  • 61. Data: 2009-10-25 19:11:24
    Temat: Re: Linia transmisyjna wysokiego napi?cia obok dom?w
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Pami?tam ?e gdzies wyczyta?em ?e w VVI potencja?y mi?ni uk?adu kostnego
    > mog? spowodowa? ?e stymulator nie wygeneruje impuls?w.
    > Czy te fa?szywe potencja?y s? podobne do tych od serca?

    Raczej odwrotnie, przy przebiciu elektrody moze dojsc do stymulacji
    miesni - glownie piersiowego. Potencjal miesni moze zaklocac elektrode
    tylko wtedy kiedy ma kiepski kontakt z myokardium. Dodatkowo rozruszniki
    maja uklady eliminujace takie interferencje. Oczywiscie wszystko zalezy
    od tego jak zalozono elektrode i jak zaprogramowano rozrusznik - na jaka
    czulosc, metode detekcji itd.

    > W kt?rym? informatorze austriackim by?o to nawet do?? dramatycznie
    > przedstawione ?e osoba z rozrusznikiem podczas burzy musi za wszelk? cen?
    > znale?? bezpieczne ukrycie z dala od linii napowietrznych. Napewno nie
    > chodzi ju? wog?le jaka to linia r?wnie dobrze mo?e by?
    > nawet stoj?cy s?up o?wietlenia ulicznego albo masz flagowy.

    Tak, niech wejdzie do klatki Faradaya ;P

    > O to mi bardziej chodzi. O wy?adowania atmosferyczne i o napi?cie krokowe w
    > przypadku doziemienia lini wysokiego napi?cia.
    > Cz?owiek zdrowy ma raczej wi?ksze szanse prze?ycia ni? z rozrusznikiem.
    > Nieprawda?

    Zanim napiecie krokowe ubije rozrusznik to czlowiek juz bedzie stekiem
    well done.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 62. Data: 2009-10-25 19:24:14
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Wiesz pacjent i rodzina stara si? pozna? cz?sto dok?adniej swoj? chorob? a
    > nie tylko s?ucha? wyja?nie? lekarzy.
    > Cz?sto szuka si? i kupuje literatur?, szpera w internecie. Chce si? co?
    > wiedzie?.

    I to jest bardzo dobre. W wielu chorobach, szczegolnie przewleklych
    sukces leczenia zalezy glownie od edukacji pacjenta (np. cukrzyca,
    nadcisnienie). Problem jest jeden - ludzie lubia wierzyc w latwe recepty
    i rozwiazania. Czytajac wszystko jak leci w necie, nie majac podstaw,
    nie sa w stanie zweryfikowac co jest prawda, a co jest wyssane z palca.
    Dodatkowo sami interpretuja zjawiska, ktorych podstaw nie rozumieja - w
    koncu kazdy moze przeczytac instrukcje rozrusznika, ale malo komu chce
    sie poczytac o podstawach fizjologii komorek pobudliwych, ukladzie
    bodzcoprzewodzacym serca itd. A bez tego instrukcja to tylko taka papka.

  • 63. Data: 2009-10-25 21:54:41
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Chyba mam to gdzie? jeszcze na na drugim kompie na dole. Jak znajd? jutro to
    > ci zacytuj?.
    > O jakim przebicu piszesz? Izolacji elektrody poza sercem :) wrrr czy te?
    > przebiciu jamy serca - te? wrrr.

    Tak tez moze sie zdarzyc, ale to inny temat.

    > Gdyby chodzi?o o przebicie izolacji to co? Cz?owiek zaczyna si? rusza? jak
    > robokop?

    Uszkodzenie izolacji (elektroda przy ruchach sie wygina i moze sie
    zlamac) lub przebicie w miejscu wkrecenia elektrody do rozrusznika.
    Efektem jest stymulacja miesnia szkieletowego. Nic wielkiego sie nie
    dzieje, po prostu miesien sie nieznacznie kurczy w takt stymulacji. A
    nie dzieje sie nic wielkiego, bo w przeciwienstwie do myokardium, fala
    pobudzenia w miesniu poprzecznie prazkowanym nie rozprzestrzenia sie
    swobodnie na inne komorki.

    > No to powiedz mi dlaczego tak strasz??

    Nie wiem czemu akurat z burza. To troche bez sensu, bo burza raczej
    czesto nas zaskakuje wiec trudno sobie raczej szukac schronu. Na to
    gdzie uderzy piorun tez wplywu wielkiego nie mamy. Ale ogolnie chodzi o
    minimalizacje ryzyka, no i zadna firma nie napisze, ze nasz rozrusznik
    jest ok, tylko beda dmuchac na zimne. Chodzi o roszczenia pacjentow.

  • 64. Data: 2009-10-25 21:58:50
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > A widzisz ja tam czyta?em o takich tam repolaryzacjach kom?rek o
    > stymulatorach jedno i dwujamowych. i dwujamowych jednoelektrodowych.
    > O dziwo nie b?d?c dochtorem wiele temat?w wydawa?o mi si? ?e rozumia?em.

    Bo przeciez to nie jest zadna wiedza tajemna. Tylko trzeba chciec
    poczytac cos wiecej niz proste rady serwowane w kolorowych czasopismach.

    > Ale z t? r?nic? ?e nie u?ywam tej wiedzy na codzie? i zapominam a lekarz
    > jest (powinien by?) trendi.

    W tematach, ktorymi sie zajmuje owszem. Niestety nasz system jest tak
    skonstruowany, ze za bycie trendi nikt ci nic nie daje, ani tego nie
    ulatwia.

    > Wyobra? sobie teraz tak? sutuacj?. Idzie pacjent do lekarza A i uzyskuje
    > informacje czy diagnoz? po czym idzie do lekarza B i dostaje informacje lub
    > diagnoz? sprzeczn? z lekarzem A. Nie zacz?? by? sam si? edukowa??

    Owszem. Nie mowie przeciez, ze to zle. Tylko przestrzegam przed zbyt
    pochopna interpretacja. Zreszta to, ze opinia lekarzy jest rozna nie
    musi znaczyc, ze sie myla. Zauwaz, ze zwykle diagnoze stawia sie przy
    braku wszystkich informacji. Czyli z definicji w kazdej diagnozie jest
    szansa na blad. No i kazdy kolejny lekarz ma latwiej, bo ma wiecej
    danych niz poprzedni.

  • 65. Data: 2009-10-31 09:26:45
    Temat: Re: Linia transmisyjna wysokiego napięcia obok domów
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 11:14:28 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Jakiego typu natężenie E-M powinienem oczekiwać gdy za domem,
    > w ogródku, jest energetyczna linia transmisyjna 138kV zasilająca
    > w niedalekim pobliżu 25 tysięcy odbiorców? Ile to będzie? 1-2mG?
    > 0,01mG a może 10mG? Ktoś się orientuje czy raczej trzeba mierzyć?
    > Chodzi mi generalnie o faktyczną możliwość wpływu na zdrowie...

    W tej całej dyskusji zapomniano chyba o jednym - zakłócenia emitowane w
    wyniku samego przesyłu to jedno (czyli to, co pochodzi od 50Hz plus
    sprawy typu ulot) a osobna kwestia to transmisja danych po liniach WN -
    nie wiem czy coś takiego stosuje się również w USA ale u nas dane
    sterujące i telemetryczne są przesyłane tymi samymi przewodami,
    częstotliwość OIDP w granicach 100kHz.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 66. Data: 2009-10-31 10:35:30
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie wiem czy coś takiego stosuje się również w USA ale u nas dane
    > sterujące i telemetryczne są przesyłane tymi samymi przewodami,
    [...]

    Np. rodzina ETL-500 firmy ABB. Moce od 5 W (ETL505) do 40 / 80 W (ETL540,
    ETL580). Kanały robocze o szerokości 4 lub 8 kHz w pasmie od 24 do 500 kHz.
    Inne rozwiązania to systemy ESB2000 oraz DCS3000 firmy SIEMENS.
    Biorąc pod uwagę poziom sygnału w. cz. oraz jego częstotliwość zagrożenia
    dla stanu zdrowia człowieka nie ma. Mogą natomiast pojawić się zakłócenia w
    łaczności radiowej. Ale to już inna historia.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 67. Data: 2009-10-31 13:30:29
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > 0,01mG a może 10mG? Ktoś się orientuje czy raczej trzeba mierzyć?
    >
    > Chodzi mi generalnie o faktyczną możliwość wpływu na zdrowie...

    Tym sie raczej nie martw. Jeśli obawiasz się wpływu E-M na Twoje zdrowie, to
    skup się na tym co masz blisko siebie w domu (pole E-M szybko zanika ze
    wzrostem odległości). Znaczne większe wartości pola (ale ciągle o pomijalnym
    wpływie w stosunku do innych czynników środowiskowych) od pobliskiej linii WN
    będzie miał np koc elektryczny czy żelazko, ew telewizor CRT czy telefon
    komórkowy przy uchu. Ale najlepiej zacząć od rzucenia palenia, zdrowej diety i
    więcej sportu. To szybciej wpłynie pozytywnie na zdrowie niż poszukiwanie
    zgubnych pól E-M.
    Pozdrawiam
    Jarek