  • 11. Data: 2010-01-11 22:57:26
    Temat: Re: Maskowanie schematówzużycia energii
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > zużycia prądu, które komunikują się z centralą i pozwalają monitorować
    > wszelkie parametry zużycia prądu u pojedyńczego odbiorcy.
    >
    > Załóżmy, że chcę ukryć schemat zużycia prądu, nawet kosztem większych
    > opłat za prąd. Jak zamaskować schemat 5-19 h?
    >
    > Do głowy przychodziły mi różne rozwiązania, jednak wydaje mi się, że
    > dokładanie grzejników/klimatyzacji o podobnej mocy nie zamaskuje w
    > pełni faktu podłączania i odłączania 800W żarówki.
    >
    > Jakie rozwiązania przychodzą Wam do głowy? Załóżmy najnowszą
    > technologię mierników z bardzo dużą rozdzielczością.

    Mogę Ci to zrobić. Tanie nie będzie ale będziesz mógł sobie sam wybrać kiedy i
    ile ma to coś być włączone. Sprawność kiedy będzie moje rozwiązanie pracowało
    oceniam na ok 80%.

  • 12. Data: 2010-01-11 23:06:18
    Temat: Re: Maskowanie schematów zu?ycia energii
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Rozwazalem akumulatory, jednak przy tych mocach jest to trudne do
    > zrealizowania. Komercyjnie dostepne systemy awaryjnego zasilania
    > komputerow wystarczylyby na 5 minut oswietlenia. Generatorek odpada ze
    > wzgledu na generowany chalas i spaliny.

    Są różne systemy awaryjnego zasilania, na 5 minut i 5 dni, kwestia kasy
    i potrzeb. Może bardziej nadała by się tu jakaś siłownia
    telekomunikacyjna i dobrane do niej akumulatory.
    Tanie i małe to to nie będzie, ale może zobacz to:
    http://tnij.org/fh43
    po lewej stronie w menu możesz sobie dobrać rodzaj zasilania.

  • 13. Data: 2010-01-11 23:31:22
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl>

    shortestpath pisze:
> [...]
    >
    > Jakie rozwiązania przychodzą Wam do głowy? Załóżmy najnowszą
    > technologię mierników z bardzo dużą rozdzielczością.

    Zaiste ciekawy to problem inżynierski.

    Proponowałbym przejście na inny rodzaj zasilania, które nie jest jeszcze
    monitorowane, np. zastosować latarnie gazowe (może być gaz z butli.
    Efektywność może mniejsza, ale produkują przy tym ciepło, dwutlenek
    węgla i parę wodną, co roślinkom może się przydać. Brakujące fragmenty
    spektrum można uzupełnić przy pomocy kilku świetlówek, emitujących nieco
    nadfioletu. Regularne włączanie odbiornika o mocy kilkudziesięciu Watt
    pewnie "ujdzie w tłoku".

    W. Bicz

  • 14. Data: 2010-01-12 05:21:14
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    > Załóżmy, że chcę ukryć schemat zużycia prądu, nawet kosztem większych
    > opłat za prąd. Jak zamaskować schemat 5-19 h?

    to proste - jak już zakończysz fazę wegetacji 24/24 podziel uprawę na 2
    części, i oświetlaj synchronicznie na zmianę:
    połowa krzaków ma dzień a druga połowa noc, po 12 h pstryk, zmiana.
    Ewentualnie inne periody ale dla 3 lub 4 rzutów, z kilkugodzinnymi
    przesunięciami.

  • 15. Data: 2010-01-12 16:27:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shortestpath" <m...@g...com> napisał

> [...]
    > miec pare kW. Gorzej latem :-)

    >Tu gdzie mieszkam dwie taryfy są dla wszystkich bez zamawiania -
    >ja
    >akurat mam taryfe ujednolicona/usredniona, ale to wynika z
    >odrebnej
    >umowy z niezaleznym dostawca. Nie zmienia to faktu, ze eletkrownia
    >monitoruje schematy zuzycia - wprowadzaja "intelligent grid" -
    >siec
    >uczaca sie zuzycia i elastycznie dopasowujaca zasoby. Maja
    >serwerownie
    >gromadzace dane i na ich podstawie modeluja potem optymalne

    Nie wiem gdzie mieszkasz, ale jesli w warunkach zblizonych do
    naszych, to 1.2kW nie robi wrazenia. Piece sa wieksze.

    >Licznik ma podlaczenie do systemu monitorowania elektrowni w
    >czasie
    >rzeczywistym. Nikt nie odczytuje licznika - dostawca ma bierzacy
    >wglad
    >w stan za pomoca sieci komunikacyjnej.

    biezacy ma, ale na biezaco zagladac mu sie nie chce, bo to za duzo
    danych, a klientow miliony.
    Licznik zapewne jest cyklicznie odczytywany, moze nawet raz na
    dobe.
    Ty sie bedziesz zastanawial jak zmieniac profil, a oni wcale tego
    nie szukaja :-)

    Inna sprawa ze nawet czytany raz na dobe moze podac np zapamietane
    godzinne zuzycia.

    > A policja byc moze nie patrzy w cykl tylko kto tu najwiecej
    > zuzywa w
    > ogole.
    >Patrzy na poziom zuzycia i namierza domy z nadzwyczajnie wysokim
    >zuzyciem - przekraczajacym 93kWh na dobe (wedlug oficjalnych
    >danych

    No i masz - tego nie przeskoczysz.

    >Po okresie wegetacji przelacza sie na tryb 12/12 i trzeba sie go
    >trzymac z mozliwie duza dokladnoscia - niewielkie odchylki (+/-
    >30min)
    >jeszcze ujda, jednak im blizej idealu tym mniej roslinki sie
    >stresuja
    >i moga byc mniej szczesliwe - a tym samym zmniejszyc szczescie ich
    >pozniejszego konsumenta.

    A moze przesada z tym stresem ?
    W naturze im sie chmury nie zdarzaja ?

    >Wydaje mi sie, ze rozwiazaniem bylyby 2 lampy, z czego 1 sluzylaby
    >by
    >do ukrywania schematu obciazania sieci, a jedna do rzeczywistego
    >oswietlania. Wtedy mozna by zasymulowac stale zuzycie na poziomie
    >np
    >400W (zeby udawalo dobry zestaw komputerowy/filtr
    >powietrza/odwilzacz/
    >oswietlenie) i po prostu przelaczac w odpowiednich momentach cyklu
    >lampy tak, ze zawsze jedna bedzie swiecic.

    ale 400W to jedna lampa i to niezbyt mocna. Policjanci jak widac
    szukaja tych co biora sredniodobowo 4kW.
    Musisz mala serwerownie zadeklarowac :-)

    Tylko ze tym sposobem przeskakujesz do grupy "do sprawdzenia, coz
    on tam takiego wyprawia".
    A jak sie zaczna przygladac, to byc moze nie od profilu dobowego
    zaczna, tylko wysla dzielnicowego na wywiad, niech sie rozejrzy
    :-)

> [...]
    >zrealizowania. Komercyjnie dostepne systemy awaryjnego zasilania
    >komputerow wystarczylyby na 5 minut oswietlenia. Generatorek

    Nie lepiej sie przeprowadzic do Holandii lub Czech ?

    >Trudno o sasiadow, ktorzy gwarantuja dyskrecje. :) Poza tym to
    >bylby
    >wspoludzial :).

    Jaki wspoludzial - poprowadzisz dobrze kable, to z czystym
    sumieniem zeznaja ze nic nie zauwazyli, a z pradu ich okradles :-)

    J.

    P.S. Wymaga troche przemyslen i zabezpieczen, ale moze to dobry
    pomysl
    http://gazetaolsztynska.wm.pl/Kradl-prad-z-fotoradar
    u,62954

  • 16. Data: 2010-01-12 21:19:03
    Temat: Re: Maskowanie schematów zuzycia energii
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Chlodzenie 600W lampy HID woda to strzelanie z jeszcze wiekszej armaty
    > do jeszcze mniejszej muchy.

    Aaaaa, to ja nie sqmalem. Myslalem, ze produkujesz wodorotlenek etylu.

    > Nie wiem jak wyglada ta komunikacja - zaklocanie jej nie jest zadnym
    > rozwiazaniem - moze sugerowac awarie licznika, co oznaczac bedzie
    > kontrole instalacji.

    No i cool, przyjada, skontroluja, zobacza, ze jest ok. i pojada.
    I tak 587 razy. Az im sie znudzi. Wazne, ze ukryjesz to, co chcesz ukryc.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 17. Data: 2010-01-14 22:51:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "shortestpath" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...

    Nie wiem do czego to ma służyć, ale może po prostu posłużyć się
    akumulatorami i przetwornicami. Albo te żarówki przykładowo na 12V, co by
    całą zabawę upraszczało. Wówczas zasadniczo dowolnie możesz sobie
    poprogramoać pobór mocy.

  • 18. Data: 2010-01-15 22:54:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010 23:51:14 +0100, Robert Tomasik wrote:
    >Nie wiem do czego to ma służyć, ale może po prostu posłużyć się
    >akumulatorami i przetwornicami.

    Ale jeden akumulator samochodowy [nie nadaje sie] 12V 50Ah
    gromadzi 600Wh energii. A tam jak rozumiem jest kilka lamp po 600W.

    A potem i tak sie okaze ze policja typuje po wysokosci rachunkow :-)

    >Albo te żarówki przykładowo na 12V

    Ale tam chyba nie zarowki, tylko lampy wyladowcze.

    J.

  • 19. Data: 2010-01-15 23:21:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale jeden akumulator samochodowy [nie nadaje sie] 12V 50Ah
    > gromadzi 600Wh energii. A tam jak rozumiem jest kilka lamp po 600W.

    Napisałem, że akumulatorami, a nie akumulatorem. W lokomotywie przykładowo
    jest ich kilkadziesiąt i pracują.

    > A potem i tak sie okaze ze policja typuje po wysokosci rachunkow :-)

    Ja rozwiązywałem problem inżynierski i nie interesuje mnie zanadto, do
    czego to gościowi.

    > Ale tam chyba nie zarowki, tylko lampy wyladowcze.

    No to trzeba w drugą stronę przetwornicę zastosować.

  • 20. Data: 2010-01-16 19:11:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Jan 2010 00:21:29 +0100, Robert Tomasik wrote:

    >Napisałem, że akumulatorami, a nie akumulatorem. W lokomotywie przykładowo
    >jest ich kilkadziesiąt i pracują.

    Ale lokomotywa ma 200 ton. Jaka masz nosnosc stropu ? :-)
    A w ogole po co jej tyle akumulatorow ?

    Tak czy inaczej - jak widac trzeba kilka do kilkunastu sporych
    akumulatorow na jedna lampe. Wielka szafa, jesli lamp jest kilka.

    J.