  • 91. Data: 2019-12-03 08:53:51
    Temat: Re: Litwa wprowadziła pierwszeństwo pieszych przed pasami. Efekt? 40 proc. mniej zabitych na przejściach
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Autor artykułu nie wie, że statystyka wymaga dużych liczb?

    Nie wymaga, można wziąć liczbę zabitych z ostatnich kilku lat, porównać
    z okresem po zmianie przepisów, i obliczyć, czy różnica jest, czy nie
    jest istotna statystycznie - również w sytuacji, kiedy zabitych było
    kilkanaście - kilka.

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2019-12-03 09:31:04
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Autor artykułu nie wie, że statystyka wymaga dużych liczb?

    Ja nie wiem czy autorzy humaniści znają jakieś liczby.
    A jak znają, to się do tego i tak nie przyznają bo to dla nich jest poniżające.

  • 93. Data: 2019-12-03 09:41:48
    Temat: Re: Lit. temat manipulacja.
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > manipulacja czyjąś odpowiedzią
    >
    > --
    > LordBluzg(R)

    Nawet nie wiesz co to jest manipulacja.
    Nie zmieniłem sensu twojej odpowiedzi, tylko dostosowałem
    ją do Netykiety.

    Netykietę to ty masz w Lordzie.

  • 94. Data: 2019-12-03 09:42:26
    Temat: Re: Lit. temat podwątku,
    Od: "FreyKol" <o...@s...pl>

  • 95. Data: 2019-12-03 09:50:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 09:31, robot pisze:

    > Ja nie wiem czy autorzy humaniści znają jakieś liczby.
    > A jak znają, to się do tego i tak nie przyznają bo to dla nich jest
    > poniżające.

    Najgorsze jest, jak tacy jak ty, co też się nie znają na statystyce,
    próbują krytykować innych, zarzucając im nieznajomość statystyki :)

    Ad rem: Jak już pisałem, "małe liczby" nie oznaczają braku podstaw do
    wnioskowania. Taką podstawą mogłaby być mała próba, ale tutaj próbą jest
    cała populacja Litwinów.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2019-12-03 15:59:17
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-03 o 09:50, Liwiusz pisze:

> [...]
    Taką podstawą mogłaby być mała próba, ale tutaj próbą jest cała populacja Litwinów.

    O mój Boże!
    To rzeczywiście straszne.
    Co my teraz zrobimy?

  • 97. Data: 2019-12-04 13:50:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-03 o 15:59, robot pisze:

    > O mój Boże!
    > To rzeczywiście straszne.
    > Co my teraz zrobimy?

    Rozsądnym byłoby podchodzenie ostrożnie do twoich wywodów, boś za bardzo
    pewny siebie, jak na swój umysł.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2019-12-04 15:55:37
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-04 o 13:50, Liwiusz pisze:

> [...]
    populacja Litwinów.

    > Rozsądnym byłoby podchodzenie ostrożnie do twoich wywodów, boś za bardzo pewny

    Świetny pomysł.
    To spróbujmy jeszcze raz.

    Bardzo dobre badanie, bo próbą w nim była cała populacja Litwinów, wykazało że liczba
    ludzi zabitych z winy kierowców na przejściu była pomijalnie mała.

    Drugie, równie dobre badanie, bo próbą w nim była cała populacja Litwinów wykazało,
    że po wprowadzeniu genialnego i nowatorskiego przepisu, liczba ludzi zabitych z winy
    kierowców na przejściu nadal była pomijalnie mała.

    Dobrze teraz jest?

  • 99. Data: 2019-12-05 00:06:05
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 04.12.2019 o 15:55 robot <a...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Litwinów wykazało, że po wprowadzeniu genialnego i nowatorskiego
    > przepisu, liczba ludzi zabitych z winy kierowców na przejściu nadal była

    Nie.
    Kamil

  • 100. Data: 2019-12-05 10:30:21
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-05 o 00:06, Kubuś Puchatek pisze:

> [...]
    wykazało, że po wprowadzeniu genialnego i nowatorskiego przepisu, liczba ludzi
    zabitych z winy kierowców na przejściu nadal była pomijalnie mała.

    Gdzie jest błąd?