  • 1. Data: 2017-02-27 20:45:01
    Temat: PoE x2 na switchach
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Mam problem, pytałem na p.c.sieci, ale ciszą. Nie wiedzą, albo grupa
    zdycha, a może mnie nie lubią ;)

    Mam switche (2 sztuki) z POE na pokładzie i do nich wpięte hosty
    korzystające z tej funkcji. Potrzebuję połączyć switche razem. Czy mogę
    wprost patchkordem, czy też jest to proszenie się o kłopoty?
    Mam spięte POE ze zwykłym i tam problemu nie ma, ale 2x POE boję się tak
    w ciemno.

    Ktoś wie?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2017-02-27 23:29:17
    Temat: Re: PoE x2 na switchach
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2017-02-27 o 20:45, Irek.N. pisze:

    > Mam switche (2 sztuki) z POE na pokładzie i do nich wpięte hosty
    > korzystające z tej funkcji. Potrzebuję połączyć switche razem. Czy mogę
    > wprost patchkordem, czy też jest to proszenie się o kłopoty?

    Skorzystaj z portów uplink jeśli są albo wyłącz PoE na portach których
    chcesz użyć.
    Myślę, że połączenie bezpośrednio dwóch zasilaczy może prowadzić do
    kłopotów.

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2017-02-28 00:35:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> wrote:

    > Mam problem, pytałem na p.c.sieci, ale ciszą. Nie wiedzą, albo grupa
    > zdycha, a może mnie nie lubią ;)

    Albo Cie nie widza, bo piszesz z aioe :) Swego czasu niektore serwery
    wycinaly posty stamtad, nie wiem czy nadal tego nie robia.

> [...]
    > wprost patchkordem, czy też jest to proszenie się o kłopoty?
    > Mam spięte POE ze zwykłym i tam problemu nie ma, ale 2x POE boję się tak

    Nie mam doswiadczenia ze switchami z POE, moze one robia jakies sztuczki,
    zeby bylo to mozliwe. Jesli nie robia, to poplynie tym patchcordem prad
    wyrownawczy. Czy duzy - jesli nieograniczany przez switche, to moze byc
    duzy...

    Ogolnie jesli w instrukcjach do switchy nie zezwalaja na to explicite, to
    bym nie ryzykowal.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2017-02-28 09:14:11
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-02-28 o 00:35, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > duzy...
    >
    > Ogolnie jesli w instrukcjach do switchy nie zezwalaja na to explicite, to

    Co to za switche ?
    Np Cisco najpierw sprawdza co jest podłączone do portu i dopiero potem
    włącza PoE lub nie.
    Jeżeli to jakieś proste switche które nie negocjują PoE to faktycznie
    należałoby to sprawdzić, a dla bezpieczeństwa wyłączyć w konfiguracji

  • 5. Data: 2017-02-28 10:45:19
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-02-28 o 09:14, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > Jeżeli to jakieś proste switche które nie negocjują PoE to faktycznie
    > należałoby to sprawdzić, a dla bezpieczeństwa wyłączyć w konfiguracji

    Nie tylko Cisco, każdy switch PoE zgodny ze standardem sprawdza co ma
    podłączone i ni poda zasilania dopóki urządzenie poprawnie nie powie
    czego chce. Kłopot taki, że jak się takie dwie detekcje spotkają to może
    z tego wyjść niezły miszmasz.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2017-02-28 12:01:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > mogę wprost patchkordem, czy też jest to proszenie się o kłopoty?
    > Mam spięte POE ze zwykłym i tam problemu nie ma, ale 2x POE boję się

    Sprawdź opcje wyłączenia albo "amputuj" dodatkowe żyły zasilające.

    http://www.pcstudio.com.pl/pogotowie-komputerowe-tar
    chomin/258-schemat-podlaczenia-rj45

    Transmisja odbywa się parami: pomarańczowy + pomarańczowo-biały oraz
    zielony + zielono-biały.

    Zasilanie zaś: niebieski + niebiesko biały oraz brązowy + brązowo-biały.

  • 7. Data: 2017-02-28 12:16:31
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-02-28 o 12:01, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > zielony + zielono-biały.
    >
    > Zasilanie zaś: niebieski + niebiesko biały oraz brązowy + brązowo-biały.

    Niestety takie proste to to nie jest. Zasilanie może być na wszystkich
    parach. To zależy od switcha. W najstarszych tak rzeczywiście było, ale
    już przy gigabicie tak się nie da.

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2017-02-28 15:08:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> wrote:

    > Niestety takie proste to to nie jest. Zasilanie może być na wszystkich
    > parach. To zależy od switcha. W najstarszych tak rzeczywiście było, ale
    > już przy gigabicie tak się nie da.

    Tzn. puszcza DC (zasilanie) i moduluje to AC (transmisją)? Separacja,
    która jest obowiązkowa w Ethernecie, też wtedy występuje (jakaś
    przetworniczka DC/DC do zasilania)?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 9. Data: 2017-02-28 15:11:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, February 28, 2017, 3:08:30 PM, you wrote:

    > Tzn. puszcza DC (zasilanie) i moduluje to AC (transmisją)? Separacja,
    > która jest obowiązkowa w Ethernecie, też wtedy występuje (jakaś
    > przetworniczka DC/DC do zasilania)?

    Zasilanie leci fantomowo, izolacja powinna być zapewniona
    przetwornicą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2017-02-28 15:29:37
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-02-28 o 10:45, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > podłączone i ni poda zasilania dopóki urządzenie poprawnie nie powie
    > czego chce. Kłopot taki, że jak się takie dwie detekcje spotkają to może

    Trochę tych rodzajów PoE jest. Dlatego lepiej przed połączeniem portów
    wyłączyć PoE w konfiguracji przełączników. Pytanie tylko czy się da.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet#No
    n-standard_implementations