 2018-04-24 18:10:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 24 kwietnia 2018 17:47:28 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > W jakiej branży pracujesz?

    Energetyka wielkogabarytowa można powiedzieć ;).
    Kokosów u nas z tego nie ma, ale koledzy z Niemiec
    przytulają np. 5-6 tys. EUR i o czymś takim myślałem, patrząc
    na zarobki i cenę elektrycznego jeździdła.

    L.

  • 14. Data: 2018-04-24 21:28:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Apr 2018 08:05:03 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > jeździdło, nawet nowe, na raty czy inny leasing, bo wtedy miesięczna rata
    > w wysokości 1500-2000 zł byłaby odczuwalna, ale do zaakceptowania.

    Tylko wiesz - w Dreznie mieszkania tanie, w Berlinie tanie, a np w
    Monachium ... kosztuja tyle samo co u nas.
    Tylko u nas przy liczbie stoi PLN, a u nich EUR :-)

    J.

  • 15. Data: 2018-04-24 22:33:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 24 kwietnia 2018 21:28:48 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Tylko wiesz - w Dreznie mieszkania tanie, w Berlinie tanie, a np w
    > Monachium ... kosztuja tyle samo co u nas.
    > Tylko u nas przy liczbie stoi PLN, a u nich EUR :-)

    Oczywiście że nie można wrzucać całego kraju do jednego worka.
    Ale średnio to tak można określić :>

    L.

  • 16. Data: 2018-04-24 23:04:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Apr 2018 13:33:07 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Oczywiście że nie można wrzucać całego kraju do jednego worka.
    > Ale średnio to tak można określić :>

    Ano tak to wyglada - wieksze zarobki, ale tez wieksze wydatki, a w
    ramach tych wydatkow np nowe auto z salonu, a nie nastolatek po dwoch
    niemcach :-)

    Tesla w Norwegii sie dobrze sprzedawala, ale to dlatego, ze kosztuje
    tyle, co wypasiony golf.
    Nie relatywnie do zarobkow, ale tak normalnie ... bo na golfa jest
    olbrzymi podatek, a na Tesle nie :-)

    J.

  • 17. Data: 2018-04-27 18:47:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-04-24 o 10:17, Myjk pisze:
    > Biorąc pod uwagę, że te auta są 2x za drogie (w stosunku do kosztów
    > produkcji) to nie ma się co dziwić że sprzedaż idzie jak krew z nosa. Gdyby
    > to kosztowało normalne pieniądze (np. imiev na poziomie 60tys. zł) już
    > dawno bym takie auto miał, pomimo że jeżdżę tyle co kot napłakał.

    Inni też by mieli... i zabrakłoby prądu.
    Szacuje się, że po wymianie spalinowców na elektryki potrzebne będzie
    podwojenie mocy elektrowni w Polsce.

    PODWOJENIE!

    --
    MN

  • 18. Data: 2018-04-27 20:24:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 27 Apr 2018 18:47:11 +0200, Marcin N

    > Inni też by mieli... i zabrakłoby prądu.
    > Szacuje się, że po wymianie spalinowców na elektryki
    > potrzebne będzie podwojenie mocy elektrowni w Polsce.

    Przeceiż przez najbliższe 15 lat wymiana wszystkich samochodów,
    ba, nawet połowy, nam, o szczególnie nam, nie grozi.

    > PODWOJENIE!

    Zanim to nastąpi panele PV będą tak tanie jak zboże.
    Czas już chyba kupować ziemie pod farmy. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2018-04-27 20:30:57
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 13:24:37 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > Zanim to nastąpi panele PV będą tak tanie jak zboże.
    > Czas już chyba kupować ziemie pod farmy. :P

    Bez akumulatorow panele wiele nie pomoga.
    Jak auto stoi pod domem to aku jest, i mozna ladowac. A jak sie pojedzie do roboty to
    tam juz domowego panela nie ma.
    A zachachmecic tak aby przesylu nie placic sie zbytnio nie da.
    Nawet jak panel w domu energie zrobi i dostarczy sasiadowi (przesylu dalekiego brak)
    to auto w pracy jednak bedzie w miejscu gdzie tej energii sie wiele nie wyprodukuje.

    Tak czy siak jednak tej mocy w elektrowni nadal trzeba. Moze nie 2x ale sporo trzeba.

    Albo sprawne akumulatory w domu. A tego nie widac na horyzoncie...

  • 20. Data: 2018-04-27 21:11:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-04-27 o 20:24, Myjk pisze:
    > Zanim to nastąpi panele PV będą tak tanie jak zboże.
    > Czas już chyba kupować ziemie pod farmy. :P

    No to następny kłopot:
    "Zabieramy" Ziemi Słońce. Tam, gdzie do tej pory Słońce nagrzewało
    powierzchnię - pojawia się panel, który tą energię przechwytuje. Jak
    zmieni się klimat, gdy 0.5% powierzchni obłożymy panelami? Zapewne
    DRAMATYCZNIE.

    --
    MN