  • 31. Data: 2009-01-10 22:31:44
    Temat: Re: Mam pomysł na oswietlenie sufitu
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 9, 8:27 pm, Jerry1111
    <j...@w...pl.pl.wp> wrote:

    > Bo ja wiem? Bez problemu odrozniam 630nm od 660nm i 440nm od 460nm.

    Ale nie odroznisz np. lasera 660nm (swiatla monochromatycznego) od
    rownowaznej mu mieszanki prazkow RGB...

    --
    Marek Lewandowski

  • 32. Data: 2009-01-11 08:31:10
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Marek Lewandowski pisze:

    > Ale nie odroznisz np. lasera 660nm (swiatla monochromatycznego) od
    > rownowaznej mu mieszanki prazkow RGB...

    Tak trochę teoretyzując - co oznacza "równoważna mu mieszanka prążków
    RGB"? Poszczególni ludzie mają rożne rozkłady czułości na "kanałach RGB"
    (ekstrema: daltoniści, nieco mniej ekstremalnie - wyniki testów z
    "wykropkowanymi" cyframi). Co oznacza że twoja "mieszanka równoważna"
    dla niego równoważna nie będzie - w zasadzie każdy musiałby sam sobie
    taką mieszankę dobierać co trochę bez sensu jest :)
    Pozdrawiam
    GRG

  • 33. Data: 2009-01-11 13:34:56
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Marek Lewandowski wrote:

    > Ale nie odroznisz np. lasera 660nm (swiatla monochromatycznego) od
    > rownowaznej mu mieszanki prazkow RGB...

    Wiedzac ze to laser i oczekujac 'speckle' to odroznie. Mieszanka RGB -
    hmm, musialoby byc cos dluzszego niz 660nm w skladowej, a o to nielatwo
    i juz sie ciemne dla oka zacznie robic. Jakby cos zmieszac i pominac
    speckle - pewnie bym nie odroznil.

    --
    Jerry1111