  • 81. Data: 2014-08-02 17:04:54
    Temat: Re: Lza sie w oku kreci...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jul 2014, J.F. wrote:

    > No wiesz, jesli przyspieszenie 500 razy nazwac tylko udoskonaleniem,
    > tudziez np powiekszenie dyskow 100 tys razy, pamieci 10 tys razy ...

    Cały problem nie w świadomości, że było "przyspieszenie", lecz
    w znalezieniu tam *wynalazków*.
    Tak, owszem, a co najmniej zastosowania choćby sposobu zapisu który
    wcześniej (w tych dyskach) stosowany (co najmniej powszechnie) nie był.

    pzdr, Gotfryd

  • 82. Data: 2014-08-02 17:10:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2014, J.F. wrote:

    > Tak w ogole to jesli chodzi o motoryzacje, to wszystko poza elektronika
    > wymyslono przed wojna, i to nierzadko pierwsza swiatowa.
    > 200km/h przekroczono w 1906, w 1937 samochod potrafil juz 500 pojechac.

    Tak w ogóle jak chodzi o motoryzację, to znaczna większość osób która
    wcześniej się z tą informacją nie zetknęła, z lekka dziwnie patrzy przy
    zadawaniu pytania: jaki napęd miał pierwszy samochód, który przekroczył
    prędkość 100km/h

    :D

    Podobne zaskoczenie dotyczy zdjęć kolorowych.
    A wszystko przez dwuznaczność słów "robić zdjęcie" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2014-08-02 18:15:25
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 2 Aug 2014 17:10:31 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > :D
    >
    > Podobne zaskoczenie dotyczy zdjęć kolorowych.
    > A wszystko przez dwuznaczność słów "robić zdjęcie" ;)

    Tak dla informacji: pierwsze zdjecie kolorowe zrobil James Clerk
    Maxwell (ten od rownan Maxwella) w roku 1861. Nie bylo to zdjecie na
    papierze; kolorowy obraz byl rzutowany na ekran

    A.L.

  • 84. Data: 2014-08-02 20:08:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, August 2, 2014, 5:10:31 PM, you wrote:

> [...]
    > wcześniej się z tą informacją nie zetknęła, z lekka dziwnie patrzy przy
    > zadawaniu pytania: jaki napęd miał pierwszy samochód, który przekroczył

    A ja nie pamiętam, czy parowy czy elektryczny :(

    > :D
    > Podobne zaskoczenie dotyczy zdjęć kolorowych.
    > A wszystko przez dwuznaczność słów "robić zdjęcie" ;)

    :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 85. Data: 2014-08-02 23:02:28
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > A ja nie pamiętam, czy parowy czy elektryczny :(

    Elektryczny

  • 86. Data: 2014-08-02 23:50:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Saturday, August 2, 2014, 11:02:28 PM, you wrote:

    > Elektryczny

    Czyli 200km/h parowy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 87. Data: 2014-08-03 06:39:37
    Od: Maciek <m...@p...com>

    > Czyli 200km/h parowy?

    Wygląda na to że tak:
    http://www.sadistic.pl/historyczne-rekordy-predkosci
    -na-ladzie-vt129864.htm
    Tylko jeszcze jedno - 200km/h przekroczyła również rekordowa lokomotywa
    parowa i tego do tej pory nikt nie pobił.
    Maciek

  • 88. Data: 2014-08-03 14:43:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > wcześniej się z tą informacją nie zetknęła, z lekka dziwnie patrzy przy
    > zadawaniu pytania: jaki napęd miał pierwszy samochód, który przekroczył

    Większe jest przy pytaniu o samochód który pierwszy przekroczył 200 km/h

    > :D
    >
    > Podobne zaskoczenie dotyczy zdjęć kolorowych.
    > A wszystko przez dwuznaczność słów "robić zdjęcie" ;)

    Ale myślisz o metodzie substraktywnej ( w zasadzie pierwsze użyteczne
    materiały to Agfa) czy o metodzie addytywnej (autochromy braci Lumiere)?

    --
    Darek

  • 89. Data: 2014-08-04 10:26:15
    Temat: [OT] Re: Lza sie w oku kreci...
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Sun, 03 Aug 2014 14:43:44 +0200, Dariusz K. Ładziak pisze:
    > Ale myślisz o metodzie substraktywnej ( w zasadzie pierwsze użyteczne
    > materiały to Agfa)

    Jeśli masz na myśli emulsję wielowarstwową, to jednak Kodak był
    pierwszy.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 90. Data: 2014-08-08 00:10:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Pamiętam Chiwritera, chyba pierwszy edytor z ogonkami. Po okrojeniu
    > fontów z 20 dostępnych do 4 można było całość upchać na dyskietce 360 k,
    > a na drugiej zmieścić DOSa i używać takiego zestawu na XT *bez* HDD.

    Nie tylko można było, co nawet trzeba było. Bo Chiwriter nie tyle miał
    ogonki, co mógł mieć. Jak sobie ktoś co drugi font przerobił na ogoniasty.
    A że każdy to robił po swojemu, więc dokumenty były przenośnie, ale razem
    z edytorem. Więc najlepiej było teksty dawać innym razem z edytorem na tej
    samej dyskietce. I często tak właśnie robiono rozmyślnie.

    --
    Jarek