  • 1. Data: 2017-03-01 02:23:26
    Temat: Marketing & sciema ?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Witam

    Jako, że żonie okresowo niedomaga akumulator w autku,
    (IMO bilans ujemny przy jej stylu jazdy na krotkich odcinkach)
    a jest kłopot "logistyczny" z podłaczeniem do ładowarki sieciowej,
    zainteresowalem sie tematem "kieszonkowych" jump-starterów
    /silniczek benzyna 1,2 - wiec raczej chyba cudów nie potrzeba/

    I tak np. ostatnio Gocleaver wprowadzil do sprzedazy powerbank
    z mozliwoscia rozruchu auta. Wycenii toto na 199zl
    i podają że wewnątrz siedzi akumulator 8000 mAh (200A rozruch/350A peak)

    Tu pojawia się moja wątpliwość, gdyż w "chińskich" sklepach
    za sam pakiet LiPo 4s 14,8V, 5000 mAh (65C)
    wołają sobie ponad 200 zeta ;)
    A gdzie reszta ? Obudowa, kabelki, ładowarka, siakas elektronika,
    że już nie wspomnę o innych kosztach...

    Nie wątpię, że za pomocą takiego cudaka można zakręcić rozrusznikiem
    tylko coś mi trochę nie pasują podawane parametry urządzeń w stosunku do
    cen.

    Czy coś koledzy mogą doradzić, odnośnie sprzęta do "awaryjnego"
    odpalenia autka dla mojej żonki ?

    Ps.
    Pomijam, że widziałem już w opisach innych "markowych" urządzeń
    np. 18000 mAh :) - a na zdjęciu "z sekcji zwłok" pakiet 3Ah ;)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-03-01 03:03:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najpierw pojechal bym do elektryka zeby sprawdzil czy ladowanie w normie. Jestem
    mistrzem krotkich jazd. Dzisiaj zrobilem z dwa kilometry. I dwa razy odpalalem. Z tym
    ze ten pierwszy raz byl po dwudziestu dniach nie jezdzenia. A jak wtedy jechalem to
    zrobilem z piec kilometrow i trzy razy odpalalem. I jakos ujemnego bilansu nie
    odczuwam.

  • 3. Data: 2017-03-01 08:08:43
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Najpierw pojechal bym do elektryka zeby sprawdzil czy ladowanie w normie.

    Autko technicznie jest OK. Poza tym że robi b.krótkie odcinki
    to jeszcze stoi często po kilka dni na parkingu nie używane.

    Akumulator ma 5 lat - tyle co autko.
    Moja fabryczna bateria wytrzymała 11...
    - ale ponoć już takich nie robią ;)

    Na dodatek prawdopodobnie jest zasiarczony przy tym reżimie pracy
    i jego pojemność dość okrojona.
    Pewnie wystarczyłoby go raz w miesiącu wyjąc i doładować ... ale jest to
    upierdliwe jak się nie ma warunków.

    ~ 3 tyg. temu żonka utknęła wieczorem
    w mniej uczęszczanej części miasta, i pomimo że miała kable,
    żaden "gentelmen" się nie zatrzymał by pomóc :]

    No ale pytałem o "kieszonkowe" awaryjne urządzenie rozruchowe
    a nie o stan techniczny auta ;)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-03-01 08:34:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >peak)

    >Tu pojawia się moja wątpliwość, gdyż w "chińskich" sklepach
    >za sam pakiet LiPo 4s 14,8V, 5000 mAh (65C)

    kup milion ...

    >Nie wątpię, że za pomocą takiego cudaka można zakręcić rozrusznikiem

    Ja tam watpie ... ale sa filmy na YT ... sponsorowane ?

    >tylko coś mi trochę nie pasują podawane parametry urządzeń w stosunku
    >do cen.

    Tylko tyle ? Drobiazg, inni znacznie wiecej naciagaja.
    Albo klamia w zywe oczy.
    Np ogniwo 18650 - markowi producenci raczej nie przekraczaja 2.5Ah,
    a na allegro - 6.8, 7.2, bez Kozery powiem 9.9, albo 10.8 czy 12.

    A w srodku ... w obudowie 18650 mniejsze ogniwo i piasek :-)

    >Pomijam, że widziałem już w opisach innych "markowych" urządzeń
    >np. 18000 mAh :) - a na zdjęciu "z sekcji zwłok" pakiet 3Ah ;)

    Oni tak jakos licza - 4 ogniwa 3Ah polaczone szeregowo - czyli 12Ah.
    Do pewnego stopnia uzasadnione - jak odbierasz prad z USB, to starczy
    na dlugo :-)
    No i nie bedziesz narzekal, ze 3A kosztuje 200 zl, podczas gdy inni
    sprzedaja taki powerbank za 12.99 zl :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-03-01 09:00:03
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-01 o 02:23, Waldek pisze:
    > I tak np. ostatnio Gocleaver wprowadzil do sprzedazy powerbank
    > z mozliwoscia rozruchu auta. Wycenii toto na 199zl

    Dołóż 100zł i kup nowy akumulator.

  • 6. Data: 2017-03-01 09:07:45
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-03-01 02:23, Waldek wrote:
    > Witam
    >
    > Jako, że żonie okresowo niedomaga akumulator w autku,
    > (IMO bilans ujemny przy jej stylu jazdy na krotkich odcinkach)

    200A przez 10s to jest 20A przez 100s. Który alternator temu nie podoła.
    Stawiam na uszkodzony obwód ładowania / luźny pasek / za niskie napięcie
    regulatora lub za duży prąd postojowy.

    Niskie napięcie łądowania jest zdradliwe, bo niby wszystko jest ok
    według producenta/serwisu, tylko napięcie < 14.2V jest po prostu
    niewystarczające dla utrzymania dobrej kondycji akumulatora. Można
    spotkać regulatory dające 13.8V. Praktycznie każdy aku należycie
    traktowany od nowości wytrzymuje co najmniej 8 lat. Onegdaj w fiacie
    125p ustawiałem na miejską zimę 14.5V (lato 14.2V - 14.3V) i aku 10 lat
    śmigał.

  • 7. Data: 2017-03-01 10:58:47
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 1 marca 2017 09:07:49 UTC+1 użytkownik Pcimol napisał:

> [...]
    > traktowany od nowości wytrzymuje co najmniej 8 lat. Onegdaj w fiacie
    > 125p ustawiałem na miejską zimę 14.5V (lato 14.2V - 14.3V) i aku 10 lat

    Z tym to ostatnio jest różnie.
    W jednym aucie (diesel) aku padło po około 6-7 latach.
    Jak wymieniałem to fachowce mówili że 5lat to juz koniec zycia...

    W drugim aucie aku dożył 10 lat (fordowski silver calcium z 2006r). Ta zime przeżył
    ale auto juz ciężko kręciło rozrusznikiem.

    Alternatywą są supercapy.

    Czytałem o gostku który se je wsadził i korzystał i nawet dużego samorozładowania nie
    miały...

    http://laserhacker.com/?p=110

  • 8. Data: 2017-03-01 11:10:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-03-01 02:23, Waldek wrote:

    >200A przez 10s to jest 20A przez 100s. Który alternator temu nie
    >podoła.

    No, jeszcze kwestia czy akumulator te 20A przyjmie.
    Rozladowany powinien ... Ale alternator jak auto stoi na swiatlach, to
    z pradem moze byc cienko.

    Wez jeszcze pobor pradu jalowy - 20mA w dobe uzbiera 0.5Ah, auto stoi
    3 dni, to trzeba uzupelnic 1.5Ah,
    5A przez 20 minut ... z zona jedzie 10 minut, z czego 6 minut na
    jalowym biegu :-)

> [...]
    >według producenta/serwisu, tylko napięcie < 14.2V jest po prostu
    >niewystarczające dla utrzymania dobrej kondycji akumulatora. Można

    Coraz czestsze w samochodach.
    Moze jednak 13.8V utrzymuje dobra kondycje, a 14.3 niszczy akumulator
    ? :-)

  • 9. Data: 2017-03-01 11:19:46
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-01 o 10:58, s...@g...com pisze:

    > W drugim aucie aku dożył 10 lat (fordowski silver calcium z 2006r). Ta zime przeżył
    ale auto juz ciężko kręciło rozrusznikiem.

    W moim starym f.escorcie oryginalny motocraft 65Ah przezył 11 lat
    - i był to rekord w mojej wieloletniej historii motoryzacyjnej

    > Alternatywą są supercapy.

    Widziałem też takie cóś do rozruchu ... ale drogie >700 zł
    Nie wiem ile toto może mieć Faradów ? :)
    wg. opisu potrzebuje dostepu do min. 5V na baterii aby się naładować
    - zapewne z wew. przetwornicy

  • 10. Data: 2017-03-01 11:38:44
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-01 o 11:10, J.F. pisze:

    > No, jeszcze kwestia czy akumulator te 20A przyjmie.

    Oj chyba nie przyjmie :) przynajmniej z 14,2V jakie oferuje alternator
    - sprawdzone podczas procesu ładowania w domu ;)
    Spodziewam się że ma obecnie max. 50% nominalnej pojemności
    i na dodatek pewnie jest zasiarczony.

    Generalnie aku daje jeszcze rade, ale srednio raz na kwartał
    nie udaje się żonce odpalić autka - dlatego pomyślałem o jakiejś
    alternatywnej a mało klopotliwej metodzie rozruchu

    > Wez jeszcze pobor pradu jalowy - 20mA w dobe uzbiera 0.5Ah, auto stoi 3
    > dni, to trzeba uzupelnic 1.5Ah,
    > 5A przez 20 minut ... z zona jedzie 10 minut, z czego 6 minut na jalowym
    > biegu :-)

    Jest dokladnie tak jak piszesz - IMO nawet jak wsadze nowa baterie
    to tez dlugo zapewne nie pociagnie bez "doładowywania konserwujacego" ;)