eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ledowe H4 - warto?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 67

  • 31. Data: 2018-09-12 13:12:05
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pn9hui$q0k$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-09-11 o 13:23, J.F. pisze:
    >>> Nie ma sensu robić homologacji LED bo i tak będą niedopuszczane do
    >>> użycia z uwagi na homologację klosza do żarówek tradycyjnych.
    >> Ale czy na pewno ?

    >Na pewno. Homologacja klosza jest do oświetlenia żarowego lub
    >LEDowego. Nie ma opcji zastosowania żarówki w kloszu LEdowym jak i
    >odwrotnie.

    >> Reflektor wymaga stosowania żarówki H4, wiec jak wstawimy zródło
    >> LED z papierem, ze spelnia wymagania żarowki H4 ...
    >
    >> Tylko czy ktos sie odwazy wypisac taki papier dla LED ...

    >Byłby frajerem.

    Dlaczego - wymagania sa spisane i chyba mozliwe do spelnienia.
    Sprawdzamy na zyczenie producenta czy sa spełnione i wychodzi, ze są.

    Tylko ze w nagłówku wymagan stoi "incadescent lamp", a oni nam tu
    wyraznie cos innego podsuneli.

    Gdzies tam jeszcze jest sprawa cokołu - zarowka powinna miec styki
    zgodne z przepisem i w odpowiednim miejscu, a tu nam podsuwaja cos z
    kabelkiem, jakims dodatkowym pudelkiem, wtykiem.
    Homologowana, wiec klient powinien wstawic na miejsce starej, wcisnac
    zlacze i zapomniec, a nie narzekac, ze mu sie pudelko nie miesci.

    J.



  • 32. Data: 2018-09-12 23:41:40
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-12 o 13:12, J.F. pisze:

    > Dlaczego - wymagania sa spisane i chyba mozliwe do spelnienia.
    > Sprawdzamy na zyczenie producenta czy sa spełnione i wychodzi, ze są.

    Jeszcze raz powtórzę, homologacja jest na parę: rodzaj źródła światła +
    klosz. Jak chcesz pogodzić homologację klosza na żarówki tradycyjne z
    żarówką nie-tradycyjną?

    Nie ma żadnego znaczenia, że LED będzie świecił identycznie do żarówki
    (w sensie wiązki światła) bo nie chodzi o technologię lecz o papier.
    Żyjemy w epoce rzeczywistości papierowej. Jeśli w papierach masz
    napisane ciężarówka, to masz ciężarówkę nawet jeśli sąsiad ma to samo
    auto zarejestrowane jako osobowe.

    Pomysł Google z rzeczywistością rozszerzoną jest nie głupi bo obecnie
    patrząc na przedmiot nie wiesz co masz widzieć. :-)

    > Tylko ze w nagłówku wymagan stoi "incadescent lamp", a oni nam tu
    > wyraznie cos innego podsuneli.
    >
    > Gdzies tam jeszcze jest sprawa cokołu - zarowka powinna miec styki
    > zgodne z przepisem i w odpowiednim miejscu, a tu nam podsuwaja cos z
    > kabelkiem, jakims dodatkowym pudelkiem, wtykiem.

    Pewnie mówisz o LEDzie z opcją "dzienną" ?

    > Homologowana, wiec klient powinien wstawic na miejsce starej, wcisnac
    > zlacze i zapomniec, a nie narzekac, ze mu sie pudelko nie miesci.

    Narzekać będzie jak majster podczas badania technicznego ambicjonalnie
    przyczepi się do tematu. Na czas badania trzeba będzie wstawić żarówkę w
    miejsce "homologowanego" LED'a.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 33. Data: 2018-09-13 08:36:45
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2018 23:41:40 +0200, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2018-09-12 o 13:12, J.F. pisze:
    >> Dlaczego - wymagania sa spisane i chyba mozliwe do spelnienia.
    >> Sprawdzamy na zyczenie producenta czy sa spełnione i wychodzi, ze są.
    >
    > Jeszcze raz powtórzę, homologacja jest na parę: rodzaj źródła światła +
    > klosz. Jak chcesz pogodzić homologację klosza na żarówki tradycyjne z
    > żarówką nie-tradycyjną?

    Homologacja jest na zarowke.

    I druga - na reflektor, ktory ma uzywac homologowanej zarowki.

    > Nie ma żadnego znaczenia, że LED będzie świecił identycznie do żarówki
    > (w sensie wiązki światła) bo nie chodzi o technologię lecz o papier.

    A jakby producent takiej "zarowki LED" o papier wystapil ?

    >> Tylko ze w nagłówku wymagan stoi "incadescent lamp", a oni nam tu
    >> wyraznie cos innego podsuneli.
    >>
    >> Gdzies tam jeszcze jest sprawa cokołu - zarowka powinna miec styki
    >> zgodne z przepisem i w odpowiednim miejscu, a tu nam podsuwaja cos z
    >> kabelkiem, jakims dodatkowym pudelkiem, wtykiem.
    >
    > Pewnie mówisz o LEDzie z opcją "dzienną" ?

    H4 to H4, ma dwa wlokna.

    Ale z H1 czy H7 podobny problem.

    >> Homologowana, wiec klient powinien wstawic na miejsce starej, wcisnac
    >> zlacze i zapomniec, a nie narzekac, ze mu sie pudelko nie miesci.
    >
    > Narzekać będzie jak majster podczas badania technicznego ambicjonalnie
    > przyczepi się do tematu. Na czas badania trzeba będzie wstawić żarówkę w
    > miejsce "homologowanego" LED'a.

    Byc moze.Bo mozna sprobowac zatkac mu gebe papierem ... tylko jest
    choc jedna hologowana LEDowka.

    J.


  • 34. Data: 2018-09-13 22:46:16
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-13 o 08:36, J.F. pisze:
    > Homologacja jest na zarowke.
    >
    > I druga - na reflektor, ktory ma uzywac homologowanej zarowki.

    Nie jest to prawdą. Przytocz jakiś link.

    W/g mojej wiedzy homologacje reflektora obejmuje rodzaj źródła światła w
    postaci żarowe/LED.

    >> Nie ma żadnego znaczenia, że LED będzie świecił identycznie do żarówki
    >> (w sensie wiązki światła) bo nie chodzi o technologię lecz o papier.
    >
    > A jakby producent takiej "zarowki LED" o papier wystapil ?

    Ale nie jeden wystąpił i uzyskał! Nie zmienia to sytuacji bo nie wolno
    homologowanej żarówki LED użyć w miejsce homologowanej żarówki żarowej.

    > Byc moze.Bo mozna sprobowac zatkac mu gebe papierem ... tylko jest
    > choc jedna hologowana LEDowka.


    Oczywiście, że jest:
    https://motoledy.pl/wg-typu-zarowki/category,bardzo-
    mocne-4000lm,141.html

    Poszukaj tych z frazą "homologacja". Znalazłem na tej stronie sztuk 8.

    Proponuję test - kup sobie takową i jedź do przeglądu rejestracyjnego.
    Każ zwrócić uwagę na żarówkę jaką wetknąłeś - bo zwykle w przeglądzie
    mają to gdzieś. Zdziwisz się skierowaniem do powtórnego przeglądu po
    usunięciu wad.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 35. Data: 2018-09-14 02:38:47
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-10 o 20:53, collie pisze:
    > W dniu 10.09.2018 20:27, kk pisze:
    >
    >>> Z tym, że reflektory jeszcze "klasyczne", szklane, sklejane, z dużym
    >>> lustrem.
    >>> Święcą moim zdaniem lepiej nawet, niż (w identycznym aucie) biskenony,
    >>> zdecydowanie lepiej niż dobre H4.
    >>
    >> 370zł ?!
    >
    > A co Ty taki zadziwiony ze spacją przed pytajniko-wykrzyknikiem na
    > dokładkę?

    Z czym ?! Czep się tramwaja.


  • 36. Data: 2018-09-14 07:57:22
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: p...@g...com

    lumiledy philipsa nie maja certyfikatu dopuszczajacego stosowanie na drogach
    publicznych choc producent pisze ze spelniaja wymagania ECE :-)

    https://www.philips.at/c-m-au/automotive-led/faq

    Dieses LED-Retrofit-Leuchtmittel wurde nur für den Offroad-Gebrauch entwickelt, z.
    B. für Rallyes oder Fahrten auf Rennstrecken.

    co ciekawe w niektorych krajach nawet wprowadzenie do obrotu jest zabronione:

    Die LED-Retrofit-Leuchtmittel für Frontscheinwerfer und Signalbeleuchtung können
    nicht in Deutschland, Spanien, Slowakei, Zypern, Großbritannien, Niederlande,
    Tschechien, Griechenland, Ungarn, Lettland, Luxemburg, Malta und Slowenien verkauft
    werden


  • 37. Data: 2018-09-14 08:04:57
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: p...@g...com

    Für LED-Retrofit-Lampen ist keine ECE-Zertifizierung verfügbar. Bestehende
    ECE-Zertifizierungen gelten nur für Lampen (Halogen, Xenon, LED), deren
    Leuchteneinheit speziell für die jeweilige Technologie entwickelt wurde:

    ECE R37 für Halogen
    ECE R99 für Xenon
    ECE R128 für LED

    wyglada na to ze certyfikat mozna dostac tylko na komplet czyli LED + reflektor
    https://www.osram-group.de/media/press-releases/pr-2
    016/13-09-2016-a



  • 38. Data: 2018-09-14 09:33:09
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-14 o 02:38, kk pisze:

    >
    > Z czym ?! Czep się tramwaja.

    Ze spacją, nieuku!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/
    Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego


  • 39. Data: 2018-09-14 09:58:37
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.09.2018 02:38, kk pisze:

    >>> 370zł ?!
    >>
    >> A co Ty taki zadziwiony ze spacją przed pytajniko-wykrzyknikiem na dokładkę?
    >
    > Z czym ?! Czep się tramwaja.

    Ledwo się rok szkolny zaczął, a Ty już na wagarach w klawiaturę
    klepiesz, nygusie? Czekają na Cię beczki...

    Na placu przed warsztatem samochodowym usmolony szczyl
    przestawia beczki z olejem. Przechodząca chodnikiem
    starsza pani mruczy pod nosem: nie chciało się nosić
    teczki, teraz trzeba toczyć beczki.


  • 40. Data: 2018-09-14 15:20:42
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5b9b6435$0$677$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-09-14 o 02:38, kk pisze:
    >>
    >> Z czym ?! Czep się tramwaja.

    >Ze spacją, nieuku!

    Ludzie, powiedzcie - naprawde wam ta jedna spacja tak bardzo
    przeszkadza ?

    J.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: