  • 11. Data: 2013-07-15 20:28:41
    Temat: Re: Lepsze swiatla
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 15 Jul 2013 15:34:38 +0200, Maciek napisał(a):

    > Przyznaje sie bez bicia, ze kompletnie nie znam sie na swiatlach i nie
    > wiem, co jak swieci.
    >
    > Moj samochod jezdzi na H4, ale konstrukcja reflektorow jest taka sobie i
    > mimo ze klosze ani lustra nie sa zmatowiale

    Tak na oko to zazwyczaj nie widać.
    Patrzysz, tam idealne lustro, a jednak świeci nie tak samo jak gdy było
    nowe.
    Jak popsułem reflektor, to kupiłem drugi (i to nawet używany) - był od
    młodszego auta i sporo lepiej świecił.

    Jeszcze jedna ważna rzecz - umyć od środka, chociaż wodą wypłukać.

    Jest jeszcze jedna rzecz łatwa do sprawdzenia - otwórz boczną szybę, wystaw
    przez nią głowę i popatrz. Jeżeli będzie lepiej, to problemem jest
    porysowana i zmatowiona przednia szyba.

    Co do wymiany żarówek, to ważne żeby to były żarówki przyzwoitej jakości,
    bo jak kupi się jakąś taniochę z wadami, to źle świeci.
    U mnie po latach jazdy na jednym komplecie żarówek po przepaleniu się
    jednej, wymieniłem parę i ogólnie się poprawiło.

  • 12. Data: 2013-07-15 20:54:28
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    Tungsram Megalight +90% powinny dać odczuwalną poprawę. Inne żarówki o
    podwyższonej jasności pewnie też się sprawdzą - ich żywotność nie
    powinna się skrócić z uwagi na spadki napięcia w starej instalacji.

  • 13. Data: 2013-07-15 21:11:06
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moj samochod jezdzi na H4, ale konstrukcja reflektorow jest taka sobie i

    wydłub te żarówki i wstaw soczewki Morimoto D2S lub H1 xenon i bedzie ok.

  • 14. Data: 2013-07-15 21:14:42
    Od: Deflegmator <w...@...pl>

    On Mon, 15 Jul 2013 19:33:28 +0200
    Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Mniejsza trwalosc mam gdzies. Jesli pozyja rok zamiast dwoch i bede musial
    > wydac dodatkowa stowke, to nie umre od tego.

    Rok to byłby komfort. Problem w tym, że takie mocniejsze żarówki potrafią się
    przepalić po 3 miesiącach. Tak zrobiły przynajmniej moje H7 bosche +50%. :( Różnica w
    jakości oświetlenia była za to kolosalna w porównaniu z marnymi marketówkami.

    --
    Deflegmator

  • 15. Data: 2013-07-15 22:01:46
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.07.2013 15:34, Maciek pisze:

    > Moj samochod jezdzi na H4,
    (...)
    moja xsara też i nic nie da się zrobić. Pytałem na tej grupie parę razy.
    Xenony - nielegalne, super żarówki h4 - na oko 10% lepsze, 70% mniej
    żywotne i droższe. ODbłyśniki wymyte chemią i wodą. szybki w
    reflektorach wypolerowane. Napięcie takie same jak na akumulatorze.
    świeci jak fiat126p albo gorzej.

    ToMasz

  • 16. Data: 2013-07-15 22:18:51
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lipca 2013 22:01:46 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > (...)
    >
    > moja xsara te� i nic nie da si� zrobi�. Pyta�em na tej grupie par� razy.
    >
    > Xenony - nielegalne, super �ar�wki h4 - na oko 10% lepsze, 70% mniej
    >
    > �ywotne i dro�sze. ODb�y�niki wymyte chemi� i wod�. szybki w
    >
    > reflektorach wypolerowane. Napi�cie takie same jak na akumulatorze.
    >
    > �wieci jak fiat126p albo gorzej.
    >

    > ToMasz

    Jedz na stację diagnostyczną i niech sprawdzą przyrządem.

  • 17. Data: 2013-07-15 23:21:49
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-07-15 21:11, Arbiter pisze:
    > U?ytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > wyd?ub te ?ar?wki i wstaw soczewki Morimoto D2S lub H1 xenon i bedzie ok.

    A Ty zwrócisz mu koszty mandatu, przywrócenia lamp do stanu fabrycznego
    i odwiedzin na OSKP, tak?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 18. Data: 2013-07-16 20:51:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Mon, 15 Jul 2013 20:23:25 +0200, Jacek napisał(a):

    > Bardzo słuszna uwaga Tomku.
    > Przewód masy jest prawdopodobnie dużo krótszy, ale też swoje wnosi.

    Wnosi, wniosi - w dodatku masa wspólna dla wszystkich żarówek jakoś tak
    chyba częściej się lubi upalić i czasami nawet urwać zupełnie.

  • 19. Data: 2013-07-16 21:30:04
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-16 20:51, Tomasz Pyra pisze:

    > chyba częściej się lubi upalić i czasami nawet urwać zupełnie.
    A w tylnych lampach lubi też skorodować, co daje ciekawe efekty
    dyskoteki - migający stop zamiast kierunkowskazu itp cuda, a naprawa
    banalna.
    Jacek

  • 20. Data: 2013-07-17 00:48:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > mniej żywotne i droższe. ODbłyśniki wymyte chemią i wodą. szybki w
    > reflektorach wypolerowane. Napięcie takie same jak na akumulatorze.

    xara tak ma na starość...

    obawiam sie że trzeba wymienić reflektory.