eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMałe, tanie w zakupie i eksploatacji na dojazdy do pracy (do 10kPLN) › Małe, tanie w zakupie i eksploatacji na dojazdy do pracy (do 10kPLN)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 5 Jul 2015 11:33:42 -0700 (PDT)
    Subject: Małe, tanie w zakupie i eksploatacji na dojazdy do pracy (do 10kPLN)
    From: m...@g...com

    Witam,

    czytam grupę dosyć regularnie od ponad 15 lat, ale od kilku nie udzielałem się.
    Jeśli już popełniłem jakieś faux pas w sprawie formalnej, to proszę o wskazówki jak
    to poprawić (zawsze pisałem z czytnika poczty, nigdy za pomocą www). Można gdzieś
    potestować format wysyłanych wiadomości?
    Do meritum...

    Prawdopodobnie będę potrzebował małego auta na dojazdy do pracy, 25km w jedną stronę,
    można uznać że tylko trasa z dobrą jakością nawierzchni (po drodze chyba tylko jedno
    skrzyżowanie ze światłami). Budżet wstępnie 10kPLN. Coś z segmentu B, tanie w
    zakupie, względnie tanie w eksploatacji, bez grubszych, drogich w usunięciu
    problemów. Jeśli ma mieć znane problemy, to wolałbym takie które przeciętny kierowca
    ma szanse wyłapać w trakcie normalnej eksploatacji i mieć czas kilku dni na
    odstawienie auta do warsztatu niż takie, które ot, tak unieruchamiają auto.
    Z wyposażenia chciałbym centralny zamek, wspomaganie kierownicy, ABS, klimatyzację,
    zestaw głośnomówiący obsługujący jednocześnie dwa telefony (służbowy i prywatny).

    Nie interesuje mnie wielkość bagażnika, ilość miejsca z tyłu (awaryjnie kilka razy w
    roku pojadą nim dwie osoby dorosłe plus dwójka dzieci z tyłu, jeśli główne auto
    zaniemoże), osiągi, wygląd, kolor, prestiż itp.
    Silnik prosty, benzynowy (choć raczej 4 niż 3 cylindrowy), o małej pojemności i mocy,
    bez automatu, 4x4, jakichś DPFów, dwumas, turbo, kompresorów, itd. Dobrze by było,
    aby całkowita długość nie przekraczała 400cm (będzie problem w garażu).
    Interesuje mnie auto bez większych przygód, o które ktoś dbał.

    Wstępnie wytypowałem Mazdę 2, Forda Fusion, Toyotę Yaris, Hondę Jazz. Ewentualnie z
    segmentu C, ale raczej tylko hatchbacki - Corolla, Civic, Focus.

    Jakichś wersji (szczególnie silnikowych) powinienem unikać?
    Może jakieś inne auto?
    A Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107?

    Szukam głównie aut z Bydgoszczy i okolic, może ktoś widział, ktoś wie...?

    Przy okazji ile kosztuje OC w takim autku przy max. zniżkach? 400zł?

    Z poważaniem,
    Maciej Loret