  • 1. Data: 2014-07-30 19:21:16
    Temat: Lza sie w oku kreci...
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Robiac porzadki w piwnicy, znalazlem stosik numerow czasopisma
    Radioelektronik, 1984 - 1985

    Numer 10/84 rozwaza o "samochodzie przyszlosci":

    "W samochodzie przyszlosci klucz do otwierania samochodu nie jest
    potzrebny. Kierowca dysponuje miniaturowym nadajnikiem emitujacym
    promieniowanie podczerwone..."

    I tak dalej. Pol strony. Cuda, panie, cuda....

    Ludzie ktorzy urodzili sie w tym roku maja dzis 30 lat. Dobrze jest
    sobie uswiadomic gdzie elektronika byla 30 lat temu a gdzie jest dzis.
    A jeszcze lepiej pomyslec, powiedzmy, 60 lat to tylu...

    A.L.

  • 2. Data: 2014-07-30 19:38:38
    Temat: Re: Lza sie w oku kreci...
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    tak tak i to wszystko dzięki po/uw/eu/franciszek/i takie ścierwa jak ty....

  • 3. Data: 2014-07-30 19:45:28
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-30 19:21, A.L. pisze:

    > Ludzie ktorzy urodzili sie w tym roku maja dzis 30 lat. Dobrze jest
    > sobie uswiadomic gdzie elektronika byla 30 lat temu a gdzie jest dzis.
    > A jeszcze lepiej pomyslec, powiedzmy, 60 lat to tylu...

    Właściwie to wynaleziono coś przez te 30 lat? Bo to że mieliśmy do
    czynienia z doskonaleniem wcześniejszych wynalazków jest jasne.

    --
    rry

  • 4. Data: 2014-07-30 19:51:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Jul 2014 12:21:16 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > I tak dalej. Pol strony. Cuda, panie, cuda....

    No i właściwie jaki wniosek bo chyba nie zrozumiałem...? Naiwni byli
    wtedy? KIS (Keyless Ignition System) stosuje wiele marek, fakt nie na
    podczerwień ale jednak funkcjonalność już (dopiero?) w miarę
    powszechna.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-07-30 20:02:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    koledzy zapomnieli o największym wynalazku - lutowaniu bezołowiowym :D
    To jest dopiero osiągnięcie :)))

  • 6. Data: 2014-07-30 20:03:55
    Od: l...@g...com

    użytkownik RR napisał:

    > Właściwie to wynaleziono coś przez te 30 lat? Bo to że mieliśmy do
    >
    > czynienia z doskonaleniem wcześniejszych wynalazków jest jasne.

    Lasery polprzewodnikowe z ktorych korzystam. Montaz smd, tez dobre, w PL zdaje sie
    pierwsze proby robiono na poczatku lat 80 tych. DSS, dzieki temu stac mnie na
    wobuloskop, sam robilem nwt500 drogo nie wyszlo. Nowe technologie produkcji obwodow
    skracajace kilkukrotnie czas produkcji. LCDki w kazdym domu. Power ledy. GPS, gprs
    pod strzechy.

    A co do tych nowoczesnych samochodow, swego czasu w PL sprzedano 0,5mln samochodow
    nowych, w tym samym czasie skradziono 70.000 wiec troche dziwnie.

  • 7. Data: 2014-07-30 20:07:01
    Od: l...@g...com

    DDS rzecz jasna.

  • 8. Data: 2014-07-30 20:53:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
> [...]
    >dzis.
    >A jeszcze lepiej pomyslec, powiedzmy, 60 lat to tylu...

    A to nie byl skutek naszego zacofania ? Ktore zreszta w 84 nie bylo
    jeszcze takie duze
    Bo tak mi sie wydaje ze pierwsze centralne zamki pojawily sie niedlugo
    potem ... a pilot w telewizorze Jowisz byl juz standardem.

    30 lat temu, 1984
    -IBM wypuszcza juz AT, Apple MacIntosha, Commodore pracuje nad Amiga,
    a Sinclair juz powoli chyli sie ku upadkowi :-)
    ja moge pomarzyc o Spectrum i pomacac ZX81 na polibudzie.
    Elwro produkuje kopie duzych mainframe IBM i "stacje robocze" na CPM -
    ale to nie na prywatna kieszen.

    -w/w AT ma juz 1MB RAM, 10MB twardy dysk i 6MHz procesor ... i wydaje
    sie ze te MHz to juz blisko granicy mozliwosci.
    Bo najszybsze uklady TTL-S siegaja 50MHz.

    -K-202 Karpinskiego to juz historia ... a przeciez nie byl duzo
    wiekszy niz ten AT, pozwalal ma 8MB RAM itp.

    - CD jest juz uznanym standardem ... choc jeszcze nie w komputerach.
    Choc u nas ciagle robia zwykle gramofony, i chyba wprowadzaja stereo w
    drugim programie (tzn w 3-ce)
    Choc kwadrofonia byla obecna i wczesniej.

    -w Norwegii jest juz ~50 tys uzytkownikow telefonow komorkowych, u nas
    na telefon trzeba czekac 10-20 lat :-)

    -dziala juz Internet ... choc na razie to jest zabawka dla
    informatykow na paru amerykanskich uczelniach.
    Ale zaczyna sie Fido. BBS sa juz chyba okrzeplym standardem, Hayes
    produkuje Smartmodem od lat.

    -jest juz TurboPascal, a Wordstar doczekal sie trzeciej wersji, a
    przejrzaly Visicalc przegrywa z

    Nie, trzeba sie cofnac pare lat wstecz ..

    Zas rozne zdalne sterowania to rozwazal Wojciechowski chyba juz w
    latach 60-tych.
    Swiatlem, gwizdkiem, ultradzwiekami ...

    J.

  • 9. Data: 2014-07-30 21:05:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RR" napisał w wiadomości

    >Właściwie to wynaleziono coś przez te 30 lat? Bo to że mieliśmy do
    >czynienia z doskonaleniem wcześniejszych wynalazków jest jasne.

    No wiesz, jesli przyspieszenie 500 razy nazwac tylko udoskonaleniem,
    tudziez np powiekszenie dyskow 100 tys razy, pamieci 10 tys razy ...
    no to wymyslili tylko mp3 i telewizje cyfrowa :-)

    No i ADSL

    J.

  • 10. Data: 2014-07-30 23:55:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, July 30, 2014, 9:05:07 PM, you wrote:

    > No wiesz, jesli przyspieszenie 500 razy nazwac tylko udoskonaleniem,
    > tudziez np powiekszenie dyskow 100 tys razy, pamieci 10 tys razy ...

    A rozrost programów tysiące razy? Robią to samo co ćwierć wieku temu a
    zajmują tysiące razy więcej miejsca na dysku i w pamięci :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan