  • 41. Data: 2018-10-12 21:13:34
    Temat: Re: [NTG] Re: [OT] Re: Mały dobry .
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2018 15:33:14 +0200, Akarm napisał(a):

    > Zacznijmy od tego, że nie pisałem nigdy jakoby słowo "galeria" miało
    > tylko jedno znaczenie. Dość wyraźnie (przynajmniej dla ludzi czytających
    > ze zrozumieniem) napisałem, że prostaczkom "galeria" kojarzy się
    > wyłącznie z centrami handlowymi, w których galerii nie uświadczysz żadnej.

    Czas ci sie zatrzymal. A slowo "galeria" zdobylo nowe znaczenie, ktore
    trzeba wpisac w slowniki.

    > Naturalne jest, że jeśli wybieram się do galerii, to chodzi o sztukę.
    > Przecież, gdybym miał na myśli miejsce w teatrze, to i tak wybierałbym
    > się do teatru.

    Ale mogles sie tam wybrac na wiec wyborczy i gdzie tu sztuka ?

    > Jeśli miałbym chęć na zakupy w "krytym pasażu o
    > przeznaczeniu handlowym, łączącym dwie ulice" to wybierałbym się na
    > zakupy, ewentualnie do centrum handlowego, ale nie do galerii!

    Na zakupy do galerii. Albo na zakupy w galerii.
    A nawet po zakupy do galerii.

    > Z porównaniami nie bardzo trafiłeś. To tak, jakby ktoś idąc do kościoła,
    > mówił że idzie na pieśni.

    A czemu nie ?

    >Pewnie w definicji pieśni też jest pieśń kościelna.

    A musi byc koscielna ?

    J.

  • 42. Data: 2018-10-12 21:32:20
    Temat: Re: [OT] Re: Mały dobry .
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 10:05, Adam pisze:

    > Jak nie ma znaczenia?

    Skoro ma znaczenie deklinacja to jak będzie brzmiał "Odpierdolnik"? ;)

    > Przecież takie błędy aż kłują po oczach!

    Jak coś może "kłuć po oczach" zamiast "kłuć w oczy"? :)

    Dajcie spokój panowie poloniści. Najprostsza metoda to nie czytać.

  • 43. Data: 2018-10-12 23:38:45
    Temat: Re: [OT] Re: Mały dobry rejestrator
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-11 o 22:44, Akarm pisze:

    > Powtórzę jeden z moich ostatnich wpisów.

    I słusznie. Popieram inicjatywę. Oczywiście chodziło o "jakichś". Na
    swoje usprawiedliwienie zwale winę na słownik - prawy klik na błędzie i
    niewłaściwy wypór z listy. Sorki.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 44. Data: 2018-10-13 00:10:50
    Temat: Re: Mały dobry rejestrator
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Zszedlem do samochodu zeby zobaczyc co za kamerki mam. Na obudowie
    > wydrukowane forever i nic wiecej. Z piec lat temu kupilem w makro po
    > 35 albo 39 zlotych dwie sztuki. Zalozylem jakies stare karty o
    > pojemnosci takiej ze z pol godziny kamerki w rozdzielczosci 640x480
    > nagrywaja.

    No i tu kiszka... 640 to za mało. Jeśli kamera ma kąt widzenia np. 140
    stopni, to każdy piksel jest na wagę złota bo inaczej tablice widzisz
    tylko gdy ktoś przyłoży je do obiektywu.

    > Niby w 720 tez nagrywa ale robi to z szybkoscia nie
    > wieksza niz 10 klatek na sekunde. W 640 jest w miare plynnie. Obraz
    > jest zdecydowanie lepszy niz kamerki z linku jaki dales.

    Właśnie tę tendencję zauważam nie tylko w kamerkach samochodowych. Im
    nowsze tym gorsze + kupa niepotrzebnych funkcji.

    > Szalu nie
    > robi ale to nie jest kamera do nagrywania Bondow. Wada kamerki byl
    > waski obiektyw.

    Rzecz dyskusyjna: szeroki kąt to duży obszar widzenia i wymagana duża
    rozdzielczość by obraz był użyteczny. A jak jest duża rozdzielczość to i
    duży szum więc producenci zmniejszają czułość. W efekcie w nocy jest czarno.

    Wąski kąt to dobra rozpoznawalność tablic rejestracyjnych w stosunkowo
    dużym zakresie odległości ale... nie widać bezpośredniego otoczenia.

    > Akumulatora
    > wystarcza na jakies trzy godziny po wylaczeniu.

    Nieźle, w tych nowych 20 minut jest wyczynem.

    > Przednia podlaczona
    > za stacyjka. Nie pamietam kiedy otwieralem ekranik zeby zobaczyc czy
    > nagrywa. Uwazam ze do samochodu nic wiecej nie jest potrzebne niz
    > kamerki jakie mam.

    Jeśli widzisz tablice rejestracyjne w czasie jazdy w różnych warunkach,
    to ok. Ale opisujesz tu historię rejestratorów. Nowe kamery bywają dużo
    gorsze.

    > Uwazam ze wydawanie pieniedzy
    > na drozsze kamerki niz mam to wyrzucanie pieniedzy.

    Tu się nie zgodzę - wraz w ceną kamery rośnie prawdopodobieństwo
    kupienia czegoś sensownego. Nie oznacza to, że wydając fortunę kupisz
    dobry sprzęt. Ja się trochę wpakowałem w markę MiVue za 1200zł.

    > Kazda najtansza kamerka
    > jest lepsza niz brak kamerki.

    Z wyjątkiem poniższego nie zgadzam się. Na rynku jest dużo szmelcu jak
    na pokazanym filmie. Po co mi kamera, która nie zarejestruje tablic
    rejestracyjnych? Jedynie w wyjątkowych sytuacjach taki zapis może się
    przydać. Trup na jezdni, auto zatrzymane i filmuje akcję. To jakieś
    ekstrema.

    > Do tego nie wlaczona najgorsza kamerka
    > w pewnych sytuacjach dziala tak samo jak najdrozsza wlaczona.

    Tu się zgadzam.

    > Jak na
    > dzisiejsze czasy to te moje kamerki sa troche duze.

    Niestety tak być musi. Przetwornik kamery im większy (wymiarowo) tym
    lepszy w danej rozdzielczości. Kłopot jest inny. Duża kamera nie oznacza
    dużego przetwornika. Zazwyczaj wielkość narzuca elektronika + akumulator
    a przetwornik jest pici pici, z którego nie da się wykrzesać dobrego
    obrazu.

    > W masterze tylna
    > jest wbudowana w tylne drzwi a z przodu jest w kabinie na tyle duzo
    > miejsca i szyba jest tak duza ze jest dla mnie niewidoczna. Jesli
    > mialbym bawic sie w nowa kamerke do osobowego to bym kupil wbudowana
    > w lusterko, o ile byla by opcja podmiany lusterka.

    We współczesnych autach w lusterku może być mnóstwo elektroniki. U mnie
    np. znajduje się czujnik światła zewnętrznego, czujnik światła
    wewnętrznego, czujnik temperatury a lusterko jest przyciemniane
    elektronicznie. Gdybym zainstalował taki wynalazek, to kupę elementów
    systemu bym zakłócił. Jak dla mnie powinno być tak, że auta fabrycznie
    wyposażone są w wideorejestratory 360 stopni. Sęk w tym, że jakieś głąby
    w niektórych krajach zabraniają ich używania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 45. Data: 2018-10-13 00:15:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-12 o 10:08, Adam pisze:

    > To może sprawdź, ile na Internecie jest informacji o klonach, podróbkach
    > i podróbkach podróbek tejże kamery, oraz po czym je poznać. A potem
    > obejrzyj nagrania z prawdziwej G1W.

    Nie zajmuję się prowadzeniem statystyk. Zadałem pytania. Podaj link do
    prawdziwych nagrań, bo ja nie potrafię ocenić czy dane nagranie pochodzi
    z prawdziwej G1W czy z podróby. Interesują mnie nagrania z każdych
    innych warunków atmosferycznych niż idealne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 46. Data: 2018-10-13 00:45:52
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-13 o 00:10, Marek S pisze:

    > Tu się nie zgodzę - wraz w ceną kamery rośnie prawdopodobieństwo
    > kupienia czegoś sensownego. Nie oznacza to, że wydając fortunę kupisz
    > dobry sprzęt. Ja się trochę wpakowałem w markę MiVue za 1200zł.

    Ja kiedyś (po wypadku motocyklowym, kiedy samochód zawracał z prawego
    pasa) kupiłem dobrej jakości kamerki GoPro. Wydawało mi się, że
    potrzebuję odczytywać numery rejestracyjne w nocy i z daleka.
    Niepotrzebnie.
    Najważniejsze jest, żeby kamerki nagrywały w pętli i miały długi czas
    pracy. No i żeby to nie był kompletny szajs.
    Dobrej jakości kamera przydaje się tylko przy kręceniu filmów, do
    rejestracji "na wszelki wypadek" to przerost formy nad treścią.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 47. Data: 2018-10-13 01:58:28
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 23:38, Marek S pisze:

    > Oczywiście chodziło o "jakichś".

    Kiedyś sam zacząłem pisać "jakiś" zamiast "jakichś", prawdopodobnie pod
    wpływem tekstów czytanych w sieci. Aż dotąd się wstydzę.
    Następstwem były moje próby uświadamiania innym tego częstego błędu. Ale
    mało skuteczne, pewnie zbyt delikatne. :( Przypuszczam, że niewielu
    czytających zwracało uwagę na zestawienie podane przeze mnie w
    prawidłowej formie, np. "jakiś gość może szukać jakichś reflektorów" -
    jeśli ktoś napisał, że szuka "jakiś reflektorów". Zatem zacząłem
    prowadzić radykalniejszą krucjatę, coś w rodzaju pozytywistycznej nauki
    u podstaw.
    Cieszę się, że polszczyzna może dzięki temu choć trochę zyskać. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 48. Data: 2018-10-13 02:14:16
    Od: "Olkorad" <j...@o...pl>

    > Kiedyś sam zacząłem pisać "jakiś" zamiast "jakichś", prawdopodobnie pod
    > wpływem tekstów czytanych w sieci. Aż dotąd się wstydzę.
    > --
    > Akarm

    Z jezyka robisz religię i chcesz byc kapłanem tej religii,
    bo masz potrzebę dominowania.

    Język ma być zrozumiały. Nie ma znaczenia
    czy ktoś napisze "buk", albo "bók" ; "grzebień",
    albo "gżebień" ; "wujek", albo "wójek".

  • 49. Data: 2018-10-13 02:26:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-13 o 02:14, Olkorad pisze:

    > Język ma być zrozumiały.

    Tak jest!
    I w tym celu należy stosować formy przyjęte i rozumiane przez większość.

    > Nie ma znaczenia
    > czy ktoś napisze "buk", albo "bók" ; "grzebień",
    > albo "gżebień" ; "wujek", albo "wójek".

    Ma znaczenie.
    Matoł tego nie pojmie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 50. Data: 2018-10-13 04:09:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polska wolny kraj. Mozesz kupic 4k za 5000 i kazac sobie zamontowc. Mnie wystarcza
    tania nagrywajaca 640x480 i dla nie nie jest za malo. Kamerka w samochodzie ma robic
    za dupochron a nie sluzyc do upamietniani pejzazy. Byl film jak samochod zjechal i
    przerysowal inny. W przypadku gdyby ten co przerysowal polecial na policje i glosil
    ze to on zostal przerysowany to nawet kiepski obraz z kamerki pozwoli sie wybronic.
    Wybiegl jakis palant na przejsciu i dostal strzala to sie mozna wybronic i udowodnic
    ze bylo inaczej niz on powiedzial. Uwazam ze nie masz racji twierdzac ze musi byc
    drozsza od moich. Ale jak wczesniej napisalem Polska wolny kraj i mozesz miec swoje
    nawet bledne zdanie.