  • 1. Data: 2018-04-01 18:11:22
    Temat: Wyładowanie po stronie pierwotnej przetwornicy...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Pytanie zadałem w wątku obok, ale że może nie wszyscy są nim
    zainteresowani to pozwolę sobie ie zadać w nowym wątku.
    Czy możliwe, ze wyładowanie po stronie pierwotnej przetwornicy,
    powodujące uszkodzenie jej klucza może przebić się na jej stronę
    wtórną uszkadzając coś po tej stronie? Mam starą nagrywarkę video,
    poprzednią wiosną pobliskie wyładowanie uszkodziło jej przetwornicę,
    po wymianie układu kluczujacego nagrywarka ruszyła. Po jakimś czasie
    odkryłem że ma dziwny problem tj. ignoruje timer.
    Tak się zastanawiam czy mogło coś się uszkodzić po stronie wtórnej z
    powodu przebicia wyładowania ze strony pierwotnej... czy takie
    przebicie często się zdarza i na ile jest prawdopodobne?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-04-01 18:18:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Apr 2018 18:11:22 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > Czy możliwe, ze wyładowanie po stronie pierwotnej przetwornicy,
    > powodujące uszkodzenie jej klucza może przebić się na jej stronę

    IMO - jak sie drut w trafie podgrzal do zweglenia izolacji to moze i
    teraz jest przejscie miedzy stronami.
    Albo wyladowanie od poczatku bylo miedzy stronami, a klucz sie
    uszkodzil na jego skutek.

> [...]
    > po wymianie układu kluczujacego nagrywarka ruszyła. Po jakimś czasie
    > odkryłem że ma dziwny problem tj. ignoruje timer.

    Dziwne troche by bylo tak zlokalizowane uszkodzenie.
    Nie ma gdzies "załaduj ustawienia fabryczne" ?

    J.

  • 3. Data: 2018-04-03 08:36:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-01 o 18:11, Marek pisze:
> [...]
    > Czy możliwe, ze wyładowanie po stronie pierwotnej przetwornicy,
    > powodujące uszkodzenie jej klucza może przebić się na jej stronę wtórną
    Może i tak się dzieje.

> [...]
    > uszkodzić po stronie wtórnej z powodu przebicia wyładowania ze strony
    > pierwotnej... czy takie przebicie często się zdarza i na ile jest
    Pewnie ma scalak od timera uszkodzony.

    --
    Pozdr
    Janusz