  • 1. Data: 2013-07-12 08:50:18
    Temat: Lodówka turystyczna - na ile starczy akumulatora?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mam lodówkę turystyczną podłączaną do zapalniczki.

    Ma następujące parametry:
    DC 12V 3,5A

    1. Czy to znaczy, że całkowicie naładowany akumulator 80Ah powinien
    utrzymywać lodówkę do 22 godzin?

    2. Jak szybko akumulator ładuje się na jałowym biegu przy założeniu
    wyłączenia typowych pobieraczy prądu typu światła, radio?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2013-07-12 09:18:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ma następujące parametry:
    > DC 12V 3,5A
    >
    > 1. Czy to znaczy, że całkowicie naładowany akumulator 80Ah powinien

    Teorytycznie tak, w praktyce pewnie wyjdzie to ciutke krocej.

    > 2. Jak szybko akumulator ładuje się na jałowym biegu przy założeniu
    > wyłączenia typowych pobieraczy prądu typu światła, radio?

    To juz zalezy jaki masz alternator i na jakim przelozeniu chodzi.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2013-07-12 09:26:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-12 09:18, AZ pisze:

    > Teorytycznie tak, w praktyce pewnie wyjdzie to ciutke krocej.

    Rozumiem. Można zatem względnie bezpiecznie będzie założyć, że nic
    wielkiego się nie powinno stać, jak kilka (3) godzin pochodzi bez silnika?

    W zimie siedziałem w samochodzie z wyłączonym silnikiem z włączonymi
    światłami, ogrzewaniem tylnej szyby i radiem i w niecałe pół godziny
    rozładowało akumulator tak, że nie odpalił.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-07-12 09:35:10
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-12 09:26, Liwiusz pisze:

    > W zimie siedziałem w samochodzie z wyłączonym silnikiem z włączonymi
    > światłami, ogrzewaniem tylnej szyby i radiem i w niecałe pół godziny
    > rozładowało akumulator tak, że nie odpalił.

    Tylko takie zestaw bierze jakieś 35A czyli 10x więcej, jak aku miałeś
    już nie pierwszej młodości i nie wiadomo jakiej pojemności to co się
    dziwić :)

    Lewis

  • 5. Data: 2013-07-12 09:42:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-12 09:35, Lewis pisze:

    > Tylko takie zestaw bierze jakieś 35A czyli 10x więcej, jak aku miałeś
    > już nie pierwszej młodości i nie wiadomo jakiej pojemności to co się
    > dziwić :)

    Tak to jest jak się z synem bawi w samochodzie :)

    Dziękuję za wypowiedzi.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-07-12 09:50:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Rozumiem. Można zatem względnie bezpiecznie będzie założyć, że nic
    > wielkiego się nie powinno stać, jak kilka (3) godzin pochodzi bez silnika?

    Jak akumulator sprawny to tak.

    > W zimie siedziałem w samochodzie z wyłączonym silnikiem z włączonymi
    > światłami, ogrzewaniem tylnej szyby i radiem i w niecałe pół godziny
    > rozładowało akumulator tak, że nie odpalił.

    To ja bym sprawdzil czy masz sprawny akumulator.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2013-07-12 09:52:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-12 09:50, AZ pisze:

    > Jak akumulator sprawny to tak.

    > To ja bym sprawdzil czy masz sprawny akumulator.

    Przy normalnym użytkowaniu sprawny - podczas tegorocznej tęgiej zimy nie
    było ani jednego problemu z odpaleniem :)

    Samochód to punto z 1999, ale ile ma akumulator, tego nie wiem, bo
    przyjąłem go z dobrodziejstwem inwentarza niecały rok temu.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-07-12 09:54:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Samochód to punto z 1999, ale ile ma akumulator, tego nie wiem, bo
    > przyjąłem go z dobrodziejstwem inwentarza niecały rok temu.

    To na wszelki wypadek wykonaj ten 3 godzinny test jeszcze przed wyjazdem
    zeby pozniej nie bylo zdziwienia ;-) Z drugiej strony to ta lodowka duzo
    straci na temperaturze przez 3 godziny o ile cala zawartosc jest juz
    schlodzona?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2013-07-12 09:58:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-12 09:54, AZ pisze:

    > To na wszelki wypadek wykonaj ten 3 godzinny test jeszcze przed wyjazdem
    > zeby pozniej nie bylo zdziwienia ;-)

    Jak się zdziwię przed wyjazdem, to nie ruszę. Jak się zdziwię w terenie,
    to od kumpla odpalę na kablach :)

    >Z drugiej strony to ta lodowka duzo
    > straci na temperaturze przez 3 godziny o ile cala zawartosc jest juz
    > schlodzona?

    Postój jest na dłużej. Pytanie jest, czy w "międzyczasie" mogę sobie
    dochłodzić :)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-07-12 11:41:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Friday, July 12, 2013, 8:50:18 AM, you wrote:

> [...]
    > Ma następujące parametry:
    > DC 12V 3,5A
    > 1. Czy to znaczy, że całkowicie naładowany akumulator 80Ah powinien

    Ale 80Ah to teoretyczna pojemność nowego akumulatora. Nie liczyłbym na
    więcej niż połowę tego czasu.

    > 2. Jak szybko akumulator ładuje się na jałowym biegu przy założeniu
    > wyłączenia typowych pobieraczy prądu typu światła, radio?

    Szklana kula ogłosiła strajk z powodu absurdalnie niskiej jakości
    danych. Jedno jednak jest pewne - to najdroższy sposób ładowania
    akumulatora.

    Jeśli masz miejsce, to zainwestuj w mały agregat i w dodatkowy
    akumulator. Do tego będziesz potrzebował magika, który dorobi Ci
    szybką ładowarkę akumulatorów (max dwugodzinną) i wtedy masz szansę
    niewielkim kosztem, przy dwukrotnym ładowaniu na dobę bezproblemowo
    zasilić lodówkę. A jeśli w ciągu dnia będziesz trochę jeździł i
    ładował akumulator w trakcie jazdy, to jedno dodatkowe ładowanie na
    dobę starczy.
    A jeśli masz naprawdę duży samochód, to zainwestuj w chłodziarkę na
    propan-butan - to zdecydowanie najtańsze rozwiązanie.

    --
    Best regards,
    RoMan