  • 1. Data: 2018-09-09 00:49:29
    Temat: Zbita szyba, a odszkodowanie z ZDW
    Od: Leszek Kowalski <k...@o...pl>

    Witam !!

    Miesiąc temu jechałem odcinkiem drogi wojewódzkiej, która była dość
    obficie posypana żwirem (w ramach naprawy gwarancyjnej - pocenie się
    nawierzchni). Były znaki ograniczające prędkość i informujące o
    robotach. Do ograniczenia prędkości się zastosowałem, oraz zachowałem
    większy odstęp od pojazdu poprzedzającego; jednak pojazd z naprzeciwka
    jechał szybciej i doszło do wystrzelenia żwiru spod opony i uszkodzenia
    szyby. Na miejsce został wezwany patrol policji, który sporządził
    notatkę ze zdarzenia.

    Po kilku dniach szybę musiałem wymienić i napisałem pismo do ZDW z
    żądaniem zwrotu kosztów, ponieważ zanieczyszczenie drogi było bardzo
    duże, co świadczyło o niechlujnej naprawie. W odpowiedzi dostałem pismo
    (do wiadomości), które zarząd skierował do wykonawcy robót i w związku z
    zawartą umową pomiędzy ZDW, a wykonawcą nakazał likwidację szkody.

    Kilka dni temu wykonawca robót przysłał do mnie pismo iż odmawia
    zgłoszenia sprawy do swojego ubezpieczyciela, ponieważ naprawa wykonana
    zgodnie z jakąś tam procedurą i były znaki. A to, że inny kierowca się
    do nich nie zastosował to nie ich problem.

    Reasumując co robić dalej? Firma wykonująca usługi nie jest dla mnie
    stroną w sprawie, więc z nimi dyskusja nie ma sensu chyba (swoją drogą
    jakim prawem ZDW przekazał moje dane do prywatnej firmy? Co na to
    RODO?). Czekać na odpowiedź z ZDW i się odwoływać, lub wnieść sprawę do
    Sądu? Co w przypadku gdy ZDW już nie wyśle żadnego pisma?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2018-09-09 19:31:14
    Temat: Re: Zbita szyba, a odszkodowanie z ZDW
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Sep 2018 00:49:29 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):
> [...]
    > zgodnie z jakąś tam procedurą i były znaki. A to, że inny kierowca się
    > do nich nie zastosował to nie ich problem.

    a) kupic szybe za wlasne i zapomniec,

    b) udac sie do adwokata i przygotowac zgrabne pismo do ZDW,
    argumentujac, ze ZDW powinien wiedziec, ze kierowcy beda ignorowac
    znaki, wiec nie powinien pozwalac na naprawe w tej technologii, w
    zwiazku z czym ponosi wine.

    Uprzedzam ze opcja b) bedzie duzo drozsza :-)

    > Firma wykonująca usługi nie jest dla mnie
    > stroną w sprawie, więc z nimi dyskusja nie ma sensu chyba (swoją drogą
    > jakim prawem ZDW przekazał moje dane do prywatnej firmy?

    Latwo wykaze, ze mial w tym swoj interes prawny ... wiec teraz czytaj
    RODO czy mu to pozwala przekazac.
    GIODO tez mozesz naslac, moze np nie ma umowy na przetwarzanie danych
    :-)

    J.