  • 1. Data: 2016-11-30 11:34:50
    Temat: Miedż i żelastwo w instalacji CO i CWU
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Koledzy z grupy budowlanej orzekli, że hydraulicy zrobili mi kuku
    montując w instalacji miedzianej kolanka z żelastwa ocynkowanego.
    Nie ma tego za wiele, ale trochę jest. Czy to bardzo źle, czy tylko
    trochę? Instalacja póki co nie jest zalana wodą, może dosypać
    czegoś przy zalewaniu?
    Wymienniki w pompie i baniaku CWU są ze stali nierdzewnej, gwoli ścisłości.

    L.

  • 2. Data: 2016-11-30 11:49:21
    Temat: Re: Miedż i żelastwo w instalacji CO i CWU
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 listopada 2016 19:34:51 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > czegoś przy zalewaniu?
    > Wymienniki w pompie i baniaku CWU są ze stali nierdzewnej, gwoli ścisłości.

    Tutaj popatrz: tiny.pl/gc285
    W skrócie: podłącz do tego jakieś LEDy, będzie nieźle świecić.

  • 3. Data: 2016-11-30 11:59:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 30 listopada 2016 11:49:22 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Tutaj popatrz: tiny.pl/gc285
    > W skrócie: podłącz do tego jakieś LEDy, będzie nieźle świecić.

    Ale to przy 2% soli w roztworze, kranovit też tak zadziała?
    Pytanie co z tym robić, kazać wywalić te ocynkowane elementy?
    Czy może dolać czegoś do wody i problem zniknie?

    L.

  • 4. Data: 2016-11-30 13:45:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Anikiel napisał:

    >Ale to przy 2% soli w roztworze, kranovit też tak zadziała?
    >Pytanie co z tym robić, kazać wywalić te ocynkowane elementy?
    >Czy może dolać czegoś do wody i problem zniknie?

    Zniknac to nie zniknie, ale moze troche spadnie.

    Bedzie dostep to tych kolanek ? Bo wychodzi na to, ze je zezre w
    pierwszej kolejnosci.
    Ale to moze tez lata wytrzymac.

    A moze jakis maly test z 2% solanka ... i wezwac budowlancow do
    usuniecia wady ?

    Tak wprost polaczyli, czy jest tam jakis plastik izolujacy metale ?
    Bo z izolacja tak nie zre.

    Jeszcze mozesz sprowac ochrone katodowa i zaladowac magnezowa
    elektrode do zbiornika :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-11-30 14:01:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 30 listopada 2016 13:45:55 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Bedzie dostep to tych kolanek ? Bo wychodzi na to, ze je zezre w
    > pierwszej kolejnosci.
    > Ale to moze tez lata wytrzymac.

    Wszystko jest na wierzchu.

    > A moze jakis maly test z 2% solanka ... i wezwac budowlancow do
    > usuniecia wady ?

    Za dużo cudowania jak dla mnie, może pogadam z nimi i zobaczymy
    co powiedzą.

    > Tak wprost polaczyli, czy jest tam jakis plastik izolujacy metale ?
    > Bo z izolacja tak nie zre.

    Pakuły izolujące są ;)

    > Jeszcze mozesz sprowac ochrone katodowa i zaladowac magnezowa
    > elektrode do zbiornika :-)

    Można pewnie i tak, mam nawet jedną dziurę wolną w baniaku...

    L.

  • 6. Data: 2016-11-30 15:03:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Wszystko jest na wierzchu.

    No to wielkiego nieszczescia nie bedzie ... tylko ten cynk, a potem
    zelazo w CWU :-)

    >Za dużo cudowania jak dla mnie,

    A ja bym z ciekawosci sprawdzil ... to moze calkiem krotko byc.
    Tylko trzeba by kamerke i na youtuba ...

    >może pogadam z nimi i zobaczymy co powiedzą.

    Nie zapomnij magnetofonu :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-11-30 15:29:27
    Od: 4...@g...com

    Gitary sobie nie zawracaj. Zlaczki sa robione z zeliwa a zeliwo jest o wiele bardziej
    odporne na korozje niz stal.

  • 8. Data: 2016-11-30 15:57:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.11.2016 o 11:34, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Nie ma tego za wiele, ale trochę jest. Czy to bardzo źle, czy tylko
    > trochę? Instalacja póki co nie jest zalana wodą, może dosypać
    Zbytnio się nie przejmuj. Ja mieszkam w chałupie oddanej do użytku w
    1993 i instalacja c.o. była kilkakrotnie przerabiana. Mam więc tam pełny
    mix materiałów: stal, żeliwo, miedź, PEX i nawet kilka grzejników z
    "amelinium".
    Jak kupiłem inhibitor korozji, coś podobnego do tego:
    http://www.ferdom.pl/index.php?a=opis&k=187&id=348
    Znajdziesz u tego producenta także inne inhibitory.
    i nic złego się nie dzieje. W lecie wymieniałem zawór przy grzejniku
    (grzejnik AL, zawór mosiężny), oględziny nie wykazały jakichś
    niepokojących skutków korozji.
    Jacek

  • 9. Data: 2016-11-30 17:01:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 30 listopada 2016 15:57:41 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > i nic złego się nie dzieje. W lecie wymieniałem zawór przy grzejniku
    > (grzejnik AL, zawór mosiężny), oględziny nie wykazały jakichś

    Tak sobie liczę na palcach i wychodzi mi jakieś 6 stów za ten inhibitor,
    a producent pisze że on jest aktywny 2-3 lata. Trochę lipa chyba :/

    L.

  • 10. Data: 2016-11-30 17:03:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 30 listopada 2016 15:04:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > No to wielkiego nieszczescia nie bedzie ... tylko ten cynk, a potem
    > zelazo w CWU :-)

    Samo cwu jest pędzone w rurkach PP, od wlotu zimnej, przez cyrkulację
    i wylot ciepłej. Miedź i żelastwo jest po stronie obiegu zamkniętego
    grzania chaty i wody.

    > A ja bym z ciekawosci sprawdzil ... to moze calkiem krotko byc.
    > Tylko trzeba by kamerke i na youtuba ...

    Kamerke wsadzić do rury i oglądać od środka kolanko?
    Jakoś słabo to widze ;)

    > Nie zapomnij magnetofonu :-)

    Nie mam już kaset do niego :/

    L.