  • 31. Data: 2009-01-03 10:18:37
    Temat: Re: Metz 48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-03 05:16:19 +0100, Jacek Popławski <j...@i...pl> said:

    > Czy silniejsza lampa będzie mogła pracować tak samo jak słabsza, jeśli
    > zmniejszę jej moc? Nie będzie np. większego zużycia energii? Po prostu chodzi
    > mi o to, czy tracę cokolwiek poza gotówką kupując 58.

    Nic nie tracisz, tylko zyskujesz.
    Znaczy tracisz mniejsze gabaryty i wagą, ale chyba nie o to Ci chodzi.

    Mocniejsza lampa, to większa swoboda. Sufit może być wyżej, ściany
    dalej. Na wprost możesz pokusić się o ujęcia tele itp.
    Mocniejsza lampa nie zużywa więcej energii w identycznych warunkach jak
    dla słabszej, ale zaczniesz sam wybierać plany, które zużyją więcej
    energii. Więc praktycznie niestety zużywa więcej.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2009-01-03 15:37:08
    Od: "Zzyxyryzzy" <s...@n...adresik>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości

    > zobacz czy masz włączoną opcję "Odpowiedz na wiadomości używając formatu,
    > w jakim zostały wysłane" - jeżeli tak to ją wyłącz. Jeżeli nie, to nie
    > wiem :( Pewnie przesiadka na Thunderbirda ...

    Miałem, już odznaczyłem. Ale na Thunderbirda i tak już pora, prawdę mówiąc
    dziwię się dlaczego jeszcze tego nie zrobiłem.

    Człowiek uczy się całe życie, a myślałem że wiem wszystko.
    Dzięki za pomoc,
    --
    zzyzzy
    Aparat czarny

  • 33. Data: 2009-01-03 22:38:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, basti78 wrote:

    > stwierdzisz ze masz goofno i zaczniesz marzyć o mocniejszej....... i albo
    > zostaniesz na irytowaniu się, albo wmawianiu sobie że jesteś amatorem i nie
    > potrzebujesz ;) albo wywaleniu kolejnych, niemałych pieniędzy.......

    Ale w tej wersji będzie miał coś, czego NIJAK inaczej nie osiągnie:
    więcej niż jedno źródło światła.
    I tu układ "jedna lampa średnia i jedna mocniejsza" wcale nie jest zły ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-01-03 22:49:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, Jacek Popławski wrote:

    > Czy silniejsza lampa będzie mogła pracować tak samo jak słabsza, jeśli
    > zmniejszę jej moc?

    Tak.
    Metz 58 ma nie tylko stopień ustawiania mocy "w dół" więcej
    ale dodatkowo po 1/3 EV (Metz 48 - 8 stopni, Metz 58 - 25 stopni).

    IMVHO daje to również szanse na dłuższe życie lampy - o ile
    palnik jest inny a spora część zdjęć będzie z energią do której
    słabsza lampa by starczyła.

    > Zacząłem od porównania FL-36R z Metz 48.

    Mi się wydawało że "oryginał" ma mniejsze zakresy regulacji
    (np. nie ma 105 mm, nie wiem jak z korekcją w lampie,
    z "modelling flash" - Metz ma).

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2009-01-04 09:03:10
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Ale w tej wersji będzie miał coś, czego NIJAK inaczej nie osiągnie:
    > więcej niż jedno źródło światła.
    > I tu układ "jedna lampa średnia i jedna mocniejsza" wcale nie jest zły ;)

    wszystko kwestia umotywowania ;))))))))

    Sebastian