  • 101. Data: 2018-10-17 00:20:03
    Temat: Re: Mały dobry rejestrator
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-17 o 00:13, Marek S pisze:

    > Ambiwalentne ...

    Czy mógłbyś nam to jakoś wyjaśnić?

  • 102. Data: 2018-10-17 01:38:04
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-17 o 00:20, kk pisze:

    > Czy mógłbyś nam to jakoś wyjaśnić?

    Już wyjaśniałem pokazując przykłady. Tak na szybko, co mi do głowy
    przychodzi - na minus:

    1. Totalnie rozjechany balans bieli o wieczorowej porze. Wszystko staje
    się granatowe.

    2. Grube białe obwódki wokół przedmiotów w w/w warunkach.

    Obie te rzeczy powodują, że ciężko rozczytać tablice rejestracyjne dla
    poruszających się pojazdów lub wręcz jest to niemożliwe.

    3. Do tego kiepski system ładowania akumulatora. Po pół roku używania
    przestaje działać i wymaga wymiany. Przypuszczalnie brak zabezpieczenia
    przed przeładowaniem.

    4. Wszelkie bajery w postaci kontroli pasa ruchu czy też "zaspania" gdy
    inne pojazdy ruszyły są o kant tyłka rozbić. Ale to akurat chyba w
    żadnej kamerze nie działa poprawnie.

    5. WiFi + aplikacja na telefon to pomyłka. Pobieranie filmów w ten
    sposób trwa wieki. Jeśli ktoś pogrzebie trochę w sieci, to znajdzie
    aplikacje do łączenia się z kamerą innym protokołem (http zamiast smb
    oferowanego w firmowej aplikacji). Wtedy pobieranie przyspiesza 8-10x.
    No ale to rozwiązanie dla informatyków.

    Oczywiście są też plusy:

    1. Dokładny GPS - pozycja auta dodawana jest do filmów. Przy pomocy
    aplikacji można ustalić dokładnie miejsce zdarzenia. Istotne w przypadku
    gdy rejestrujemy niebezpieczne zdarzenia innych uczestników ruchu.

    2. Synchroniczna rejestracja obrazu tył/przód.

    3. Dobra jakość rejestracji obrazu w nocy.

    4. Ostrzeganie przed stacjonarnymi radarami + rejestratorami wykroczeń
    na skrzyżowaniach, bieżąca aktualizacja bazy.

    5. Ergonomia przycisków. Czasem kamery mają je po bokach i nie wiadomo
    do czego każdy z nich służy bez przypatrywania się symbolom naniesionym
    na te przyciski. Tu zabezpieczenie nagrania jest na froncie kamery. Nie
    trzeba się zastanawiać. Pozostałe przyciski, do obsługi na postoju,
    mają opis funkcjonalności na wyświetlaczu.

    6. Ostrość obrazu oraz 60 klatek/s w HD. To drugie oceniam za jako hit
    bo klatki są mało poruszone.

    7. Możliwość stosowania relatywnie dużych pamięci, co przy wysokim fps
    przy hd ma znaczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 103. Data: 2018-10-17 08:32:49
    Od: p...@g...com

    --Jesli cie nie stac na kupienie kamerki za 40pln albo uwazasz ze nie nagra materialu
    dobrze i tylko taka za 600pln to potrafi to juz Twoja sprawa.

    za 40 zeta to kupisz u chinczyka FHD (Novatek 96220) a za 600 zeta to juz zestaw duo
    z gps np wspomniane Viofo 129

    --A jak Zenek napisal, dzis wystarczy atrape wiezc i pokazac palcem na nia winnemu
    przy policji aby mu nogi zmiekly.

    no chyba ze winny spierdoli a zostanie po nim nagranie o kiepskiej jakosci z ktorego
    nic nie idzie odczytac :-)

    PS
    FHD to juz od dawna standard a Novatek 96660 to juz 4k za 250 zeta

    https://www.ebay.de/itm/2160P-Autokamera-4K-Dashcam-
    unterstutzt-Zweikamerasyetem-mit-GPS-WIFI-AZDOME/263
    993780248?hash=item3d77416818:g:bOgAAOSw89JbdTxR

  • 104. Data: 2018-10-17 11:37:39
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-10-17 o 08:32, p...@g...com pisze:
> [...]
    unterstutzt-Zweikamerasyetem-mit-GPS-WIFI-AZDOME/263
    993780248?hash=item3d77416818:g:bOgAAOSw89JbdTxR

    Na Ali za $65-$70
    Niezła cena za kamerkę 4k z WiFi i GPS + tylna 480P.

    Ciekawe ile to jest faktycznie warte.
    Może mają też wersję z kondensatorem.
    Dzięki za namiar.

    Pozdrawiam

  • 105. Data: 2018-10-17 21:39:06
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-17 o 01:38, Marek S pisze:

    > Już wyjaśniałem pokazując przykłady. Tak na szybko, co mi do głowy
    > przychodzi - na minus:

    Chodziło mi o słowo "ambiwalentne", ale ok, poniższy opis ma sens :-)

> [...]
    >
    > 4. Ostrzeganie przed stacjonarnymi radarami + rejestratorami wykroczeń
    > na skrzyżowaniach, bieżąca aktualizacja bazy.

    W rejestratorze? Nie bardzo widzę sens.

> [...]
    > bo klatki są mało poruszone.
    >
    > 7. Możliwość stosowania relatywnie dużych pamięci, co przy wysokim fps

    Aha

  • 106. Data: 2018-10-17 23:34:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-17 o 21:39, kk pisze:

    > W rejestratorze? Nie bardzo widzę sens.

    Jest to obecnie dość popularna funkcjonalność w rejestratorach. A czy ma
    sens? Jeśli ktoś Yanosika nie używa, to się przydaje. Zresztą Yanosik
    przestał ostrzegać o rejestratorach wykroczeń na światłach, przynajmniej
    w mojej okolicy. Być może dlatego, że łatwo wywinąć się z takich
    mandatów więc przestano je rozsyłać? Cholera wie...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 107. Data: 2018-10-18 11:05:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 października 2018 23:34:15 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
    > . Być może dlatego, że łatwo wywinąć się z takich
    > mandatów

    Rozwiń proszę

  • 108. Data: 2018-10-18 17:36:15
    Od: Marek S <p...@s...com>