  • 1. Data: 2020-01-16 15:13:48
    Temat: Literacja...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Zapewne lepiej by było na grupie o Windows, ale tu też równie bezsensownie... ;)

    Albo literatura -- nie wiem, bo nie jestem mocnym poliglotą...

    Czym różni się literacja W10 (itp. -- z BCD) od literacji WXP?

    Ano nie mając problemu z literowaniem pod W10, zapomniałem,
    gdzie jest MountedDevices... Zapomniałem, gdzie w rejestrze,
    ale szybko znalazłem; niestety zapomniałem też, gdzie na
    dysku (w jakim pliku) co chyba świadczy wymownie o problemach
    (czy raczej o braku problemów) z literowaniem...

    Pod WXP nierzadko ;) musiałem podczepiać inny rejestr, by
    uporządkować literowanie, pod W10 raczej tego nie czynię,
    węc zapomniałem.

    Qpa mięci:

    '\WINDOWS\system32\config\system'

    Jak znalazłem? Ano pomyślałem, że zapewne będzie gdzieś
    blisko pliku z inną częścią rejestru -- 'SAM'. Poszukałem
    pliku 'SAM' (pamiętałem, że nie miał żadnego rozszerzenia)
    i znalazłem 'SYSTEM' -- też bez rozszerzenia...

    Ktoś kiedyś radził, by uruchmić edytor rejestru, podmienić
    co trzeba i brutalnie wyłączyć komputer, zanim Win ,,naprawi''...
    Po co, skoro można z sąsiedniego Win podczepić plik innego
    rejestru jako gałązkę i pozmienić co trzeba bez brutalnego
    wyłączania?...

    -=-

    Powyższe było bezpieczne, teraz mniej bezpoeczne:

    IMO warto po prostu ciachnąć niemal wszystko w MountedDevices. ;)
    Wszystko, z wyjątkiem:

    \DosDevices\c:
    PPosDevices\C:

    i tymi literami, których naprawdę potrzebujemy...

    -=-

    Seagate wykazał się sztuczną inteligencją... ;)
    Co zapisał na niepewnych sektorach?
    Ano trzy pornusy:
    - o postarzaniu (słynna żarówka święcąca dziesiątki lat)
    - o raku/nowotworze
    - i piosenkę...

    Prelegent w filmie o raku zachęca słuchaczy
    do przerywania zadawanymi mu pytaniami...
    Nie boi się utracenia wątku, wybicia z pantałyku itd...
    Gdy udzie pytają go -- bardzo chętnie odpowiada...

    --