  • 1. Data: 2013-07-15 14:47:52
    Temat: temperatura na termostacie - dyskusja
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    witam Tych co się nie obrazili.

    chciałbym porozmawiać na pewien temat, otóż...

    przykleiłem do termostatu mojego samochodu czujnik temperatury w celach
    eksperymentalnych, właściwie to przymocowałem go opaską zaciskową...

    no i coś pokazuje, ale...

    gdy jadę samochodem to wskazywana temperatura znacząco spada...

    no i się zastanawiam czy to ma tak być, czy obieg powietrza aż tak
    skutecznie chłodzi mój czujnik?

    czujnik jak Ktoś się zna KTY 81-250...

    jak Ktoś będzie potrzebował to później zapodam obrazek - fotos...

  • 2. Data: 2013-07-16 00:32:33
    Temat: Re: temperatura na termostacie - dyskusja
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2013-07-15 12:47, Ministerstwo Propagandy <...@...s> wrote:
> [...]
    > skutecznie chłodzi mój czujnik?
    >
    > czujnik jak Ktoś się zna KTY 81-250...
    >
    > jak Ktoś będzie potrzebował to później zapodam obrazek - fotos...

    1. Czy dobrze przylega?
    2. Czy użyłeś pasty termoprzewodzącej?
    3. Czy zaizolowałeś czujnik z zewnątrz? On może być dość dobrze
    chłodzony, zwłaszcza jeśli powierzchnia styku jest mała.
    4. Termopara jest zazwyczaj lepszym wyborem do takich rzeczy.

  • 3. Data: 2013-07-17 19:25:31
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    jako, że bez fotosu nie ma dyskusji, wklejam co potrzeba...
    http://e-serwis.org/smietnik/Termostat_1.JPG
    http://e-serwis.org/smietnik/Termostat_2.JPG
    ogólnie to dziwna sprawa, gdy samochód stoi temperatura rośnie, ale później
    gdy ruszam, mocno spada... ale dziwniejszy jest późniejszy wzrost na
    postoju, niby czujnik ma opóźnienie 1-2 sekundy, a temperatura rośnie
    znacznie wolniej...
    coś mi tu nie pasuje... ale nie wiem co.

  • 4. Data: 2013-07-17 22:34:28
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2013 19:25:31 UTC+2 użytkownik Ministerstwo Propagandy
    napisał:
    > jako, �e bez fotosu nie ma dyskusji, wklejam co potrzeba...
    >
    > http://e-serwis.org/smietnik/Termostat_1.JPG
    >
    > http://e-serwis.org/smietnik/Termostat_2.JPG

    Już ktoś pisał Ci, ze musisz zaizolować termicznie czujnik, w tej chwili przewiew
    powietrza chlodzi czujnik i stad błedy pomiaru.

  • 5. Data: 2013-07-26 14:32:20
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    do dupy, stoję w korku pokazuje 80 stopni, po czym ruszam 10km/h a wskazanie
    spada o 30 stopni...

    może Ktoś tu się bawił i zna jakiś czujnik tmperatury który lepiej by się
    sprawdził przy mocowaniu opaską do termostatu?

    a są opaski metalowe o takiej średnicy? gdzie kupić?

  • 6. Data: 2013-07-26 14:42:17
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:32:20 UTC+2 użytkownik Ministerstwo Propagandy
    napisał:
> [...]
    > sprawdził przy mocowaniu opaską do termostatu?
    >
    > a są opaski metalowe o takiej średnicy? gdzie kupić?

    Czy w ogole czytasz co Ci piszemy? To nie jest kwestia zlego czujnika, tylko
    kazdyczujnik ktory w ten sposob zamontujesz, bedzie tak przeklamywal.

    Zostaw ten czujnik, tylko zaizoluj termicznie miejsce styku czujnika do termostatu, i
    temperatura nie bedzie spadac.

  • 7. Data: 2013-07-26 14:49:56
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    no ale jak to zrobić? bo nie mam pomysłu, patrz foto.

  • 8. Data: 2013-07-26 14:56:03
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:49:56 UTC+2 użytkownik Ministerstwo Propagandy
    napisał:
    > no ale jak to zrobić? bo nie mam pomysłu, patrz foto.

    Zastosuj otulinę dopasowaną do średnicy rury np.Thermaflex FRZ (odpowiedników jest
    cała masa, dostaniesz w każdym sklepie instalatorskim zajmującym się sprzedażą
    artykułów wod-kan). Wytnij kawałek, załóż, oklej taśmą. Otulina może pracować do
    temp.+95°C więc raczej wytrzyma ;)

  • 9. Data: 2013-07-26 15:35:40
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    napisał:
    > no ale jak to zrobić? bo nie mam pomysłu, patrz foto.

    W najprostszym przypadku wystarczyłoby pewnie nawet owinięcie taśmą izolacyjną, aby
    chroniła przed przepływem powietrza bezpośrednio przez czujnik powietrza, to na pewno
    ograniczyłoby błędy pomiarów.
    Można też jakąś pianke tak jak napisał inny kolega.

  • 10. Data: 2013-07-26 16:56:49
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 15:35:40 UTC+2 użytkownik Brzezi napisał:

> [...]
    ograniczyłoby błędy pomiarów.

    > Można też jakąś pianke tak jak napisał inny kolega.

    A jak by przed owinięciem taśmą na czujnik dać " łatkę " z tektury falistej to pomiar
    mało by odbiegał od zrobionego najbardziej skomplikowanym sprzętem. Tak przy okazji,
    nie zauważyłeś że ministerstwo propagandy ma talent do wkręcania w idiotyczne tematy.
    I co ciekawe sporo ekspertów od gumowych dzwonków i giętkich parasoli daje się
    wkręcać. Ma gość talent.