  • 11. Data: 2017-02-07 16:32:50
    Temat: Re: Miałam canona, mam sony i żałuję
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 lutego 2017 11:08:54 UTC+1 użytkownik Klementyna
    Paluch-Rogalska napisał:
    > In article <o6bf0q$84s$1@node1.news.atman.pl>, n...@n...com says...

    > http://www.euro.com.pl/aparaty-cyfrowe/sony-cyber-sh
    ot-dsc-w810-
    > srebny.bhtml

    20Mpix na matrycy wielkości ziarnka grochu i szkło marki szkło. Na stronach
    mediaexperta znajdziesz w tej cenie IXUSy, co prawda pikseli mniej (ale też gdzie je
    obejrzeć) za to obraz zdecydowanie lepszy.
    Pozdrawiam Marcin

  • 12. Data: 2017-02-08 10:58:38
    Od: Fabian <s...@g...com>

    Paluch-Rogalska napisał:

> [...]
    mediaexperta znajdziesz w tej cenie IXUSy, co prawda pikseli mniej (ale też gdzie je
    obejrzeć) za to obraz zdecydowanie lepszy.

    Mój kumpel ma IXUS'a szajs jakich mało - mój telefon robi fajniejsze fotki! Prawda
    jest taka - jeśli chcecie kupować tanie aparaty to sięgnijcie po używane może mniej
    mpx ale sporo z nich robiło świetne fotki. Żaden tani aparat obojętnie jakiej marki
    nie robi ładnych fotek! Żaden! Trzeba po prostu dołożyć troszkę i kupić lepszy albo
    jak sugerowałem 2-3 letni używany (wcześniej poczytać opinie )

  • 13. Data: 2017-02-10 14:48:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Paluch-Rogalska napisał:

> [...]
    jak sugerowałem 2-3 letni używany (wcześniej poczytać opinie )

    To ja się (przyznam, że złośliwie) zapytam:
    Ixus robi zdjęcia, czy kumpel?
    Drugie pytanie: Ty robisz zdjęcia, czy Twój telefon?

    Co to znaczy "fajniejsze"? Może dlatego, że ma wyświetlacz OLED i
    podbija kolory? ;)

    Nie wiem, o jakim Ixusie piszesz.
    Biorąc pod uwagę model 160 parametry ma - mówiąc oględnie - zupełnie
    podstawowe:

    https://www.dpreview.com/products/canon/compacts/can
    on_elph160/specifications

    Jednak wydaje się, że dla ISO 100 i 200 nie jest tak źle:

    http://www.photographyblog.com/reviews/canon_ixus_16
    0_review/

    Znając ograniczenia sprzętu i wykorzystując możliwości, da się zrobić
    przyzwoite fotki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2017-02-10 21:02:32
    Od: Slon <z...@g...com>

    Paluch-Rogalska napisał:

> [...]
    > >

    > To ja się (przyznam, że złośliwie) zapytam:
    > Ixus robi zdjęcia, czy kumpel?
    > Drugie pytanie: Ty robisz zdjęcia, czy Twój telefon?

    Ostrzegam - od takich pytan, to ja tu zawsze bylem.
    Narazasz sie nimi nie tylko mnie ale i szanownym grupowiczom.
    To ze przestalem sie tu udzielac, to tylko dlatego,
    ze imbecyle pokroju janka muzyka i jemu podobni,
    podwineli ogony i z miekkimi rurami poszli stad,
    aby kisic sie gdzie indziej we wlasnym sosie.
    Moga sobie teraz we wlasnych moderowanych grupach,
    obciagac wzajemnie laski.

    Pozdrawiam i zyczliwie napominam, abys sie za mnie nie narazal.
    Ja w dalszym ciagu jestem w stanie samodzielnie dopilnowac
    aby dawni i nowi imbecyle nie mieli szans na tej grupie spokojnie egzystowac.

    Slon

  • 15. Data: 2017-02-11 10:47:22
    Od: Fabian <s...@g...com>

    Paluch-Rogalska napisał:

> [...]
    0_review/

    > Znając ograniczenia sprzętu i wykorzystując możliwości, da się zrobić

    oho! trafiłem na jakiegoś strażnika poprawności, ale mam to gdzieś :) nadal będę
    posługiwał się określeniami "fajny" "fajne" bo mi się tak podoba :)
    Przy tak wnikliwej analizie z pana strony jednak umknęło panu że rzeczony Canon jest
    dwa razy droższy o krytykowanego Sony - nie ten segment więc i stąd różnica w
    jakości. Podany za przykład Ixus kolegi niestety jest do bani - co w całej
    rozciągłości podtrzymuję. Nie będę wnikał jaki to model bo mnie to nie interesuje,
    miałem okazję porównać fotki z mojego smartfona z tymi z Ixusa, robione w lokalu przy
    słabym świetle. Fotki z Ixusa wyszły jak z generatora szumów - przyzwoicie wyglądały
    tylko na podglądzie w aparacie, wrzucone na komputer - dramat! Ze smartfona też żadna
    rewelacja ale obaj przyznaliśmy że troszkę lepsze :) to tyle w temacie! Ixus robi
    dość fajne - podkreślam "fajne" fotki ;) w warunkach gdzie wszystkie aparaty fajnie
    focą - przy słonecznej pogodzie :) Zdarza mu się zrobić fotkę z szumami na 100 ISO w
    pochmurny dzień! Dlatego uważam że czasem lepiej kupić używany i niezbyt leciwy
    aparat ale oceniany kiedyś wysoko niż nowy z najniższej półki

  • 16. Data: 2017-02-12 17:53:54
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > podbija kolory? ;)
    >
    > Nie wiem, o jakim Ixusie piszesz.
    > Biorąc pod uwagę model 160 parametry ma - mówiąc oględnie - zupełnie

    To wszystko prawda, ale ixus sprzed (chyba) ośmiu lat a współczesny to
    zupełnie inne bajki. Na korzyść tego starszego.
    Nauczony dobrym doświadczeniem jeśli chodzi o ixusy, kupiłem parę
    miesięcy temu żonie ixusa 175 i oddałem w tym samym dniu, po 13
    zdjęciach i dwóch czy trzech filmikach. Mydło, mydło, na krótkim końcu
    mydło oraz AC. Focus jak w pentaxach sprzed 2005 - mieli, jeździ tam i z
    powrotem, w końcu udaje mu się ustawić w 2/3 przypadków. ISO 800 -
    nieużywalne.
    Dołożyłem 200 PLN i kupiłem panasonika. Ostro, szybki AF, żadnego mydła
    nawet na długim końcu. Obudowa niestety sporo delikatniejsza i nie wiem
    jak długo przetrwa. Ale jakość zdjęć (i żeby nie wszczynać jałowej
    dyskusji - "jakość" rozumiana jako ostrość, brak aberracji, komy itp., a
    nie kompozycja, sposób naświetlania i inne elementy zalezne od
    fotografa, a nie aparatu) a także szybkość ostrzenia. Menu canona
    bardziej ergonomiczne (może tylko dla mnie, ale po prostu mam starego
    ixusa), klawiszologia podobna. Bardziej miarodajne byłoby oczywiście
    porównanie z canonem z wyższej półki, ale w sklepie akurat nie było
    takowego.Najtańszy canon w porównaniu z najtańszym panasem wypadł bardzo
    kiepsko.

    --
    Yogi(n)

  • 17. Data: 2017-02-12 20:33:02
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Sunday, February 12, 2017 at 11:55:48 AM UTC-5, Yogi(n) wrote:
    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To wszystko prawda, ale ixus sprzed (chyba) ośmiu lat a współczesny to
    > zupełnie inne bajki. Na korzyść tego starszego.

    A jak sie ma postkomusza prokuratorska familia?
    Zwieracze juz puszczaja, czy jeszcze daje rade?

    Slon

  • 18. Data: 2017-02-13 16:02:16
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Slon" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >A jak sie ma postkomusza prokuratorska familia?
    >Zwieracze juz puszczaja, czy jeszcze daje rade?

    A co, opierdolili ci już starą na łyso?

    (P.S. Zygmunt Dariusz to stara kurwa.)

    --
    Yogi(n)

  • 19. Data: 2017-02-13 22:00:16
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, February 13, 2017 at 10:03:55 AM UTC-5, Yogi(n) wrote:
    > Użytkownik "Slon" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > A co, opierdolili ci już starą na łyso?

    Kazdy w miare inteligentny wie, kogo sie "opierdalalo na lyso".
    Rozumie, ze jako kolaboranci komuny, boicie sie o to opieradlanie na lyso.
    To uczciwi ale i zarazem odwazni ludzie tego dokonywali.
    Widac wiec, ze masz sie czego obawiac.
    Ja jednak jestem daleko i z mojej strony nic wam nie grozi.

    > (P.S. Zygmunt Dariusz to stara kurwa.)

    Takie wyrazanie sie o starszym czlowieku, swiadczyc tylko moze,
    za jako postkomuszy, postubecki potomek, bezsilnie w obecnych czasach,
    jedynie na takie obelgi mozesz sobie pozwolic.
    Mam nadzieje, ze bedzie wam mozna na coraz mniej az w koncu zaczna wam puszczac
    zwieracze.
    Zacznij chodzic w pampersie resortowy wypierdku.

    Slon

    Zycze

  • 20. Data: 2017-02-13 22:30:08
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>