  • 21. Data: 2018-04-27 21:44:26
    Temat: Re: Leafy się sprzedajo
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 21:11:05 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > "Zabieramy" Ziemi Słońce. Tam, gdzie do tej pory Słońce nagrzewało
    > powierzchnię - pojawia się panel, który tą energię przechwytuje. Jak
    > zmieni się klimat, gdy 0.5% powierzchni obłożymy panelami? Zapewne
    > DRAMATYCZNIE.

    Dramatyczny to jest poziom Twojej wyobraźni :>
    Jakbyś obłożył 0,5% powierzchni Ziemi panelami to masz moc 4700 TW,
    a teraz łączna moc elektrowni na świecie to niecałe 3TW :>

    L.

  • 22. Data: 2018-04-28 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Przeceiż przez najbliższe 15 lat wymiana wszystkich samochodów,
    > ba, nawet połowy, nam, o szczególnie nam, nie grozi.

    Raczej nam nie grozi, nawet nam jako Ziemii, zwłaszcza, ze na ten moment
    szacuje sie ze pierwiastków typu lit jest na ziemi tyle, ze starczyłoby
    na baterie do 20% samochodów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 23. Data: 2018-04-28 11:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Dramatyczny to jest poziom Twojej wyobraźni :>
    > Jakbyś obłożył 0,5% powierzchni Ziemi panelami to masz moc 4700 TW,
    > a teraz łączna moc elektrowni na świecie to niecałe 3TW :>

    Szkoda, moze by efekt cieplarniany zwolnił.. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 24. Data: 2018-04-28 16:33:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 27 Apr 2018 21:11:08 +0200, Marcin N

> [...]
    > powierzchnię - pojawia się panel, który tą energię przechwytuje. Jak
    > zmieni się klimat, gdy 0.5% powierzchni obłożymy panelami? Zapewne

    Po pierwsze primo, to tej zabranej energii jest 20%. Po drugie primo
    znaczna część paneli będzie na dachcach, po trzecie primo patrz komentarz
    Lisciasty, odnieś do wcześniejszych primo i uwzględnij że panele
    zapotrzebowanie pokryją tylko głównie w lato, w dzień a na noc pozostanie
    konwencjonalne/atomowe względnie akumulacja (i to pewnie w przepompowniach
    szczytowo pompowych -- więc tu znajduję kolejne miejsce na inwestycję). ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2018-04-29 11:27:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    >moment
    >szacuje sie ze pierwiastków typu lit jest na ziemi tyle, ze

    Nie calkiem

    https://web.archive.org/web/20090502142924/http://ww
    w.ioes.saga-u.ac.jp/ioes-study/li/lithium/occurence.
    html
    Seawater contains about 230 billion tons of lithium (1650 times more
    than lithium land resources),

    40t na czlowieka ... tylko to stezenie 0.2 ppm ...

    J.

  • 26. Data: 2018-04-29 13:33:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 18:41, Lisciasty pisze:
    > Kilkaset sztuk już ponoć kupiono w naszym kraju,
    A prąd do nich to w wiaderkach będziemy nosić :(
    Obserwuję jak się rozkłada u nas energia i jej pozyskanie
    https://www.pse.pl/home
    i okazuje się że mu już teraz cały czas energię kupujemy,
    gdy piszę te słowa mamy import 1,9GW energii, to sporo bo
    w bełchatowie nowy blok co już go kończą 1GW kosztuje 5czy 6 miliardów
    zł jak słyszałem a patrząc na zużycie to kropla w morzu potrzeb.
    Wiatraki jeszcze trochę dają i generalnie są na plusie w stosunku do
    hydroelektrowni
    których mamy co kot napłakał.
    Więc nie ma się co ekscytować elektrykami bo jak się ich więcej pojawi
    to wszyscy dostaniemy po du.ie, jak ceny energii pójdą do góry.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 27. Data: 2018-04-29 18:09:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >i okazuje się że mu już teraz cały czas energię kupujemy,
    >gdy piszę te słowa mamy import 1,9GW energii, to sporo bo

    Nie calkiem.
    Tam masz np zapotrzebowanie 16GW

    Zobacz np raport roczny 2015
    https://www.pse.pl/documents/20182/7d31269b-11f4-454
    b-8fda-8364c3b9a357

    Moc zainstalowana naszych elektrowni weglowych to ponad 27GW.

    Kupujemy, bo widac tak taniej.

    W styczniu w szczycie zuzywalismy prawie 26GW i jakos pradu nie
    zabraklo.

    https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/pl
    any-wymiany-miedzysystemowej/lacznie-rdn-wm-i-rdb-wn
    tu mozesz sobie date wybrac ... taki np dzien roboczy 18.03 - w dzien
    import, w nocy eksport.

    Ale to plany, bo realizacja

    https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/pl
    any-wymiany-miedzysystemowej/miedzyoperatorska-wymia
    na-miedzysystemowa

    ... hm, ja tu same zera widze ...

    >w bełchatowie nowy blok co już go kończą 1GW kosztuje 5czy 6
    >miliardów
    >zł jak słyszałem a patrząc na zużycie to kropla w morzu potrzeb.

    Jest cala masa nowych inwestycji ... ale - powoli chyba wypadaja
    stare.

    >Wiatraki jeszcze trochę dają i generalnie są na plusie w stosunku do
    >hydroelektrowni

    Tylko ze one sa nieprzewidywalne. Raz powieje, raz nie.

    >Więc nie ma się co ekscytować elektrykami bo jak się ich więcej
    >pojawi to wszyscy dostaniemy po du.ie, jak ceny energii pójdą do
    >góry.

    Ropa tez idzie w gore :-(

    J.

  • 28. Data: 2018-04-30 09:29:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-29 o 18:09, J.F. pisze:
> [...]
    b-8fda-8364c3b9a357

    > Moc zainstalowana naszych elektrowni weglowych to ponad 27GW.
    Nie mam czasu całego czytać, mówisz o tym kołowym wykresie za 2015r?

    > Kupujemy, bo widac tak taniej.
    Czyli dobrze nie jest, jak zwiększy się zużycie to i ceny pójdą do góry.

    > W  styczniu w szczycie zuzywalismy prawie 26GW i jakos pradu nie zabraklo.
    Ale w lecie brakowało, a zaraz poniżej kołowego masz wykres średniego
    mies zapotrzebowania i widać że co rok dolinka letnia jest coraz
    mniejsza, w 2006 było około18,5GW a w 2015 już jest ponad 21GW.

    > https://www.pse.pl/dane-systemowe/plany-pracy-kse/pl
    any-wymiany-miedzysystemowej/lacznie-rdn-wm-i-rdb-wn

    > tu mozesz sobie date wybrac ...  taki np dzien roboczy 18.03 - w dzien
    > import, w nocy eksport.
    Ale ja wiem że w nocy exportują ale jest to bardzo mało w stosunku do
    importu który trwa przeciętnie od 6 do 23 i mocy średnio 1,5GW.

> [...]
    >
    > Jest cala masa nowych inwestycji ... ale - powoli chyba wypadaja stare.

    > Tylko ze one sa nieprzewidywalne. Raz powieje, raz nie.
    Ale okresów ciszy żeby dawały mniej niż elektrownie wodne jest naprawdę
    bardzo mało, od ponad miesiąca zaglądam na stronę codziennie i widzę co
    się dzieje.

    > Ropa tez idzie w gore :-(
    Niestety, do tego dolar się umocnił co nas uderzy podwójnie :(

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 29. Data: 2018-05-10 17:56:15
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 23 Apr 2018 09:41:16 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:

    >Kilkaset sztuk już ponoć kupiono w naszym kraju,

    Car sharing we Wrocku, jedna korpo taxi w Warszawie to akurat kilkaset
    sztuk ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06