  • 1. Data: 2009-10-22 16:14:28
    Temat: Linia transmisyjna wysokiego napięcia obok domów
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Jakiego typu natężenie E-M powinienem oczekiwać gdy za domem,
    w ogródku, jest energetyczna linia transmisyjna 138kV zasilająca
    w niedalekim pobliżu 25 tysięcy odbiorców? Ile to będzie? 1-2mG?
    0,01mG a może 10mG? Ktoś się orientuje czy raczej trzeba mierzyć?

    Chodzi mi generalnie o faktyczną możliwość wpływu na zdrowie...

  • 2. Data: 2009-10-22 18:07:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > 0,01mG a może 10mG? Ktoś się orientuje czy raczej trzeba mierzyć?
    >
    > Chodzi mi generalnie o faktyczną możliwość wpływu na zdrowie...

    Zabija po dwoch tygodniach.

  • 3. Data: 2009-10-22 18:15:58
    Od: arek <a...@g...com>

    On 22 Paź, 18:14, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > 0,01mG a może 10mG? Ktoś się orientuje czy raczej trzeba mierzyć?
    >
    > Chodzi mi generalnie o faktyczną możliwość wpływu na zdrowie...

    Ja mieszkam na wysokosci takiej linii. Czasem ciezko sie dodzwonic
    przez tel. komorkowy.

    Patrzac na to co jem, akurat o E-M sie nie martwie :)

    Arek

  • 4. Data: 2009-10-22 18:19:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Zabija po dwoch tygodniach.

    Widzę, że dalej na etacie grupowego klowna robisz... pytałem poważnie.

  • 5. Data: 2009-10-22 18:35:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Widzę, że dalej na etacie grupowego klowna robisz... pytałem poważnie.

    Bedziesz sie smial jak raka dostaniesz.

  • 6. Data: 2009-10-22 19:19:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Bedziesz sie smial jak raka dostaniesz.

    Retard?

  • 7. Data: 2009-10-22 21:03:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Retard?

    Nie, Pszemol.

  • 8. Data: 2009-10-23 00:26:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Pszemol wrote:

> [...]
    > 0,01mG a może 10mG? Ktoś się orientuje czy raczej trzeba mierzyć?
    >
    > Chodzi mi generalnie o faktyczną możliwość wpływu na zdrowie...

    Trudno powiedziec nie znajac geometrii linii, odstepu od ziemi itd itp.
    Liczac linie trojfazowa i srednio 5kVA na lebka masz 300A na faze. Pola EM
    beda w miare sie znosily, tak, ze duzo nie doleci. Najgorsze przy liniach
    WM jest uplyw na zepsutych (czy przez ptaki obsranych) izolatorach,
    powodujacych zaklocena WCz, ktore sa bardzo upierdliwe w radiu i tv. U
    kumpla byla parada mrowek na satelicie praktycznie wszedzie, dopiero
    interwencje w zakladzie energetycznym, pod koniec na dosc seksualnym
    poziomie leksykalnym (w stylu: jak kurwa nie przyjedziecie to albo traktor
    przez przypadek sciagnie slup, albo my przyjedziemy i bedzie wpierdol)
    pomoglo.
    A o wplywie na zdrowie niewiele wiadomo. Jedyne badania wykazujace takowy
    wplyw ktore znam (Szwecja), na ktore zreszta powoluja sie "ekolodzy" mialy
    powazny blad statystyczny: nie uwzgledniono poziomu zycia i wiedzy
    populacji mieszkajacej pod liniami WN i populacji kontrolnej. Dzialki
    budowlane pod liniami WN sa duzo tansze od dzialek bez takowych atrakcji
    optycznych. Statystycznie kupuja je ludzie biedniejsi i mniej wyksztalceni,
    ktorzy sie tez niezbyt zdrowo odzywiaja itd itp.
    Kiedys zreszta liczylem, ze kuchenka elektryczna jednofazowa 3kVA generuje
    wyzsze natezenie pola EM niz linia napowietrzna WN z pradem 1kA na faze
    (wsio w normalnej odleglosci uzytkowej).

    Waldek, Houston, TX

  • 9. Data: 2009-10-23 05:28:03
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > 0,01mG a może 10mG? Ktoś się orientuje czy raczej trzeba mierzyć?
    >
    > Chodzi mi generalnie o faktyczną możliwość wpływu na zdrowie...

    Nie napisałeś jaka to linia: napowietrzna, czy kablowa.
    Jeśli napowietrzna, to muszę Cię zmartwić: może ziększać zachorowalność na
    raka.
    Było o tym na Discovery

    pzdr., R.G.

  • 10. Data: 2009-10-23 06:30:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Zabija po dwoch tygodniach.

    U nas cyrk rozwiązano bo klauna brakowało a ty się tak tu marnujesz.

    Marek