  • 1. Data: 2014-07-17 19:09:03
    Temat: LiveUSB i dziwny problem
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Jest sobie komputer, który z jakichś powodów nie ładuje
    systemu operacyjnego z LiveUSB Ubuntu 12.04 ani 14.04.
    Problem nie leży po stronie pendrive'ów (wypróbowałem kilka
    sztuk), bo pozostałe komputery, do których mam dostęp
    (te same modele z tą samą płytą główną), normalnie z nich
    startują. Żeby było śmieszniej, wygląda na to, że nie jest
    to też problem z tym konkretnym komputerem, bo da się go
    wystartować z pendrive'ów, na których jest coś innego
    (np. program Clonezilla). Sytuacja przedstawia się tak,
    że jeden konkretny komputer nie radzi sobie z pendrive'ami
    o konkretnej zawartości (przygotowanymi pod Ubuntu
    przy użyciu "Asystenta nośnika rozruchowego" o ile ma
    to jakieś znaczenie).

    Objawy są następujące: po uruchomieniu komputera
    z wpiętym pendrive'em i zniknięciu logo Biosu, przez
    kilkanaście sekund widoczny jest czarny ekran
    z migającym w lewym górnym rogu kursorem,
    po czym komputer się resetuje i mamy powtarzający
    się cykl: ekran Biosu, czarny ekran z kursorem przez
    kilkanaście sekund, resest i tak w kółko.

    Sam pendrive jest wykrywany (widać go
    w ustawieniach Biosu na liście dysków). Wygląda
    też na to, że komputer próbuje z niego bootować,
    tylko coś po drodze się psuje (inaczej chyba nastąpiłby
    rozruch z dysku twardego, a tak się nie dzieje)
    i to jeszcze przed załadowaniem GRUBa.

    Testowałem RAM memtestem przez kilkanaście godzin,
    ale nie wykazał błędów. Jakie macie pomysły?
    W czym może tkwić problem? Da się to w ogóle
    jakoś zdebugować skoro nawet GRUB się nie ładuje?

  • 2. Data: 2014-07-17 21:27:38
    Temat: Re: LiveUSB i dziwny problem
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2014-07-17 19:09, Piotrek pisze:
> [...]
    > ale nie wykazał błędów. Jakie macie pomysły?
    > W czym może tkwić problem? Da się to w ogóle
    > jakoś zdebugować skoro nawet GRUB się nie ładuje?

    A w tym felernym kompie spróbuj tak:
    Wejdź do biosu, wejdź w zakładkę Power Management Features, teraz ACPI
    Function i zamień Enabled na Disabled... Ewentualnie na odwrót... Odpal
    teraz z tego pena... Poszło?

    --
    Jacek S.

  • 3. Data: 2014-07-17 22:03:26
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Dziś już nie mam możliwości, żeby to sprawdzić,
    ale w najbliższym czasie spróbuję.

  • 4. Data: 2014-07-18 18:02:00
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Okazało się, że winny jest jednak albo RAM, albo, co bardziej
    prawdopodobne, slot na RAM. Po wymianie kości na inną komputer
    normalnie ruszył z pendrive'a. Co ciekawe, po wyjęciu tej nowej
    i ponownym wstawieniu tej pierwszej też już normalnie bootuje
    z pena (przynajmniej na razie).