  • 21. Data: 2019-03-11 23:22:06
    Temat: Re: M.2 NVMe na Asusie Z97M-PLUS
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 11 Mar 2019 22:10:10 -0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość <q66mc2$9dh$1@dont-email.me>
    od Pszemol <P...@P...com> :

> [...]
    >restartowal co jedną sekundę.
    >Potem Windows startuje normalnie z dysku 1T a tego nowego 2T nie widać w
    >systemie...
    >
    >Niestety gdzieś coś jest pogrzane z bootloaderem i ten zepsuty dysk pełni
    >jakąś rolę, bo odłączenie tego zepsutego dysku powoduje że próba
    >uruchomienia Windows się już nieudaje gdy jedynym dyskiem jest ten dobry
    >1T.
    >
    >Dlatego chcę od nowa odpalić Windows na nowym dysku i potem się zająć
    >resztą problemów :)
    >
    >Nie umiem diagnozować bootloadera Windows 10 Pro 64-bit.

    Jest nowa Victoria or Windows:
    http://files.hddguru.com/download/Software/Victoria%
    20For%20Windows/
    Potraktuj ten dysk wersją 4.72b, może dane są do odzyskania, tylko
    najpierw poczytaj jakieś tutoriale na ten temat.

  • 22. Data: 2019-03-11 23:35:22
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 11 Mar 2019 22:10:12 -0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość <q66mc4$9dh$2@dont-email.me>
    od Pszemol <P...@P...com> :

    >Nie mam takiego wielkiego kaloryfera pod ręką.
    >
    >Mój procek kupiłem z malutkim radiatorkiem może na 2cm wysokim walcem i
    >fabrycznym okrągłym wiatrakiem Intela.
    >
    >Myślę czy włożenie kawałka kartonu między radiator proca a płytkę m.2 -
    >czyli pozbawienie m.2 przepływu gorącego powietrza z wylotu proca nie
    >będzie lepszym pomysłem jak pozostawienie tego tak jak jest teraz.
    >
    >Czy te dyski NVMe pokazują swoją temperaturę pracy w jakimś sofcie
    >diagnostycznym?

    Powinno się dać odczytać z parametrów SMART, np za pomocą
    CrystalDiskInfo

  • 23. Data: 2019-03-11 23:38:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2019 22:10:12 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Nie mam takiego wielkiego kaloryfera pod ręką.

    No cóż, nie pali się :) Jak ci dokuczy hałas to pomyśl nad kupnem
    kaloryferka który by się nadawał. Nie zaniedbaj wymienić szumiącego
    wiatraka w dnie zasilacza na taki który mało szumi oraz nad podłączeniem
    tego wiatraka do gniazda na płycie który jest przeznaczony do wiatraka
    procka (cpufan). Oraz nad ustawieniem w biosie charakterystyki obroty
    vs. temperatura.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2019-03-12 18:06:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> wrote in message
> [...]
    > Potraktuj ten dysk wersją 4.72b, może dane są do odzyskania, tylko
    > najpierw poczytaj jakieś tutoriale na ten temat.

    Victoria pokazuje "No Media".

  • 25. Data: 2019-03-13 22:43:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" v...@4...com

    > Powinno się dać odczytać z parametrów
    > SMART, np za pomocą CrystalDiskInfo

    Daje się. I słychać, gdy t. dysk przekracza wyznaczone
    granice. (CrystalDiskInfo dźwięczy/ćwierka)

    --