  • 11. Data: 2018-09-29 20:42:35
    Temat: Re: Miernik DVB-T na stałe
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/29/2018 3:51 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > dla tego zakresu Yagi to ok. 15 st. Więc coś jest nie w porządku z
    > twoimi metodami pomiarowymi.

    Nie, z moimi metodami jest raczej ok. Pamiętam jeszcze jak dostrajanie
    anteny dokładnie w kierunku nadajnika w środku blokowiska powodowało
    absurdalne dublowanie konturów na ekranie. Jedyne co można bylo zrobić
    to odwrócić antenę w kierunku *słabego* sygnału gdzie odbicia były
    niezauważalne.

    > Nie zgadza się bo antena "siatkowa" ma bardzo mały zysk w porównaniu do
    > anteny Yagi o podobnej cenie i stopniu komplikacji budowy.

    Być może ale ma jeszcze jeden parametr którego nie brałeś pod uwagę - ma
    najmniejszą długość (poziomo) która akurat u mnie dyskwalifikuje yagi.
    Innymi slowy mam najlepsza jaką można mieć w moim przypadku.

    Mam jej jednak serdecznie dość więc jestem zmuszony przenieśc mocowanie
    tak aby Yagi się zmieściła.

  • 12. Data: 2018-09-29 21:46:46
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-09-29 20:42, Sebastian Biały wrote:
    (ciap)
    > Być może ale ma jeszcze jeden parametr którego nie brałeś pod uwagę - ma
    > najmniejszą długość (poziomo) która akurat u mnie dyskwalifikuje yagi.
    > Innymi slowy mam najlepsza jaką można mieć w moim przypadku.

    Jest jeszcze to http://dino.inosak.org/?page_id=272
    tez krótka :-)

    Włodek

  • 13. Data: 2018-09-29 21:51:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/29/2018 9:46 PM, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Jest jeszcze to http://dino.inosak.org/?page_id=272
    > tez krótka :-)

    Łomatko, już widze pukanie się w głowę sąsiadów za wieszanie symboli
    okultystycznych wyciętych z blachy.

  • 14. Data: 2018-09-30 13:15:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Łomatko, już widze pukanie się w głowę sąsiadów za wieszanie symboli
    > okultystycznych wyciętych z blachy.

    Można nieco zmodernizować, choćby i zrobić "warkoczyk" z dipoli okrągłych.

    Albo wykonać jakąś konstrukcję z anten synfazowych. Może nie tak duże,
    jak Oko Moskwy, ale coś choćby w tym rodzaju:
    http://www.dxc.cz/p1271-2-x-sito-velke-vertical/?pag
    e=product_image&id=1271

    Lata temu u rodziny kuzyn zmontował coś podobnego, ale albo 16 albo 32
    anteny. Tyle, że to jeszcze w czasach jak startował Polsat. Ale czasami
    jeżdżąc (nie tylko po Polsce) widuję takie konstrukcje w trudniejszych
    miejscach. I nie są to raczej krótkofalarskie - co widać po rozmiarach
    dipoli.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-10-01 12:38:46
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    >
    > Ustawianie anteny to obecnie mordęga, musze wyjąć wzmacniacz, wstawić
    > symetryzator. Ale jak go wyjmuje to musze ruszyć antenę ;) Efektem czego
    > nie mam jak skutecznie naprowadzać anteny.
    >
    > Pytanie: czy są mierniki sygnału DVBT które:
    >
    > a) można zamontować na stałe pomiedzy zasilaczem a anteną ze
    > wzmacniaczem? Najlepiej pracujące permamentnie.
    >
    > b) Potrafiące przekazać w jedną stronę sygnał a w drugą zasilanie
    >
    > c) nie muszą być wodoszczelne, anetna pod dachem.
    >
    > Jeśli ktoś widział to prosiłbym o pokazanie palcem. Dwa
    > najpopularniejsze typy z allegro sie nie nadają bez druciarstwa.

    Wstaw dwa separatory zasilania przed i za miernikiem i połącz je kablem
    jack-jack. Będzie profesjonalnie.

    https://www.dipol.com.pl/separator_zasilania_azs-03_
    gniazdo_jack_3_5_mm_C0397.htm

    Jaki masz teraz miernik?

    yabba

  • 16. Data: 2018-10-01 17:00:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-09-29 o 21:46, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > On 2018-09-29 20:42, Sebastian Biały wrote:
    > (ciap)
    >>
    > Jest jeszcze to http://dino.inosak.org/?page_id=272
    > tez krótka :-)
    To jest to samo co siatka, powiem więcej, to pradziadek siatki :)
    potem producenci uprościli dipole i zamiast trójkątów z blachy
    robią V z rurek, ale elektrycznie to to samo.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2018-10-01 19:26:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/1/2018 12:38 PM, yabba wrote:
    > Jaki masz teraz miernik?

    "dziadowski z allego z piszczałką i wskazówką". Działa.

  • 18. Data: 2018-10-03 12:36:39
    Od: yabba <g...@g...com>

    > "dziadowski z allego z piszczałką i wskazówką". Działa.

    Czy taki?

    https://allegro.pl/miernik-ustawiania-anten-naziemny
    ch-dvb-t-kabel-i7594796733.html

    Zwróć uwagę, że ten miernik odbiera szerokopasmowo, czyli wszystkie
    sygnały jednocześnie. Nie do końca wierzę też w przerwę w paśmie 230-470
    MHz. W podobnym mierniku, o którym kiedyś czytałem, był podany ciągły
    zakres 170-860 MHz.
    Jak masz pecha, to ten miernik będzie pokazywał Ci namiar na
    najbliższego BTS-a z pasma 860-900 MHz, lub inny nadajnik ciągłego
    sygnału. :)

    Możesz podłączyć miernik nie przelotowo tylko na odejściu rozgałęźnika,
    który będzie tez przenosił zasilanie od TV do wzmacniacza w antenie.
    Zasilanie jest przenoszone tylko pomiędzy wejściem i jednym wyjściem.
    Drugie wyjście jest odseparowane od zasilania.

    https://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_rsi-03_tv-fm_1-
    2_z_jednym_przejsciem_dc_ams_R55202.htm

    Masz wzmacniacz, więc strata 4 dB jest nieistotna.

    yabba

  • 19. Data: 2018-10-03 22:19:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/3/2018 12:36 PM, yabba wrote:
> [...]
    > sygnały jednocześnie. Nie do końca wierzę też w przerwę w paśmie 230-470
    > MHz. W podobnym mierniku, o którym kiedyś czytałem, był podany ciągły

    Akuratnie pokazuje dobrze. W kierunku RTCN nie ma BTSa ani nic
    specjalnie większego.

> [...]
    > Zasilanie jest przenoszone tylko pomiędzy wejściem i jednym wyjściem.
    > Drugie wyjście jest odseparowane od zasilania.

    Zapewne tak zrobie. Mialem jeszcze nadzieje że uda się kupic jakiś
    malutki TV z DVB-T ale okazuje się ze to towar zrobiony ze złota :D