  • 21. Data: 2018-09-10 12:30:43
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

    > Wszystko cacy ale ta cena... 200 za szt! To oferta dla milionerów.

    Bez przesady.
    Kupujesz raz i działa.

    Swego czasu (kilkanaście lat temu) kupiłem światła dzienne LED, wtedy
    też dość drogie - kilka stówek brutto. Chińszczyzna kosztowała wtedy ok.
    40 do 60 zł. Z tymi światłami jeżdżę do dziś, na trzecim już lub
    czwartym aucie, bo działają. Tutaj je opisałem:

    https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15237&postd
    ays=0&postorder=asc&start=20

    Ja wolę kupić raz a dobrze, niż kupować nie wiadomo co i potem się bujać
    z niesprawnym lub źle działającym sprzętem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2018-09-10 13:02:25
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-09-08 o 00:33, Adam pisze:
    > Co ważne - przez jakiś niecały rok czasu nikt z "przeciwników" ani razu
    > nie mignął, że się go oślepia, a sporo jest jeżdżone po nocy, po prawie
    > całej Polsce.

    Ja nie migam takim "porażającym", bo mi kiedyś taki kutafon z kilku
    metrów przywalił długimi i kilkaset metrów jechałem po ciemku (oślepiony).
    Teraz ich ignoruję, chociaż jest takich cała masa.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2018-09-10 13:20:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Powstaje jednak pytanie, czy jakis producent, gdyby dobrze zrobil,
    > moglby uzyskac homologacje, czy uslyszalby "ale to nie jest ZAROWKA".
    > Bo przepisy sa dla zarowek.
    >
    > J.

    Nie ma co dywagować - Unia już zakazała zarówek halogenowych do opraw
    oświetleniowych - pewnie za chwilę zakażą i w samochodach. Wymyślą
    jakieś k... drogie zamienniki i nakażą używać.
    T.

  • 24. Data: 2018-09-10 13:52:34
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

    > Wszystko cacy ale ta cena... 200 za szt! To oferta dla milionerów.

    Teraz w nowych samochodach (np toyoty, hyundaie) pakują żarówki HIR2,
    które kosztują w ASO 120-140zł. Na allegro normalna cena to 75-80 zł, za
    standardową żarówkę (bez cool, blue i +%), chociaż da się kupić taniej
    (ale luzem, bez pudełek). W marketach i na stacjach benzynowych nie do
    kupienia.

    Żywotność ponoć mają niezłą (zwłaszcza w porównaniu do H7), ale pewnie
    solidne LEDy dłużej pożyją.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2018-09-10 13:54:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >ok. 40 do 60 zł. Z tymi światłami jeżdżę do dziś, na trzecim już lub
    >czwartym aucie, bo działają. Tutaj je opisałem:

    Tylko kolejne auto bedzie miec H1, albo H7, albo jeszcze co innego :-)

    >Ja wolę kupić raz a dobrze, niż kupować nie wiadomo co i potem się
    >bujać z niesprawnym lub źle działającym sprzętem.

    No, zgasniecie swiatla w nocy upierdliwe. W niektorych autach bardzo
    upierdliwe :-)

    J.

  • 26. Data: 2018-09-10 20:27:53
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Unia gdzie się da, to nakazuje wymianę żarówek tradycyjnych na (m.in.) LED.
    > Może z rozpędu też zaakceptują żarówki H4 w technologii LED?
    >
    > Abstrahując od dywagacji prawniczych - do jednego z aut włożyłem
    > konkretnie te:
    >
    > https://motoledy.pl/c-50,wg-typu-zarowki,h4/zarowka-
    led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

    > Z tym, że reflektory jeszcze "klasyczne", szklane, sklejane, z dużym
    > lustrem.
    > Święcą moim zdaniem lepiej nawet, niż (w identycznym aucie) biskenony,
    > zdecydowanie lepiej niż dobre H4.

    370zł ?!

  • 27. Data: 2018-09-10 20:53:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.09.2018 20:27, kk pisze:

    > 370zł ?!

    A co Ty taki zadziwiony ze spacją przed pytajniko-wykrzyknikiem na dokładkę?
    Stać go, to sobie włożył za 370 zł. Ciebie nie stać, to sobie włóż Tungsrama
    za pińć złotych. I jedź z Bogiem nocką ciemną.

  • 28. Data: 2018-09-10 21:13:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-09 o 01:12, J.F. pisze:

    > Tylko trzeba by taka zrobic, a to nie jest takie latwe.

    W każdym sklepie tuningowym bez problemu dostaniesz takowe.

    > Sa odpowiednie widelki w przepisach.

    Więc dlatego napisałem, że ten aspekt odpada.

    > Nie o to chodzi. Masz uzywac homologowanej zarowki, bo homologacja
    > stwierdza zgodnosc parametrow z wymogami.
    > Jak uzywasz niehomologowanej, to masz klopot.

    Jest inaczej: homologowaną żarówkę LED mógłbyś wsadzić sobie w... z
    pewnością nie do reflektora :-D

    > Powstaje jednak pytanie, czy jakis producent, gdyby dobrze zrobil,
    > moglby uzyskac homologacje, czy uslyszalby "ale to nie jest ZAROWKA".
    > Bo przepisy sa dla zarowek.

    Nie ma sensu robić homologacji LED bo i tak będą niedopuszczane do
    użycia z uwagi na homologację klosza do żarówek tradycyjnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2018-09-11 13:23:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    >W każdym sklepie tuningowym bez problemu dostaniesz takowe.

    Ale czy dobrze zrobione, tak jak na tym linku ?
    LED powinny byc tylko tam, gdzie zarowka ma włókno.

> [...]

    >Nie ma sensu robić homologacji LED bo i tak będą niedopuszczane do
    >użycia z uwagi na homologację klosza do żarówek tradycyjnych.

    Ale czy na pewno ?
    Reflektor wymaga stosowania żarówki H4, wiec jak wstawimy zródło LED z
    papierem, ze spelnia wymagania żarowki H4 ...

    Tylko czy ktos sie odwazy wypisac taki papier dla LED ...

    J.

  • 30. Data: 2018-09-12 01:09:04
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-11 o 13:23, J.F. pisze:

    > Ale czy na pewno ?

    Na pewno. Homologacja klosza jest do oświetlenia żarowego lub LEDowego.
    Nie ma opcji zastosowania żarówki w kloszu LEdowym jak i odwrotnie.

    > Reflektor wymaga stosowania żarówki H4, wiec jak wstawimy zródło LED z
    > papierem, ze spelnia wymagania żarowki H4 ...
    >
    > Tylko czy ktos sie odwazy wypisac taki papier dla LED ...

    Byłby frajerem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek