    From: ń <ń@ń.ń>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Marsjanie nas atakują przez HDMI?
    Date: Fri, 27 Apr 2018 09:40:00 +0200

    2-3 lata walczyłem ze słabnącym sygnałem DVB-Sat w domu. Sygnał raz był, raz nie
    było, losowo, próbowałem znaleźć jakiś 'pattern', nic z tego.
    Ale dzisiaj szczena mi opadła.

    Z dachu udzie kabel zbiorczy DVB-T + DVB-Sat przez jakieś wzmacniacze i multiswitche
    po drodze, w domu rozdzielacz sygnału (spliter) na DVB-Sat i DVB-T, te dwa osobne
    sygnały wchodzą do tunera combo, tuner ma przelotki sygnału, sat nie jest
    wykorzystana, z przelotki naziemnej sygnał idzie do tunerka Wiwa (wyłącznie DVB-T). W
    menu Wiwy zasilanie anteny naziemnej na off (wyłączone), podobnie w combo też na off,
    wszystkie urządzenia obok siebie na tej samej fazie.
    Tunerek Wiwa ma wyjścia Scart i HDMI, do Scart bywał podłączany kineskop po RGB, do
    HDMI monitor Eizo z czterem różnymi wejściami (HDMI, D-Sub, DVI, DP).
    Dziś znów brak sygnału sat (naziemny zawsze jak złoto), i coś mnie tknęło - zacząłem
    odłączać urządzenia za przelotką naziemną.
    Wiwa odłączona od przelotki: sygnał satelitarny jest, Wiwa podłączona: brak sygnału
    satelitarnego (!!) w tunerze combo.
    Wyłączam Wiwie zasilanie (wtyczką): sygnału sat w combo nie ma.
    Wyjmuję z Wiwy kabel HDMI: sygnał sat... pojawia się!
    Wyłączam (wyłącznikiem i wtyczką) monitor na drugim końcu kabla HDMI: sygnału sat nie
    ma :-o
    Czekam (kondensatory): bez zmian, nadal nie ma.
    Wyjmuję z laptopa wtyczkę D-Sub podłączoną do tego monitora: sygnał... wraca!

    No żesz, kombinacja marsjańska:
    z lapka coś idzie po D-Sub do monitora czterowejściowego, ten monitor to coś posyła
    dalej po HDMI, to coś po HDMI włazi do Wiwy DVB-T nawet zupełnie odłączonej od
    zasilania i dalej to coś lezie po antenowym koncentryku do przelotki DBV-T w tunerze
    combo, gdzie z części DVB-T włazi na część DVB-S, żebym nie miał sygnału wrogich
    stacji satelitarnych :evil:

    Pytanie: co to jest?

    PS. Upraszam Animkę o niewchodzenie w rolę egzorcysty.