  • 1. Data: 2019-11-30 03:27:50
    Temat: Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
    Od: j...@j...org

    http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/litwa-wprowadzila-
    pierwszenstwo-pieszych-przed-pasami-efekt-60-proc-mn
    iej-zabitych-na-przejsciach/

    Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej
    zabitych na
    przejściach

    Litwini rok temu zmienili prawo i piesi zaczęli mieć tam pierwszeństwo jeszcze
    przed wejściem
    na pasy. Sprawdziliśmy, jak wpłynęło to na liczbę wypadków w tym kraju. Po roku
    odnotowali 40
    proc. mniej zabitych na przejściach dla pieszych.

    Dziwni ci Litwini. Wg. polskiego lobby samochodziarzy z wymontowanym katalizatorem
    (0.5 konia mocy więcej, 800% trucizny więcej) i cegłą zamiast mózgu powinno być
    przecież zupełnie na odwrót.

  • 2. Data: 2019-11-30 04:20:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co srasz żarem. Wprowadza i u nas, na dodatek stosunkowo szybko. Przy okazji podniosa
    wysokość mandatów i uzaleznia je od zarobkow, wprowadza konfiskate pojazdów.
    Dostosuje się bo innego wyjścia mial nie będę. Z tym że jestem już w wieku w którym
    nigdzie mi się nie spieszy. Co mi się stanie jak dojade na basen 15 minut później niż
    zaplanowałem? Albo pojade na zakupy pol godziny później. Do kin i teatrów jeżdżę
    zbiorkomem albo na nogach, bo to wygodniejsze i daje większe mozliwosci po. To ci
    pracujący i jezdzacy samochodem do pracy albo w pracy maja przejebane. Jakis przymuł
    bagienny napisal ze mozna wstać pol godziny wcześniej. A co jak ktoś już wstaje pol
    godziny wcześniej i sie nie wyrabia z czasem? Jak ujmie sobie godzine spania to
    bezpieczniej od wyspanego jezdzil nie będzie. I to wszystko po to żeby starsze osoby,
    ktore juz nigdzie sie nie spiesza, nie czekały na przejscie na drugą stronę ulicy 16
    sekund tylko mniej. Czy będzie mniej zabitych na przejsciach? Okaze sie po roku. A
    jak będzie wiecej, jest to możliwe, to premier zwolni się z pracy? Jak będzie mniej
    zabitych to będę zadowolony ze nie miałem racji. A jak ty się bedziesz czuł jak
    będzie więcej? Przez swoją agitacje bedziesz w takiej sytuacji bezpośrednio
    odpowiedzialny za ich śmierć.

  • 3. Data: 2019-11-30 08:10:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.11.2019 o 03:27, j...@j...org pisze:

    > Dziwni ci Litwini. Wg. polskiego lobby samochodziarzy z wymontowanym katalizatorem
    (0.5 konia mocy więcej, 800% trucizny więcej) i cegłą zamiast mózgu powinno być
    przecież zupełnie na odwrót.

    To moze inaczej - czy idtnieje na świecie jakikolwiek kraj gdzie
    wprowadzenie pierwszeństwa dla pieszych skutkowałoby wzrostem ilości
    wypadków? Bo można odnieść wrażenie, że Polska jest krajem wyjątkowym w
    skali układu słonecznego.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2019-11-30 08:37:06
    Temat: Re: Lit. zmniejszyć ilość zabitych i rannych.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > I to wszystko po to żeby starsze osoby, ktore juz nigdzie sie nie
    > spiesza, nie czekały na przejscie na drugą stronę ulicy 16 sekund tylko
    > mniej.

    Przede wszystkim chodzi o to by zmniejszyć ilość zabitych i rannych
    na przejściach. W 2018 roku było 285 zabitych, rannych prawdopodobnie
    10 razy więcej.

    Wczoraj w centrum miasta widziałem 3 święte krowy wlazły na przejście
    z marszu kompletnie nie sprawdzając czy coś jedzie.
    Byli to młodzi ludzie około 20 lat, lub mniej.

  • 5. Data: 2019-11-30 08:45:46
    Od: p...@g...com

    -- Bo można odnieść wrażenie, że Polska jest krajem wyjątkowym w skali układu
    słonecznego

    To że na całym świecie funkcjonuje wcale nie oznacza że zadziała w Bolanda ;-)
    Suwerena nie zmylą fakty więc robi po swojemu waląc pustym czerepem w ścianę ;-)

  • 6. Data: 2019-11-30 08:51:55
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-30 08:37, FreyKol wrote:
> [...]
    >
    > Przede wszystkim chodzi o to by zmniejszyć ilość zabitych i rannych
    > na przejściach. W 2018 roku było 285 zabitych, rannych prawdopodobnie

    Wręcz przeciwnie chodzi o to by zwiększyć. Jak już piesi zorientują się,
    że to nie przelewki to przestaną pod samochody wchodzić :-)

    > Wczoraj w centrum miasta widziałem 3 święte krowy wlazły na przejście
    > z marszu kompletnie nie sprawdzając czy coś jedzie.
    > Byli to młodzi ludzie około 20 lat, lub mniej.

    No widzisz, jakby jedną z nich samochód przejechał to by sprawdzali.
    Widać za mało pieszych zginęło, że tak chodzą.

  • 7. Data: 2019-11-30 08:52:35
    Temat: Re: Lit. przemek "pusty czerep".
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Suwerena nie zmylą fakty więc robi po swojemu waląc pustym czerepem w
    > ścianę ;-)

    Taki "pusty czerep" jak ty nie zrozumie, że w Polsce jest demokracja
    i o prawie decydują przedstawiciele demokratycznie wybrani przez suwerena.

  • 8. Data: 2019-11-30 08:56:34
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-30 08:10, Shrek wrote:

> [...]
    > wprowadzenie pierwszeństwa dla pieszych skutkowałoby wzrostem ilości
    > wypadków? Bo można odnieść wrażenie, że Polska jest krajem wyjątkowym w

    No i czemu pociągi ne atrzymują się przed pieszymi. To by zmniejszyło
    liczbę wypadków do zera.

  • 9. Data: 2019-11-30 10:06:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-30 o 08:10, Shrek pisze:

> [...]
    > wprowadzenie pierwszeństwa dla pieszych skutkowałoby wzrostem ilości
    > wypadków? Bo można odnieść wrażenie, że Polska jest krajem wyjątkowym w

    No jak, u nas będą złośliwie zabijać, żeby podnieść statystyki zgonów i
    żeby wrócono do rozwiązania że pieszy nie ma pierwszeństwa :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2019-11-30 10:11:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-30 o 08:52, FreyKol pisze:

    > Taki
    Zawsze jak widzę niedowartościowanego przygłupa, który zmienia temat
    wątku, to tak jakbyś brał czyjegoś fiuta i się nim bawił. Jak nie
    potrafisz zapamiętać co jest w treści, to sobie zapisuj w notesiku a nie
    bazgraj wszystkim po swojemu. Heh, ile bym dał, żeby ci np też tak
    nasrać w twoim pokoju i nasikać do kątów, żeby dotarło.