  • 1. Data: 2015-07-05 20:33:42
    Temat: Małe, tanie w zakupie i eksploatacji na dojazdy do pracy (do 10kPLN)
    Od: m...@g...com

    Witam,

    czytam grupę dosyć regularnie od ponad 15 lat, ale od kilku nie udzielałem się.
    Jeśli już popełniłem jakieś faux pas w sprawie formalnej, to proszę o wskazówki jak
    to poprawić (zawsze pisałem z czytnika poczty, nigdy za pomocą www). Można gdzieś
    potestować format wysyłanych wiadomości?
    Do meritum...

    Prawdopodobnie będę potrzebował małego auta na dojazdy do pracy, 25km w jedną stronę,
    można uznać że tylko trasa z dobrą jakością nawierzchni (po drodze chyba tylko jedno
    skrzyżowanie ze światłami). Budżet wstępnie 10kPLN. Coś z segmentu B, tanie w
    zakupie, względnie tanie w eksploatacji, bez grubszych, drogich w usunięciu
    problemów. Jeśli ma mieć znane problemy, to wolałbym takie które przeciętny kierowca
    ma szanse wyłapać w trakcie normalnej eksploatacji i mieć czas kilku dni na
    odstawienie auta do warsztatu niż takie, które ot, tak unieruchamiają auto.
    Z wyposażenia chciałbym centralny zamek, wspomaganie kierownicy, ABS, klimatyzację,
    zestaw głośnomówiący obsługujący jednocześnie dwa telefony (służbowy i prywatny).

    Nie interesuje mnie wielkość bagażnika, ilość miejsca z tyłu (awaryjnie kilka razy w
    roku pojadą nim dwie osoby dorosłe plus dwójka dzieci z tyłu, jeśli główne auto
    zaniemoże), osiągi, wygląd, kolor, prestiż itp.
    Silnik prosty, benzynowy (choć raczej 4 niż 3 cylindrowy), o małej pojemności i mocy,
    bez automatu, 4x4, jakichś DPFów, dwumas, turbo, kompresorów, itd. Dobrze by było,
    aby całkowita długość nie przekraczała 400cm (będzie problem w garażu).
    Interesuje mnie auto bez większych przygód, o które ktoś dbał.

    Wstępnie wytypowałem Mazdę 2, Forda Fusion, Toyotę Yaris, Hondę Jazz. Ewentualnie z
    segmentu C, ale raczej tylko hatchbacki - Corolla, Civic, Focus.

    Jakichś wersji (szczególnie silnikowych) powinienem unikać?
    Może jakieś inne auto?
    A Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107?

    Szukam głównie aut z Bydgoszczy i okolic, może ktoś widział, ktoś wie...?

    Przy okazji ile kosztuje OC w takim autku przy max. zniżkach? 400zł?

    Z poważaniem,
    Maciej Loret

  • 2. Data: 2015-07-06 08:58:54
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-07-05 o 20:33, m...@g...com pisze:
    > Witam,

    [ciach]
    > Przy okazji ile kosztuje OC w takim autku przy max. zniżkach? 400zł?
    >
    > Z poważaniem,
    > Maciej Loret

    Peugeot 206 1.4Pb lub może 1,4HDI (dobry, trwały i ekonomiczny
    dieselek). Citroen C3 (silniki j. w.)??
    Za 10kPLN będzie auto młode, często salonowe z pełną historią.
    Do tego dość trwałe, dobrze zabezpieczone antykorozyjnie.
    OC, Będzie poniżej 400PLN. Żona ma Xsarę 1,4HDI i płaci nieco ponad
    300PLN...

  • 3. Data: 2015-07-06 18:04:22
    Od: Skolmi <k...@g...com>

    > Wstępnie wytypowałem Mazdę 2, Forda Fusion, Toyotę Yaris, Hondę Jazz.

    Typy doskonałe, niestety na rynku ciężko o coś sensownego.
    Największe szanse na poleasingowe (nie bałbym się) Yarisy i Fusiony.

  • 4. Data: 2015-07-06 18:43:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    są na świecie cytrynki i peugeoty z silnikiem RHY które nie mają fapa
    dfp dwumasy a turbo niema zmiennej geometrii i w zasadzie nie pada, a
    jak padnie to można samemu nawet wymienić. Jakby Ci się udało siebie
    przekonać do Diesla, to kup takie coś tanio, wyremontuj i będziesz
    śmigał dłuuuugo.
    ToMasz

  • 5. Data: 2015-07-06 21:02:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > do Diesla, to kup takie coś tanio, wyremontuj i będziesz śmigał dłuuuugo.

    Jakby co, to mój młody sprzedaje taką 206, już z włożoną w nią dużo kasą
    (40% wartości).