  • 1. Data: 2014-07-29 23:02:17
    Temat: monitorowanie bramy
    Od: s...@g...com

    Dzień dobry,
    szukam czujnika odległości, który pozwalał by kontrolować bramę o szerokości około
    6metrow.
    Po pierwsze odnotował by przejścia i przejazdy przez nią.
    Po drugie sprawdzał czy jest otwarta w szerokości określonej dla danej godziny; na
    przykład całkiem otwarta od 6 do 18 i od 18 do 22 otwarta na 1metr a pomiędzy 22 i 6
    rano zamknięta.

    Czy tak się da?

  • 2. Data: 2014-07-30 01:39:56
    Temat: Re: monitorowanie bramy
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Czy tak się da?

    Oczywiście że się da.
    Czujnik mierzący odległość + jakiś kontroler z rejestracją i wbudowanym
    zegarem. Kontroler to nie problem, bo albo jakiś układ na MCU z RTC,
    albo i pewnie coś gotowego by się znalazło.

    A czujnik - np. taki ;
    http://www.micro-epsilon.pl/index.php?site=products&
    type=984

    ma zakres 0.2 - 10m. Czyli akurat. Zakładam, że ma jakieś wyjście
    analogowe - ale nie sprawdzałem. Kolega sobie poczyta w dataszicie.
    Ceny nie znam, ale strzelam w kilka tys. :)

    Czy można taniej ?
    Oczywiście, że można. Najprościej robiąc jakieś znaczniki na bramie - np
    optyczne znaczniki odczytywane przez jakiś sensor. Albo magnetyczne -
    chociażby przez układ 3 czy 4 magnesików przyklejonych co jakiś tam
    odcinek + kontaktrony albo hallotrony do odczytania. Mechaniczne też
    mogą być (jakieś bolce + mikroprzełączniki, ale to gorzej bo wymaga
    precyzji w ruchu, żeby się dystans nie zmieniał.

    Jednym słowem - możliwości wiele. Tylko musisz sobie wybrać i zrobić :)

  • 3. Data: 2014-07-30 07:57:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-07-30 01:39, sundayman pisze:

> [...]
    > analogowe - ale nie sprawdzałem. Kolega sobie poczyta w dataszicie.
    > Ceny nie znam, ale strzelam w kilka tys. :)

    No tak właśnie mi wygląda na kilka tysi.
    A może jednak taniej takie coś koledze wystarczy:
    http://www.ifm.com/products/pl/ds/O1D155.htm

    http://www.balluff.com/balluff/MPL/pl/products/catal
    ogue/products_details.jsp?id=BOD000W-152994

    Baumer OADM 260I1101/S14C - Distance sensors (linka nie wkleje bo długi
    i ujebać mi nie chce) pracuje od -25 stopni, IP67, zakres 13 metrów, dla
    szarego 9m, czarny 4m.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2014-07-30 08:08:10
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ujebać mi nie chce) pracuje od -25 stopni, IP67, zakres 13 metrów, dla szarego

    Nie lepiej kilka fotokomórek albo parę cewek (wykrywacz metalu), lub wiele
    innych od potencjometru (z przekładnią) lub wiele innych w każdym bądź razie nie
    za parę tysi. No, chyba że ma być gotowe i drogie.

  • 5. Data: 2014-07-30 08:17:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <s...@g...com>
    > Czy tak się da?

    Jeżeli nie ma gotowego urządzenia to samemu na PLC. Liczyć obroty w
    mechanizmie.

    Robert

  • 6. Data: 2014-07-30 08:50:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-07-30 08:08, k...@w...pl pisze:

    > Nie lepiej kilka fotokomórek albo parę cewek (wykrywacz metalu), lub
    > wiele innych od potencjometru (z przekładnią) lub wiele innych w
    > każdym bądź razie nie za parę tysi. No, chyba że ma być gotowe i drogie.

    Można i tak, zależy jakie możliwości montażowe są dostępne. Ze 3-4
    czujniki indukcyjne na pewno będą tańsze.
    Pytanie było o czujnik odległości a przy tym zakresie to raczej tylko
    laserowy. Więc cena robi się też inna.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2014-07-30 10:32:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Jul 2014 08:50:51 +0200, Irokez napisał(a):

    > Można i tak, zależy jakie możliwości montażowe są dostępne. Ze 3-4
    > czujniki indukcyjne na pewno będą tańsze.

    nad jakims enkoderem mozna pomyslec. Np z dwoch czujnikow indukcyjnych
    i paru kawalkow blachy ...

    > Pytanie było o czujnik odległości a przy tym zakresie to raczej tylko
    > laserowy. Więc cena robi się też inna.

    Ultradzwiekowe na pare metrow dzialaja, ale nie wiemy co za brama.
    Kieszonkowy dalmierz laserowy chyba ze 300zl juz kosztuje ... ale
    wyjscia danych nie ma :-)

    J.

  • 8. Data: 2014-07-30 11:02:01
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2014-07-30 08:17, Robert Wańkowski pisze:
    > <s...@g...com>
    >
    > Jeżeli nie ma gotowego urządzenia to samemu na PLC. Liczyć obroty w
    > mechanizmie.
    >
    > Robert

    Pytający chce nie tylko rejestrować położenie bramy, ale także
    przejeżdżające samochody, a nawet przechodzących ludzi. Samo liczenie
    obrotów to za mało :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 9. Data: 2014-07-30 11:49:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-07-30 11:02, ajt pisze:

    > Pytający chce nie tylko rejestrować położenie bramy, ale także
    > przejeżdżające samochody, a nawet przechodzących ludzi. Samo liczenie
    > obrotów to za mało :)

    Pytanie, czy chce też wiedzieć, w którą stronę samochód czy "ludź"
    idzie. Na przykład aby wiedzieć, ile ludzi jest w środku. Bo to
    skomplikuje sytuację.
    W kwestii samoróbek: tu zasadniczym problemem jest niezawodność. Jeśli
    chce, aby to naprawdę działało, koszty testowania i kolejnych prototypów
    mogą przewyższyć cenę gotowego urządzenia. Stawiam dolary przeciw
    orzechom że przewyższą.

    P.P.

  • 10. Data: 2014-07-30 13:45:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Pytający chce nie tylko rejestrować położenie bramy, ale także
    > przejeżdżające samochody, a nawet przechodzących ludzi. Samo liczenie
    > obrotów to za mało :)

    NO to rozdzielić zadania. Do pomiaru stopnia otworzenia bramy użyć
    enkodera, a do ruchu pojazdów i ludzi bariery optyczne. Dwie odsunięte
    od siebie dadzą informację o kierunku i o rozmiarach. DO tego potrzebny
    sterownik do obróbki danych.

    --
    pozdrawiam
    MD