  • 1. Data: 2011-09-20 20:37:37
    Temat: Mienie przesiedlencze i rejestracja auta w PL
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Witam serdecznie!

    Pomimo, iz uzylem "wujka google" - wszystkie tematy sa sprzed kilku
    lat...

    Znajomy Niemiec chce zarejestrowac swoje auto na siebie w Polsce.
    Wczesniej mieszkal na stale w DE, a teraz jego partnerka zameldowala
    go w Polsce i chcialby tutaj zarejestrowac swoj samochod ;-)

    Stad zrodzilo sie pytanie, jakie kroki podjac i jakie dokumenty beda
    wymagane na kazdym z etapow?
    Czy rejestracja auta na mienie przesiedlencze rozni sie znaczaco od
    rejestracji pojazdu sprowadzonego (w tym przypadku wiem, co i jak po
    kolei nalezy zrobic) ?

    Prosilbym Szanownych Grupowiczow o porady, jezeli Ktos z Was orientuje
    sie rzeczowo w temacie.

    Z racji, iz temat wynikl dzis wieczorem - jutro podzwonie i popytam,
    co wymagaja w urzedach. Jednak wstepne rozeznanie chcialbym miec juz
    dzisiaj.

    Dziekuje za konstruktywne odpowiedzi ;-)

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 2. Data: 2011-09-20 22:47:35
    Temat: Re: Mienie przesiedlencze i rejestracja auta w PL
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 20.09.2011 20:37, koziel pisze:
> [...]
    > Czy rejestracja auta na mienie przesiedlencze rozni sie znaczaco od
    > rejestracji pojazdu sprowadzonego (w tym przypadku wiem, co i jak po

    Sprowadzalem 2x z USA, ale nie wiem czy procedura sie rozni.
    Po prostu auto przyjechalo w kontenerze. Papiery na miejscu wypelnili w
    agencji celnej za jakies grosze. Celnik chcial zobaczyc jakies dokumenty
    za kazdy miesiac pobytu tam przez ostatnie 12 miesiecy (rachunek za
    telefon, kablowke, wyciag z konta). Strasznie sie czepial wszystkiego,
    chociaz mu pokazalem amerykanski paszport - to nie wystarczalo.
    Ostatecznie zawsze sie udawalo. Pozniej masz obwarowanie, ze bodaj 12
    miesiecy nie mozesz "sprzedac auta ani go odstapic". I w sumie nie ma z
    tym wszystkim wielkich problemow, a pieniedzy sie zaoszczedza worek.

  • 3. Data: 2011-09-20 23:33:16
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 20 Wrz, 22:47, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    ok - dzieki sliczne za info ;-) jutro jeszcze zorientuje sie co i jak,
    czy sa jakies roznice.

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 4. Data: 2011-09-21 12:39:01
    Od: koziel <k...@w...pl>

    odpowiem sam dla siebie, jak to dokladnie wyglada na chwile obecna
    (woj. lubuskie) - moze przyda sie komus w przyszlosci:

    Urzad Celny:
    - zaplata akcyzy [najszybciej]
    lub
    - poswiadczenie miejsca zamieszkania przez min. 6 m-cy na terenie DE
    - zaswiadczenie o stalym zameldowaniu w PL

    Urzad Skarbowy:
    - zlozenie Vat-24 o wydanie Vat-25
    - jezeli Niemiec nie jest zgloszony do Urzedu Skarbowego - dodatkowo
    nalezy wypelnic NIP-3

    Wydzial Komunikacji:
    - polski dowod osobisty lub zaswiadczenie o zameldowaniu

    Dodatkowo do powyzszych, standardowa procedura jak przy aucie
    sprowadzonym.

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 5. Data: 2011-09-21 16:47:03
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 21.09.2011 12:39, koziel pisze:
    > odpowiem sam dla siebie, jak to dokladnie wyglada na chwile obecna
    > (woj. lubuskie) - moze przyda sie komus w przyszlosci:
    >
    > Urzad Celny:
    > - zaplata akcyzy [najszybciej]

    Yyy, co?

    "D. Zwolnienie od akcyzy samochodów osobowych /mienie przesiedleńcze/
    Zgodnie z § 28 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od
    podatku akcyzowego, zwalnia się od akcyzy przywóz przez osobę fizyczna,
    przybywającą na terytorium kraju na pobyt stały lub powracającą z
    czasowego pobytu, samochodów osobowych z terytorium innego państwa
    członkowskiego, jeżeli łącznie spełnione zostały następujące warunki:
    - samochód osobowy jest przeznaczony do użytku osobistego osoby fizycznej,
    - samochód ten służył do użytku osobistego tej osoby w miejscu
    poprzedniego jej pobytu w innym państwie członkowskim przez okres co
    najmniej 6 miesięcy przed zmianą miejsca pobytu - spełnienie tego
    warunku powinno być potwierdzone stosownymi dowodami, które należy
    przedstawić właściwemu naczelnikowi urzędu celnego,
    - samochód nie zostanie odsprzedany, wynajęty lub wypożyczony przez
    okres 12 miesięcy, licząc od dnia jego przywozu na terytorium kraju
    Zgodnie z regulacją zawartą w art. 25 ust. 2 ww. ustawy samochód osobowy
    może zostać zwolniony od podatku akcyzowego, jeśli uzyskał zwolnienie od
    należności celnych przywozowych na podstawie przepisów prawa celnego."

  • 6. Data: 2011-09-21 16:48:28
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 21.09.2011 16:47, neoniusz pisze:

    > Yyy, co?

    Aa, no tak, za szybko czytalem i nie zauwazylem "lub" :) Ale to przed
    "lub" nie dotyczy mienia przesiedlenczego.

  • 7. Data: 2011-09-21 21:13:10
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 21 Wrz, 16:48, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    > Aa, no tak, za szybko czytalem i nie zauwazylem "lub" :) Ale to przed
    > "lub" nie dotyczy mienia przesiedlenczego.

    zgadza sie - w ramach mienia przesiedlenczego, nie wystepuje akcyza.
    Jutro bede ze znajomym w UC i "rozwiazemy problem". Powyzsze tyczy sie
    Zielonej Gory [UC, US, WK], bo np. juz w miejscowosci Zagan wyglada to
    zupelnie inaczej - zwlaszcza jesli chodzi o WK. Czyli jak to u nas: co
    urzad to obyczaj ;-)

    Pozdrawiam,
    Emil.