  • 1. Data: 2024-04-17 00:57:48
    Temat: Michelin ucieka z Perły Północy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Juz raz próbował uciec w 2014r ale wybuchła wojna na Ukrainie.

    "Kolejna fabryka w Polsce zostanie zlikwidowana, a produkcja
    przeniesiona do innego kraju Rumunii. Michelin Polska zdecydowal o
    zamknieciu zakładu produkujacego opony cieżarowe w Perle Północy"

    "Powodem sa wysokie koszty produkcji"

    Kurwa wieś kościelna koło Ostrody, trzeci odblask na lipie za figura Maryji
    skręć w lewo. Gdzie psy dupami szczekają a wrony machają tylko
    jednym skrzydłem. Gdzie po 17oo zwijają asfalt a wróble maja po 5kg.
    Gdzie celebryty ze Stolycy kupuja dacze w krzakach żeby pochlać w
    ukryciu. Gdzie nawet Ukraińcy nie chcą się osiedlać.

    i kurwa wysokie koszty produkcji!

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Michelin-konczy-pro
    dukcje-w-Olsztynie-Pracownicy-calego-wydzialu-zostan
    a-zwolnieni-8729424.html

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 2. Data: 2024-04-17 06:38:52
    Temat: Re: Michelin ucieka z Perły Północy
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 17.04.2024 o 00:57, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > i kurwa wysokie koszty produkcji!
    >

    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Michelin-konczy-pro
    dukcje-w-Olsztynie-Pracownicy-calego-wydzialu-zostan

    Płaca minimalna w PL 1000EUR, w Rumunii 600EUR.
    Nie dziwię się.
    Tak się dzieje, jak komuniści zabierają się za regulowanie gospodarki

    --
    Pete

  • 3. Data: 2024-04-17 07:40:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uvnjot$i0m$1$pisk@news.chmurka.net>
    user Pete pisze tak:

    > Płaca minimalna w PL 1000EUR, w Rumunii 600EUR.
    > Nie dziwię się.
    > Tak się dzieje, jak komuniści zabierają się za regulowanie gospodarki

    Kapitaliści nie poznali się na przenikliwej myśli
    stratega z Zoliborza.

    Tylko, że w Anglii to samo.
    Jest zbyt droga za minimalną.

    Pracuję z Rumunami zapytam czy tak taniej jest w Rumunii
    czy uciekaja przed wojną.

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 4. Data: 2024-04-17 07:42:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    user Pete pisze tak:

> [...]

    Tylko, że w Anglii to samo.
    Jest zbyt droga za minimalną.

    Pracuję z Rumunami zapytam czy tak taniej jest w Rumunii

    Rozmawiałem ze Słowakami to na rękę 800 euro nie w Bratysławie.

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 5. Data: 2024-04-17 09:42:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > i kurwa wysokie koszty produkcji!
    >

    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Michelin-konczy-pro
    dukcje-w-Olsztynie-Pracownicy-calego-wydzialu-zostan

    Prąd wszędzie drożeje. Może w Rumunii mniej. Poza tym może dostali
    łapówkę w postaci ulg inwestycyjnych a w Polsce nie. Jeszcze niedawno
    likwidowali zakłady w Niemczech i mieli robić centralę tutaj. Jakieś
    oferty pracy wisiały dla IT, pewnie dalej wiszą. No ale 'do fabryk
    spółki' a nie konkretnie siedzenia w Olsztynie. Szeregowych pracowników
    raczej nie brakowało. W Rumunii też nie braknie. Nie wiem jak tam
    sprzedaż opon do ciężarowych idzie. Może już nie Michelin tylko coś ze
    wschodu...

    Ja pytam co z ich darmową ładowarką elektryków :-)

  • 6. Data: 2024-04-17 22:21:00
    Od: Kazik Kaz <k...@n...email>

> [...]
    > przeniesiona do innego kraju Rumunii. Michelin Polska zdecydowal o
    > zamknieciu zakładu produkujacego opony cieżarowe w Perle Północy"...

    A lewactwo nadal bredzi, że "kapitał nie ma narodowości", czy coś w ten
    deseń.

    Sens taki, że jeśli tzw. kapitał miałby dopłacić "swoim" to zostanie, a
    gdy odwrotnie, to sobie pójdzie.

    Śmieję się teraz Hehehehe...

    Dołączam różne wyrazy w kierunku lewactwa,
    Kazik

  • 7. Data: 2024-04-22 14:18:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Apr 2024 22:21:00 +0200, Kazik Kaz wrote:

> [...]
    > gdy odwrotnie, to sobie pójdzie.
    >
    > Śmieję się teraz Hehehehe...
    >
    > Dołączam różne wyrazy w kierunku lewactwa,

    Ale o co chodzi?
    Że to jakis rumuński kapitał, czy Francuzom (i Amerykanom) wszystko
    jedno czy będą pracować Polacy, Rumuni, Bułgarzy czy Chinczycy - ma
    być tanio ?

    A ciekawe w tym jest to, ze zamykają produkcję opon cięzarowych,
    a ludzi skierują do innych.
    Cięzarowe nieopłacalne, czy trzeba by trochę zainwestować, bo się
    maszyny i formy wyeksploatowały ?

    J.

  • 8. Data: 2024-04-22 21:37:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:lp55yqv4kmk6.l2tj60qkenze$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Cięzarowe nieopłacalne, czy trzeba by trochę zainwestować, bo się
    > maszyny i formy wyeksploatowały ?

    może Janusze biznesu jeżdzą TIRem dopóki drut nie iskrzy o asfalt
    a osobowcy kupują nowe po każdym artykule na Onecie?

    Tu miasto małe ja w nim spędzam życie całe...

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 9. Data: 2024-04-23 10:23:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Apr 2024 20:37:07 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:lp55yqv4kmk6.l2tj60qkenze$.dlg@40tude.net>
    >
    > może Janusze biznesu jeżdzą TIRem dopóki drut nie iskrzy o asfalt
    > a osobowcy kupują nowe po każdym artykule na Onecie?

    nasi tirmani być może jezdzą na bieznikowanych, i na nowe ... jest
    zbyt koło fabryki nowych tirów :-)

    J.