  • 1. Data: 2018-04-01 12:55:08
    Temat: Ledówka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Z ciekawości rozebrałem ledówkę jak na zdjęciu:
    http://www.tinypic.pl/r1l9oewwhrda
    Zaskoczenie - konstrukcja skręcana na gwinty, łatwo rozebrać. Prosty
    zasilacz z mostkiem prostowniczym i paroma elementami, płytka z diodami.
    Część (ta z odłupanymi filtrami) nie ma przejścia, część (ta z
    czerwonymi kropkami) ma zwarcie do kilku czy kilkunastu omów. Reszta
    diod na omomierz świeci. I ku mojemu zaskoczeniu nie ma w układzie
    żadnych elementów ograniczających prąd diod. A to zgodnie z moją skromną
    wiedzą nie powinno mieć miejsca. Jakieś wytłumaczenie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2018-04-01 14:11:01
    Temat: Re: Ledówka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 12:55:08 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Z ciekawości rozebrałem ledówkę jak na zdjęciu:
    > http://www.tinypic.pl/r1l9oewwhrda
    > Zaskoczenie - konstrukcja skręcana na gwinty, łatwo rozebrać. Prosty

    troche dziwne ... albo i nie, bo zatrzaski w aluminium zle sie robi
    :-)

> [...]
    > żadnych elementów ograniczających prąd diod. A to zgodnie z moją skromną
    > wiedzą nie powinno mieć miejsca. Jakieś wytłumaczenie?

    Ja tam widze duzy czerwony element ... kondensator w szereg z siecia?

    i elektrolit, tlumi prad udarowy.
    Ale jakis maly oporniczek by sie przydal ... cos tam chyba widze.

    J.

  • 3. Data: 2018-04-01 15:12:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 14:11:01 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ja tam widze duzy czerwony element ... kondensator w szereg z siecia?
    >
    > i elektrolit, tlumi prad udarowy.
    > Ale jakis maly oporniczek by sie przydal ... cos tam chyba widze.

    Masz rację, popatrzyłem uważniej. Na wejściu jest dwójnik kondensator
    około 150nF z równoległym op. rozładowującym w szereg z mostkiem i
    opornikiem ok. 6 om. Za mostkiem elektrolit 8 uF z op. rozładowującym i
    szeregowym ok. 15 om.
    Szkoda że tych diod nie da się praktycznie wymienić, są klejone do
    warstwowej struktury podłoża. Bez zniszczeń nie usuniesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-04-01 16:20:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 15:12:59 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Masz rację, popatrzyłem uważniej. Na wejściu jest dwójnik kondensator
    > około 150nF z równoległym op. rozładowującym w szereg z mostkiem i

    150nF ma opor/impedancje ~21k om. 11mA ... to taka 3W lampa ?

    > opornikiem ok. 6 om.

    Hm, czy nie za malo ? Udarowy prad moze 50A siegnac.

    > Za mostkiem elektrolit 8 uF z op. rozładowującym i
    > szeregowym ok. 15 om.

    te diody to szeregowo polaczone ?
    Napiecie dosc spore, 15 om za malo ... i chyba w ogole niepotrzebne -
    niech sobie bedzie naladowany.

    > Szkoda że tych diod nie da się praktycznie wymienić, są klejone do
    > warstwowej struktury podłoża. Bez zniszczeń nie usuniesz.

    Eee tam - chce ci sie naprawiac "zarowke" za 10 zl ?

    J.

  • 5. Data: 2018-04-01 17:11:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 16:20:39 +0200, J.F. napisał(a):

    > Eee tam - chce ci sie naprawiac "zarowke" za 10 zl ?

    Człowiek na emeryturze ma różne odpały :) Ale nie, nie będę naprawiał :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-04-01 17:22:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 17:11:04 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Człowiek na emeryturze ma różne odpały :)

    Wiem, mimo ze jestem jeszcze mlody i piekny :-)

    Czegoz to czlowiek nie zrobi ... bo potrafi

    >Ale nie, nie będę naprawiał :)

    Jakby sie dalo odlutowac, to bys pewnie naprawil :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-04-04 22:53:43
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    > Szkoda że tych diod nie da się praktycznie wymienić, są klejone do
    > warstwowej struktury podłoża. Bez zniszczeń nie usuniesz.

    Raczej się da. To wygląda na zwykłe aluminiowe MCPCB. Trzeba całość
    podgrzać i tyle.
    EdiM

  • 8. Data: 2018-04-05 10:04:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Apr 2018 22:53:43 +0200, EdiM napisał(a):

    > Raczej się da. To wygląda na zwykłe aluminiowe MCPCB. Trzeba całość
    > podgrzać i tyle.

    Może. Jakbym miał dwie takie posute to bym z nich zrobił jedną sprawną
    :) A tak pozamiatane, wyrzuciłem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-04-05 16:15:24
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    >Może. Jakbym miał dwie takie posute to bym z nich zrobił jedną sprawną
    >:) A tak pozamiatane, wyrzuciłem.

    Nie trzeba było wyrzucać, kula zgadula mówi, że niedługo będziesz miał drugą
    taką samą to z dwóch byś sklecił jedną :)

  • 10. Data: 2018-04-06 09:05:25
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Może. Jakbym miał dwie takie posute to bym z nich zrobił jedną sprawną
    > :) A tak pozamiatane, wyrzuciłem.

    jakbyś chciał już nigdy więcej nie wymieniać "żarówek", to mógłbyś ta
    samą moc uzyskać z większej liczby diod, stosując pasek ledowy. tanie
    ale zawodne zasilanie które widać na fotce, zastąpić używanym zasilaczem
    12v. 500diod -15zł (na kilka "żarówek"). zasilacz z demobilu - 2zł.
    pozdrawia użytkownik kilku tysięcy diod
    ToMasz